Automoto

F1 najava: Što nam je FIA pripremila

Ante Kojundžić • utorak, 07.03.2006.

Nova sezona Formula 1 svjetskog prvenstva samo što nije počela, a prema dosad viđenom očekuje nas jedna od najuzbudljivijih sezona u posljednjih nekoliko godina. Razlog tomu su ponajprije nova pravila od kojih su najvažnija ona o smanjenju broja cilindara i obujma motora te povratak promjenama guma u utrkama…

Motori
Glavna misao vodilja odluke o smanjenju broja cilindara s deset na osam i obujma motora s 3 litre na 2,4 litre je bila smanjenje snage motora i financijskih izdataka koje momčadi ulažu u razvoj. Ovo pravilo je zakazalo na oba polja jer se trošak pri razvoju V8 motora samo povećao, a ni vremena po krugu nisu puno slabija od bolida s V10 motorima iako je evidentan gubitak snage od kojih 150 - 200 konjskih snaga. Makar su takva vremena postavljana na testiranjima, naime test vozač Honde Anthony Davidson je srušio rekord staze u Valenciji u bolidu pogonjenim V8 motorom koji je prije držao Kimi Räikkönen s V10 motorom.

Gume
Od ove sezone opet ćemo gledati akciju promjene guma u boksovima. Povratak ovog pravila pomoći će Bridgestoneu koji je prošle godine toliko kaskao za Michelinom da su uspjeli osvojiti samo jednu utrku i to onu u Indianapolisu kad bolidi s Michelin gumama nisu nastupili. Upućeni kažu da i sad Michelin ima određenu prednost ispred Japanaca, ali Michelin je na odlasku iz F1, dok je Bridgestone oko sebe okupio par vrhunskih momčadi uz već prisutan Ferrari što će im zasigurno biti od velike koristi u razvoju pneumatika i borbi protiv francuskog proizvođača.

Vezane vijesti

Velika je dvojba da li je trebalo vratiti promjenu guma u boksovima tokom utrke. Istina, gledateljima će biti puno zanimljivije vidjeti strku u boksovima, ali prošle godine smo gledali borbu do samog kraja utrke jer su gume onima koji nisu pazili na njih bile pri kraju, pa su bili ranjiviji i protivnici su bili odvažniji napasti ih. S ovom promjenom utrka će najčešće završavati nakon posljednjeg izlaska iz boksa kad će svi ići na mirno privođenje utrke kraju. Sjetimo se prošlogodišnje Imole i borbe Alonsa i Schumachera, pa Monte Carla gdje se Alonso također branio u posljednjim krugovima, ali bezuspješno. Posebno se urezala slika puknuća ovjesa na bolidu Kimija Räikkönena u trenucima dok je vodio na Nürburgringu, uzrokovano velikim vibracijama guma do kojih je dovela nepažnja mladog finskog vozača. Nisam siguran da će akcija u boksu povećati uzbuđenje na utrkama koliko je to činilo pravilo da guma mora izdržati cijelu utrku.

Kvalifikacije
Još jedno od bitnijih promjena je sustav kvalifikacija koji je sad kompliciraniji no ikad. Eliminacijski sustav kvalifikacija navodno treba biti zanimljiv gledateljima ispred malih ekrana, ali gledatelje prvo treba upoznati s načinom na koji se odvijaju kvalifikacije da bi razumjeli što gledaju. Ovogodišnje kvalifikacije za utrku će biti podijeljene u tri dijela, a sve skupa će trajati sat vremena. Prva dva dijela će trajati po petnaest minuta, dok će posljednji, treći, trajati dvadeset minuta. Između svakog dijela će nastupiti petominutna pauza.

Poslije prvog dijela na kojem nastupaju svi vozači eliminira se šest najsporijih i sukladno vremenima dodjeljuju im se pozicije od 17. pa na dalje. Na kraju drugog dijela na kojem nastupaju oni koji su prošli prvi dio, eliminira se opet šest najsporijih i dodjeljuju im se mjesta od 11. do 16. Deset bolida koji su prošli prva dva kruga kvalifikacija idu u posljednji treći i prema postignutim vremenima njihov raspored će biti od 1. do 10. mjesta. Vozači koji su eliminirani u prva dva dijela kvalifikacija mogu nadopuniti spremnik goriva za utrku po želji, a oni koji su sudjelovali u posljednjim dijelu idu u utrku s količinom goriva s kojom su krenuli u posljednji dio kvalifikacija.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrol
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!