Automoto

Williams FW27 - detaljno

Ante Kojundžić • utorak, 01.02.2005.

Donosimo detaljnije podatke vezane uz novi Williams koji je predstavljen u ponedjeljak. FW27 će ove godine voziti Mark Webber i Nick Heidfeld...

Inženjeri, tehničari, konstruktori i mehaničari su potrošili zajedno oko 500.000 radnih sati na razvoj i konstrukciju bolida. 4500 crteža je napravljeno tokom dizajniranja šasije.

Williams će do brzine od 200 km/h stići u pet sekundi, a sile pri kočenju će iznositi 5g. Za to vrijeme kočnice će u jednoj sekundi doseći temperaturu od 6000 C°. Temperatura ispušnih plinova iznosi i do 9500 C°.

Motor bolida, BMW-ov P84/5 se sastoji od 5000 dijelova. 100 radnih sati je potrebno uložiti da bi se napravio jedan motor. U prošlosti bavarska je tvrtka konstruirala u prosjeku 200 motora po sezoni, no taj će se broj u 2005. smanjiti. BMW je napravio 1000 crteža pri dizajniranju motora. Sam motor je težak manje od 90 kilograma. Pri vrtnji od 19.000 okretaja u minuti, svake sekunde motor usisava 550 litara zraka.

Bolid: Williams BMW FW27

Šasija bolida: karbonska, proizveo WilliamsF1
Ovjes: WilliamsF1
Spojka: AP
Sustav hlađenja: hladnjaci vode i ulja
Kočnice: karbonske, AP
Gorivo: Petrobras
Kotači: O.Z., 13 cola
Gume: Michelin
Težina: 605 kg, uključujući vozača i kameru, na treningu, a 600 kg na utrci

Motor: P84/5

Tip: usisni V10, 4 ventila po cilindru
Kut cilindara: 90 stupnjeva
Radni obujam: 2998 kubičnih centimetara
Blok motora: aluminijski
Glava cilindra: aluminijska

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrol
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!