Vodeni sportovi

Počinje Louis Vuitton Cup

Igor Dragozetić • ponedjeljak, 30.09.2002.

S prvim danom listopada, točno u podne, započinje Louis Vuitton Cup. Ovaj jedriličarski spektakl uvod je u 31. izdanje America's Cupa. Osvajač Louis Vuitton Cupa postati će izazivač aktualnome pobjedniku, Team New Zelandu. Ovogodišnje izdanje okupilo je devet izazivača iz šest različitih zemalja.

Sport Net će vam tijekom sljedeća četiri mjeseca svakodnevno donositi vijesti i izvještaje iz Aucklanda popraćene komentarima i predviđanjima najpoznatijih hrvatskih skipera...

More u Hauraki zaljevu postati će poprište najcjenjenijeg svjetskog jedriličarskog takmičenja. Elita ovoga sporta pokušati dokazati svoje kvalitete, te donijeti slavu kako sebi tako i državi za koju nastupaju. Među najveće favorite ovogodišnjeg izdanja spadaju talijanska Prada Challenge, američki Oracle BMW Racing i Oneworld Challenge< te švicarski Alinghi. Donosimo vam pregled morskih vukova i njihovih momčadi čiji će obračuni privlačiti pažnju cijeloga svijeta.

Slika 1 od 2.

Alinghi Swiss Challenge
(Societe Nautique de Geneve)
Švicarska
Švicarsku momčad okupio je biotehnolog Ernesto Bertarelli s ciljem da pobijedi. S obzirom da će se za kormilom Aliinghia naći Russel Coutts, koji će na raspolaganju imati jednog od najboljih jedriličarskih taktičara Brada Butterwortha nije niti čudo što ova momčad ima velike apetite. Ovakva momčad zahtjevala adekvatnu novčanu podlugu koju su kao sponzori osigurali RIRI, UBS, Audemars Piguet i Infonet.

Slika 4 od 5.

Le Defi Areva
(Union Nationale pour la Course au large)
Francuska
Momčad koja je na prošlom Louis Vuitton Cupu izborila polufinale. Ovoga puta s većim iskustvom i budžetom pokušati će barem ponoviti rezultat. Pripremali su se u Lorientu koji je svojim karakteristikama vrlo sličan Hauraki zaljevu gdje će se održati ovogodišnje natjecanje. Nakon odlaska Bertranda Pacea na mjesto kormilara došao je Phillipe Presti. Ulogu taktičara imati će Luc Pillot. Glavni sponzor momčadi Pierra Masa je Areva, tvrtka civilno nuklearnoga karaktera.

Slika 2 od 3.

Mascalzone Latino
(Reale Yacht Club Canottieri Savoia)
Italija
Talijanska momčad koju je okupio Vincenzo Onorato u kojoj nema mjesta za strance. Pripreme su započeli na otoku Elba da bi se potom preselili u Auckland kako bi se što bolje pripremili na uvjete. Kormilar jedrilice koja je izgrađena u Veneciji biti će Paolo Ciann. Za taktičara je odabran Flavio Favini. Zanimljivo je da je jedini sponzor ove momčadi TIM – talijanska mreža mobilnih telefona.

Slika 3 od 4.

The Prada Challenge
(Yacht Club Punta Ala)
Italija
Prošlogodišnji pobjednici Louis Vuitton Cupa. S obzirom da su nakon toga izgubili od Team New Zealanda s glatkih 5:0 biti će željni pobjede i ponovnoga dokazivanja. Vlasnik momčadi Patrizio Berterelli zadržao je istoga kormilara, Francesca de Angelisa, dok je taktičar Doug Peterson. Osim kvalitetne momčadi i pozamašnog budžeta kojega je osigurala modna kuća Prada, najveća prednost ove momčadi leži u iskustvu. Uz švicarski Aliinghi, najveći su favoriti za najviši plasman.

Slika 5 od 6.

Victory Challenge
Gamla Stans Yacht Sallskap
Švedska
Nakon 10 godina ponovno će se na natjecanju naći nordijska zemlja. Momčad je okupio nedavno preminuli medijski poduzetnik Jan Stenbeck. Ekipa, koju čine Danci, Finci, Norvežani i Šveđani, ima iskustva s Olimpijada i Match Race regata. Za kormilom će se naći Magnus Holmberg. Sponzori su očekivano mediji TV3, Tele 2 i Metro.

Slika 9 od 10.

GBR Challenge
(Royal Ocean Racing Club)
Velika Britanija
Britanci se vraćaju na natjacanje prvi puta nakon 1986. Momčad je okupio Peter Harrison. GBR Challenge predstvaljaju najbolji britanski jedriličari. Kormilar Ian Walker je osvajač dvije srebrne olimpijske medalje. Angažiran je i iskusni David Barnes koji bi trebao donijeti potrebitu disciplinu i metodičnost. Jaki sponzori United Airlines, Re Funnel i Musto omugućili su izgradnju dva nova broda u Cowesu gdje je britanski predstavnik započeo s pripremama. Iako ove godine možda i neće napraviti posebno dobar rezultat, dugoročno ova momčad ima dobru perspektivu.

Slika 8 od 9.

Oracle BMW Racing
(Golden Gate Yacht Club)
SAD
Momčad okupljenu od strane Larrya Ellisona, utemeljitelja Oraclea, možemo svrstati u uži krug favorita. Super jaki pokrovitelji BMW i Oracle omugućili su momčadi sve što im je zatrebalo. S obzirom da već više od godinu dana treniraju u Aucklandu ne bi trebali imati problema s privikavanjem na uvjete.

Slika 6 od 7.

Team Dennis Conner
(New York Yacht Club)
SAD
Čini se da America's Cup ne može proći bez Dennisa Connora. Živuća legenda ovoga natjecanja za kormilo je postavio Kena Reada dok je povjerenje za mjesto tehničkog managera dobio Bill Trenkle. Momčad je do posljednjega trenutka trenirala u Kaliforniji, po čemu se razlikuje od ostalih izazivača. Team Dennis Connor može se pohvaliti i najvećim brojem sponzora koje čine Citizen, ACE Group, Nautica, Computer Associates i Manugistics.

Slika 7 od 8.

One World
(Seattle Yacht Club)
SAD
Craig McCaw, telekomunikacijski poduzetnik, sastavio je popis ljudi koji bi želio u svojoj momčadi i nije štedio novca da ostvari svoje zamisli. Najpoznatije ime svakako je Peter Gilmour kome je povjeren sportski dio momčadi. Na dizajnu su radili Laurie Davidson, Phil Kaiko i Bruce Nelson. Već i prije samoga početka natjecanja kažnjeni oduzimanjem jednog boda zbog ilegalnog transfera intelektualnog vlasništva. Bez obzira na to i činjenicu da na America's Cupu nikad nije nastupala momčad iz Seatllea, One World ima mogućnost otići i do samoga kraja.

Louis Vuitton Cup održat će se u sedam faza, počevši od prvoga listopada. Od 11. do 21. siječnja održati će se finale. Dok će se veliki dvoboj aktualnog pobjednika i izazivača održati od 15. veljače di 1. ožujka sljedeće godine.

Natjecanje započinje borbom između prošlogodišnjeg pobjednika, talijanske Prade i američkog Oracle BMW Racinga.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!