Automoto

Najava WRC sezone 2006

Ante Kojundžić • srijeda, 18.01.2006.

Ovog vikenda započinje još jedna sezona WRC prvenstva koja donosi neka nova pravila u cilju smanjenja troškova i privlačenja novih momčadi. U daljnjem tekstu donosimo vozače i timove te neka bitnija pravila za novu sezonu…

Promjene:
Zbog odlaska Citroëna, Peugeota, Škode i Mitsubishija, FIA je morala prilagoditi pravilnik ne bi li privukla nove momčadi i tim spasila prvenstvo. U prvenstvu konstruktora stvari su sad drukčije te je najvažnije uvođenje dvije kategorije proizvođača – 'Proizvođač 1' i 'Proizvođač 2'.

'Proizvođač 1' mora sudjelovati na svakoj stanici svjetskog prvenstva, objaviti ime prvog vozača kojeg ne smije tokom sezone mijenjati osim u slučaju više sile dok se drugi vozač može mijenjati sa svakim novim relijem. Da bi 'Proizvođač 1' osvajao bodove mora sudjelovati s dva automobila iste marke na svih 16 relija sezone. 'Proizvođač 2' mora sudjelovati na 10 ili više relija koje sam odredi ukoliko želi osvojiti bodove i boduju su se samo reliji na kojima je odlučio sudjelovati. Ako 'Proizvođač 1' i '2' ne sudjeluju na relijima za koja su određena, isključit će ih se i Svjetskog prvenstva osim u slučaju više sile.

'Proizvođač 1' mora imati iste motore na sljedećim parovima relija:
Monte Carlo i Švedska
Meksiko i Argentina
Španjolska i Francuska
Italija i Grčka
Njemačka i Finska
Japan i Velika Britanija
Cipar i Turska
Australija i Novi Zeland
'Proizvođač 2' mora imat iste motore na dva relija za redom koja je odabrao.

Slika 1 od 1.

Zabranjena su elektronska pomagala kao što je kontrola trakcije, ABS, aktivni ovjes, a zabranjeni su i aktivni diferencijali što će momčadima i vozačima predstavljati najveći problem jer će umjesto nekoliko sekunda podešavanja diferencijala mehaničari sad morati uložiti sate rade.

Momčadi:

Kronos Total Citroën
Kronos je privatna momčad osnovana 1994. godine i od tad je zabilježila zapaženije uspjehe kao što su osvojeno europsko prvenstvo 2003. godine s Brunom Thiryem u Peugeotu 206, osvojeno J-WRC prvenstvo 2005. s Dani Sordijem u Citroënu C2. U WRC-u je prošle godine Manfred Stohl vozeći Xsaru bio najbolji privatnik, deveti u ukupnom poretku s dva završetka na podiju. Ove godine momčad kreće u WRC prvenstvo s Xsarom i obećavajućom vozačkom postavom – Francuzom Sebastienom Löebom te Španjolcima Xavierom Ponsom i Danijem Sordom. No, naglasak je, naravno, na Löebu i glavno pitanje je da li će u ovoj privatnoj momčadi uspjeti zadržati titulu svjetskog prvaka. Xsara je veoma brza i pouzdana, a Löeb ne poznaje ni jedno auto bolje, stoga je realno očekivati da će se boriti za naslov. Kronos Total Citroën momčadi se natječe u konkurenciji 'Proizvođač 1'.

BP Ford
Pod dirigentskom palicom Malcoma Wilsona Ford će pokušati doći do tako željene titule ove godine s novim Focusom WRC i finskom postavom Marcus Grönholm i Mikko Hirvonen. Novi Focus treba nadmašiti brzinu i pouzdanost starog koji je uspio osvojiti bodove na rekordnih 60 relija za redom. Grönholm na leđima ima već 37 godina, no ne manjka motiviranosti za osvajanje trećeg naslova svjetskog prvaka s kojim bi se mirno mogao povući. Ford će stati i iza Stobart M-sport momčadi s Focusom WRC (2005) kojeg će voziti Matthew Wilson, sin šefa Malcoma Wilsona.

Subaru
Japanska momčad sudjeluje u Svjetskom reli prvenstvu od 1989. godine, dok Impreze jure brzinskim ispitima od 1993. godine. Za njenim upravljačem do titule su dolazili Colin McRae 1995., Richard Burns 2001. i posljednji naslov je pripao Petter Solbergu 2003. godine. No, Norvežanin ne želi tu stati s brojem osvojenih naslova već hoće više i sigurno će dati sve od sebe da pobijedi najveće konkurente – Sebastiena Löeba i Marcusa Grönholma. Ovogodišnju potpuno novu Imprezu će još voziti i Francuz Stephane Sarrazin te mladi Australac u usponu, Chris Atkinson. Subaru je uz Ford jedina prava tvornička momčad te će se kao i Ford natjecati u konkurenciji 'Proizvođač 1'.

OMV Peugeot
Pod sponzorstvom OMV-a, Bozian Racing će s Peugeotima 307 pokušati zagorčati život ostaloj konkurenciji uz pomoć brzog Austrijanca Manfreda Stohla i Norvežanina Heninga Solberga, brata poznatijeg Pettera. Bozian Racing je u konkurenciji 'Proizvođač 2'.

Red Bull Škoda
Škode Fabije WRC s likom razjarenog bika na sebi voziti će Austrijanac Andreas Aigner, Francuz Gilles Panizzi i Šveđanin Mattias Ekstrom. Red Bull je glavni sponzor, a Škoda će davati tehničku podršku, dok će o svemu brinuti šef momčadi Raimund Baumschlager te pokušati uzeti što više bodova u 'Proizvođač 2' konkurenciji.

Ostali
Škoda će također tehničku podršku pružiti Janu Kopeckyju, a Mitsubishi RelliArt će biti uz Gigi Gallija i Harrija Rovanperu. Toni Gardemeister se pridružio Astra Racing timu u kojem će voziti Peugeot 307, a Francois Duval se nalazi u First Motorsport momčadi i voziti će Škodu Fabiju WRC.

Kalendar:
20. - 22. siječnja - Monte Carlo
03. - 05. veljače – Švedska
03. - 05. ožujka – Meksiko
24. - 26. ožujka – Španjolska
07. - 09. travnja – Korzika
28. - 30. travnja – Argentina
18. - 21. svibnja – Italija
02. - 04. lipnja – Grčka
11. - 13. kolovoza – Njemačka
18. - 20. kolovoza – Finska
01. - 03. rujna – Japan
22. - 24. rujna – Cipar
13. - 15. listopada – Turska
27. - 29. listopada – Australija
17. - 19. listopada - Novi Zeland
01. - 03. prosinca - Velika Britanija

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrol
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!