Pod Netovom lupom

Dinamo ima najbolju web stranicu, Osijek i Zagreb - nikakvu

Bernard Jurišić • srijeda, 13.07.2005.

Uoči starta nove sezone, odlučili smo "prošetati" po internetskim stranicama naših nogometnih prvoligaša. Njih 9 ima aktivne službene stranice, iako uglavnom zastarjele, a vjerovali ili ne, ima i klubova koji u godini 2005. - nemaju svoje službene stranice...

Pošto se "internet-rudarenjem" bavimo već godinama, nismo ni očekivali da će neka od klupskih stranica naših prvoligaša ponuditi neku posebnu pomoć bilo kojem od novinara koji traže nešto vezano uz klub. A posebno kad se radi o stranim novinarima, koji slučajno ne znaju hrvatski, poput onih koji prate Debrecen, Deportivo, Lens...

Od svih naših klubova, samo Dinamo uopće ima opciju prelaska na englesku verziju, iako je i ona sad već prilično zastarjela. Stranice naših prvoligaša su u pravilu iste, neinovativne, dosadne, uglavnom sadržavaju gomilu suhoparnih podataka, poput tvrtki ili nekih udruga. Uglavnom nema razgovora s igračima, mogućnosti kupovine suvenira, nema animacije navijača, opširnijih izvještaja s utakmica... Već na pravi pogled je jasno da je nekome u klubu rečeno kako "klub mora imati internet stranice", no klub do kraja nije shvatio kako bi te stranice morale izgledati i koja im je prava svrha. Naša "ljestvica" kvalitete web stranica je ovakva:

Slika 3 od 3.

1. DINAMO Zagreb: Iako je i ovdje lako pronaći manjkavosti (lista igrača, neažurna engleska verzija), Dinamova web prezentacija daleko odskače od svih ostalih prvoligaša. Ima dosta vijesti, intervjua, izvještaja s press-konferencija. Uvjerljivo najviše sadržaja, jedini nudi mogućnost kupnje suvenira za svoje navijače, atraktivne slike, učlanjenje u klub navijača. Daleko od najvećih europskih klubova, ali gotovo isto toliko i od ostalih naših prvoligaša.

Slika 6 od 6.

2. SLAVEN Koprivnica: Slaven po svim parametrima (osim po stadionu) odaje dojam ozbiljnog kluba. Internet prezentacija je prikladna klubu njegovog ranga, iako ni njima (kao i svim ostalim klubovima uostalom) ne bi loše "sjela" engleska verzija. Stranica ima vrlo dobre vijesti i arhivu, izvještaje s konferencija za novinare i s utakmica, već je obnovljena lista igrača za sljedeću sezonu, što nismo vidjeli ni na jednim drugim stranicama. Ima mogućnost učlanjenja, prostor za sponzore, sve u svemu - zadovoljavajuće.

Slika 4 od 4.

3. KAMEN INGRAD Velika: Vijesti bi mogle biti i češće, ali ipak smo pronašli informacije o igračima koji su došli u ovom prijelaznom roku. Stranica bi grafički mogla biti atraktivnija, ali to nama nije navažniji parametar. Postoje opcije pregledavanja momčadi iz prošlih sezona, iako većinom ne funkcioniraju, na što bi valjalo obratiti pozornost. Za klub ranga Kamen Ingrada - stranica može proći s pozitivnom ocjenom.

Slika 9 od 9.

4. MEĐIMURJE Čakovec: Iznenađujuće dobra prezentacija kluba koji dokazuje da mjesto na tablici ne mora značiti i najviše nemara u izradi internetskih stranica. Vrlo informativno, iako bi valjalo promijeniti listu igrača, pošto ih nekoliko više nije u klubu. Nudi mogućnost učlanjenja u Klub navijača, a minus je loše arhiviranje i teško pretraživanje starih vijesti.

Slika 2 od 2.

5. HAJDUK Split: Po sadržaju, Hajdukova stranica vjerojatno zaslužuje biti iznad Međimurja, ali ako ćemo gledati renome kluba koji iza sebe ima milijunsku armiju navijača u cijelom svijetu, Hajdukova web stranica ispod je svih kritika. Englesku verziju ima i Debrecen, Hajduk o njoj i ne razmišlja, a sanja Ligu prvaka. Vijesti ima, ali premalo za klub kao Hajduk, izvještaji tu i tamo "sjednu", kako se ima vremena, intervjua i upoznavanja s igračima nema. Nema mogućnosti kupovine suvenira, što je velikim klubovima i najvažnija stavka u izradi internetske stranice, dizajn je zastario već odavno, a i gramatika u tekstovima često iritira svakog boljeg poznavatelja svog jezika. Animacija navijača - nikakva, ukupna ocjena - za Hajduk nedovoljno.

Slika 1 od 1.

6. CIBALIA VInkovci: Prilično amaterski dizajn, nedostaju nove vijesti (webmaster je očito na godišnjem), no nudi osnovne informacije o klubu, povijest, momčad iz prošle sezone. Treba još poraditi na njoj, no nije najlošija u zemlji.

Slika 8 od 8.

7. INTER Zaprešić: Iritantan ulaz nakrcan sponzorskim banerčićima, od kojih, uvjeren sam, nitko nikad nije zapamtio ni jednoga. Dizajn je u osnovi zanimljiv, no nedorečen, ali najavljen je redizajn - željno očekujemo. Vijesti nema, tek informacije o prošlogodišnjoj momčadi.

Slika 7 od 7.

8. PULA 1856: Ulaskom na ovu stranicu steći ćete dojam da ste na web stranici pulskog brodogradilišta, a ne prvoligaške momčadi. Pristojno izlistani svi podaci u Upravi i igračima (naravno, iz prošle sezone), vijesti nigdje, rezultata nigdje, tablice iz prošle sezone nigdje. Od Varteksa su bolji samo zato što imaju barem slike svojih igrača iz prošle sezone.

Slika 5 od 5.

9. VARTEKS Varaždin: Priznajem da sam od Varteksa očekivao puno više, možda zato i ovakvo razočaranje. Stranica nalikuje izvješću sa sjednice Sabora, još uvijek nema izvještaja s utakmice Intertoto kupa odigrane u nedjelju, nema vijesti, a o igračima ništa osim - imena i prezimena. Povijest kluba također potražite na nekom drugom mjestu, a ako je ovo konačna verzija stranice, varaždinski klub imat će se čega sramiti cijelu sezonu.

Na stup srama na ovom mjestu ćemo "zakucati" Osijek i Zagreb, koji nemaju službene web stranice kluba. Sramotno, ili je bolja riječ - smiješno, u vrijeme kad klinci od 10 godina rade svoje "službene osobne stranice". Na istom stupu stoji i mjesto za Rijeku, koja već duže vrijeme drži obavijest "Stanice su u izradi". Za klub koji reflektira na titule i trofeje, ovo ne smije biti opravdanje za nepostojanje apsolutno nikakvog službenog podatka o klubu. Nadajmo se da će redizajn biti brzo okončan i da će ponuditi puno više nego što je loša i neažurna Rijekina web stranica nudila prošle sezone.

Sve u svemu - ocjena nije prolazna. Klubovi očito nisu shvatili poantu, bit i mogućnosti koje nudi dobra web stranica, iako su eto, shvatili (barem većina) da je moraju imati.

Tužno je što većina klubova ima puno kvalitetnije neslužbene stranice, koje održavaju i vijestima pune pravi zaljubljenici i navijači, koji od kluba ništa ne traže osim poneke pobjede. A još je tužnije što klubovi to uglavnom ne (prepo)znaju, pa takvi ne mogu dobiti na poklon čak niti sezonsku ulaznicu, kao nagradu za trud i ljubav.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!