Automoto

F1 najava: Momčadi i vozači

Ante Kojundžić • utorak, 07.03.2006.

Predstavljamo sve momčadi sve vozače kao i njihove šanse u novoj sezoni 2006…

Renault

Bolid: R26
Motor: RS26
Gume: Michelin
Vozači: Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella

Vezane vijesti

Francuska momčad ima dvostruku krunu i cilj u ovoj godini je posve jasan - ponavljanje tog odličnog rezultata iz prošle sezone. Tokom testiranja su se pokazali među najjačima, a krasila ih je brzina i pouzdanost. Testiranja su prošla bez velikih problema, što se posebno odnosi na motor za kojeg su mnogi mislili da neće biti tako pouzdan s obzirom da je testiranje na stazi započeo relativno kasno. Promjene na bolidu nisu bile revolucionarne već je novi bolid samo evolucija prošlogodišnjeg. U ovu sezonu ulaze kao glavni favoriti skupa s Fernandom Alonsom koji će pokušati obraniti naslov. Jedna od stvari koja bi mogla naštetiti uspjehu Renaulta je najava Alonsovog odlaska u McLaren i razbijanje momčadskog duha, elementa zbog kojeg je Renault ovako uspješan. No, u francuskoj momčadi nas uvjeravaju da će Španjolac posljednju godinu u Renaultu odraditi profesionalno. Prilika je ovo i za Giancarla Fisichellu da napokon dokaže da je materijal za svjetskog prvaka. Nitko nikad nije sumnjao u njegov talent, ali kočnica u njegovoj karijeri su bili nekonkurentni bolidi koje je vozio prije dolaska u Renault. Prošle godine s vrhunskim bolidom nije napravio očekivani rezultat, sad mu se pruža popravni ispit.

McLaren Mercedes

Bolid: MP4-21
Motor: Mercedes FO 108-S
Gume: Michelin
Vozači: Kimi Räikkönen i Juan Pablo Montoya

McLaren želi osvetu! Prošle sezone im je Renault odnio sve ispred nosa unatoč tomu što su srebrni bolidi bili najbrži veći dio sezone. Glavni problem je bila nepouzdanost, uglavnom motora koji je u više navrata poremetio Kimijeve šanse za pobjedu. I na početku ove zime su ih mučili isti problemi, ali kako su se testiranja bližila kraju McLaren je bio sve brži i pouzdaniji te su bez problema određivali velike kilometraže. Mnogi vjeruju da će McLarenov razvoj sezone biti kao i prošlogodišnji - krenut će skromnije, a kako se sezona bude odmicala bivati će sve bolji. Momčad je napustio odlični konstruktor Adrian Newey, ali u McLarenu kažu da to neće imati posljedica na efikasnost njihovih bolida. Prerano objavljivanje Alonsovog transfera poremetilo je odnose i u njihovoj momčadi jer navodno Kimi ne želi biti s Alonsom u momčadi iako Ron Dennis čini sve da zadrži Finca, a Montoya je nesretan zbog činjenice da je tek treći izbor McLarena. Räikkönen je već dvaput bio blizu osvajanja prvenstva s McLarenom (2003. i 2005.) i ako ne uspije ove godine velike su šanse da napusti momčad Rona Dennisa.

Ferrari

Bolid: F248
Motor: Ferrari 056
Gume: Bridgestone
Vozači: Michael Schumacher i Felipe Massa

2005. godina za Ferrari je godina koja se želi što prije zaboraviti. Talijani su se okrenuli novoj sezoni ulažući veliki trud. Michael Schumacher nije gubio vrijeme na zimske odmore nego se priključio momčadi u razvoju i testiranju bolida. Procjene kažu da F248 nije u rangu Renaulta i Honde koji su na vrhu. No, Ferrari vjerojatno neće biti slab kao i prošle godine kad ni gume ni bolid nisu bili dovoljno konkurentni. Gume će im zasigurno predstavljati manji problem jer više ne moraju izdržati dužinu cijele utrke, uz to Bridgestoneu su se pridružile dvije vrhunske ekipe - Toyota i Williams - što osigurava bolji razvoj guma. Puno se špekulira o Schumacherovom odlasku, ali sigurni smo da on o tom ne razmišlja već da je usredotočen na nadolazeće prvenstvo. Ako će se već oprostiti od F1, sedmerostruki svjetski prvak će to učiniti u stilu. Zato Ferrari nećemo podcjenjivati, no zasad je izgledno da prvih nekoliko utrka neće biti na samom vrhu. Felipe Massa je potpisao na jednu godinu što će mu biti motiv da se dokaže ne bi li izborio malo duži angažman u Ferrariju.

Toyota

Bolid: TF106
Motor: Toyota RVX-06
Gume: Bridgestone
Vozači: Ralf Schumacher i Jarno Trulli

Toyota je prošle godine iznenadila mnoge svojom brzinom i konkurentnošću, ali razočarali su na kraju sezone kad im je forma pala te zbog tog nisu uspjeli osvojiti treće mjesto u poretku ispred Ferrarija što im je bio cilj. No, Toyota ulaže silne novce i spremni su za novu sezonu. Na prvoj utrci već predstavljaju novi aerodinamički paket, a u Monte Carlu B inačicu svog TF106 bolida. Testiranja su pokazala da je Toyota pouzdana, baš kao i prošle godine. Koliko je bila mudra odluka prelazak na Bridgestone, pokazati će se tokom sezone, no dugoročno gledano, bio je to mudar potez. Ralf Schumacher je prvi dio sezone zaostajao za Jarnom Trullijem, ali drugim dijelom sezone je bilo obrnuto. Razlog tomu je bila spora Trullijeva prilagodba na B verziju prošlogodišnjeg bolida. Vrlo je vjerojatno da će Talijan ove godine biti brži od Nijemca, no Toyoti nije važno tko će biti brži, njima je važno da netko napokon donese prvu pobjedu. Potencijal za to imaju.

Williams

Bolid: FW28
Motor: Cosworth CA2006
Gume: Bridgestone
Vozači: Mark Webber i Nico Rosberg

Brak BMW-a i Williamsa se prošle godine raspao i Williams je krenuo ispočetka. Promijenili su dobavljača motora i guma, a puno će im pomoći i promjene pravila. Cosworth je firma koja ima golemo iskustvo u konstruiranju V8 motora što i pokazuju nedavne procjene koje kažu da upravo Cosworth ima najjači motor trenutno čime je posramio proizvođačke gigante poput Toyote, Honde, Mercedesa i ostalih. Ako uzmemo u obzir malo količinu novca koji ulažu u razvoj motora to je nevjerojatan uspjeh. Prelazak na Bridgestone gume pokazuje da Sir Frank Williams (vlasnik momčadi) razmišlja dugoročno. U momčadi ima dva velika talenta, smirenog Webbera i mladog Rosberga željnog dokazivanja. Na njihovim krilima Williams će pokušati poremetiti planove onima na samom vrhu.

Honda

Bolid: RA106
Motor: Honda RA 806E
Gume: Michelin
Vozači: Rubens Barrichello i Jenson Button

Honda je preuzela BAR i u projekt Formule 1 kreće sama. Na testiranjima su uz Renault bili na samom vrhu, bez kvarova, uz zavidnu brzinu. Pokazano ove zime daje naslutiti da bi i Jenson Button mogao po prvi put pobijediti, ako ne i boriti se za prvenstvo, ali samo ako uspiju zadržati ritam s vodećima tokom cijele sezone. Rubens Barrichello je u ekipu donio ogromno iskustvo iz Ferrarija, ali najvažnije za Hondu, Barrichello zna kako pobijediti na utrci. U Hondi očekuju veliki napredak u aerodinamici jer će u pogon krenuti novi zračni tunel čime se nadaju da će otkloniti sve probleme s aerodinamikom.

Red Bull

Bolid: RB2
Motor: Ferrari 056
Gume: Michelin
Vozači: David Coulthard i Christian Klien

Prošle godine su bili jedno od iznenađenja sezone, a David Coulthard je dvaput bio nadomak podija s dva osvojena četvrta mjesta. Vlasnik Red Bulla Dietrich Mateshitz ulaže velike novce u momčad, Ferrari im je dobavljač motora, doveli su Adriana Neweya, a sve to pokazuje da je Red Bull odlučan u svom cilju da u bližoj budućnosti konkurira za naslov. Od simpatične momčadi prerasta u opasnog protivnika za vodeće ekipe u F1. Na početku testiranja mučili su ih problemi s hlađenjem Ferrarijeva motora, ali na zadnjim testovima, kažu, taj problem je uklonjen. Coulthard se dolaskom u Red Bull preporodio, a iz McLarena je ponio ogromno iskustvo koje je pomoglo austrijskoj momčadi u debitantskoj sezoni. Kako je već u godinama, Coulthard mora imati dobar rezultat ove godine ako želi nastaviti svoju karijeru ovdje. Christian Klien ne mora bolid više dijeliti s Vitantonijem Liuzzijem te se može koncentrirati na dobre nastupe koje je imao i prošle godine, ali vrijeme je za prelazak na novu razinu, dokazati da je iznad prosjeka.

BMW - Sauber

Bolid: F1.06
Motor: BMW P86
Gume: Michelin
Vozači: Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve

BMW se rastao od Williamsa i krenuo u vlastiti F1 projekt sa svojom momčadi kupivši Sauber. Sauberovo naslijeđe su uposlenici kao i pogoni u kojima su se konstruirali njihovi bolidi. Sve je to zadržao BMW, a cijelom stvari rukovodi Mario Theissen koji poručuje da ne očekujemo čuda u premijernoj sezoni za bavarsku momčad, ali da bi za tri godine trebali biti sposobni pobijediti. BMW je sa sobom iz Williamsa doveo Heidfelda i nisu pogriješili jer je Nijemac odličan vozač i radnik. Sauber je u naslijeđe ostavio i Villeneuvea, prvaka iz '97 godine. Mnogi vjeruju da je Villeneuveovo vrijeme prošlo, no Kanađanin nas uvjerava u suprotno. Vrijeme je da to dokaže na stazi.

Midland F1

Bolid: M16
Motor: Toyota RVX-06
Gume: Bridgestone
Vozači: Tiago Monteiro i Christijan Albers

Bivša Jordanova ekipa je sad u vlasništvu Rusa za koje mnogi drže da i nisu previše zainteresirani za Formulu 1. Koliko su u pravu pokazati će vrijeme, a do tad su u Midlandu napravili potpuno novi bolid prvi put nakon tri godine. Motore im dostavlja Toyota, a bolide će voziti Monteiro, prošlogodišnji debitant godine koji nije završio samo jednu utrku u kalendaru, te Albers koji u F1 nije previše pokazao, doduše bio je za upravljačem Minardija.

Scuderia Toro Rosso

Bolid: STR01
Motor: Cosworth TJ2005-2
Gume: Michelin
Vozači: Vitantonio Liuzzi i Scott Speed

Toro Rosso je B momčad Red Bulla koja će služiti kao priprema za A ekipu i u bivšem Minardiju će se dokazivati vozači, ali i ostali zaposlenici. STR će koristiti Cosworthove V10 motore s ograničenim brojem okretaja i upravo je to izazvalo najviše polemika u F1 jer je FIA odobrila korištenje V10 motora Minardiju iz financijskih razloga, no kako je Red Bull kupio Minardi, dopuštenje korištenja V10 motora više nema smisla zbog činjenice da Toro Rosso nema financijskih problema kao što ih je imao Minardi. Drži se da je V10 motor još uvijek snažniji od V8 motora. U momčadi su neiskusni vozači, no za Liuzzija kažu da je veliki talent koji se treba potvrditi ove godine, a uz njega će voziti i prvi Amerikanac u Formuli 1 nakon dosta vremena - Scott Speed. Da li mu prezime pristaje, vidjeti ćemo na kraju sezone.

Super Aguri

Bolid: SA05
Motor: Honda RA 806E
Gume: Bridgestone
Vozači: Takuma Sato i Yuji Ide

Momčad bivšeg vozača Formule 1 Agurija Suzukija ima najuzbudljivije pripreme za sezonu. Prvo su kasnili s rokovima za prijavu u prvenstvo, da bi im naknadno sve momčadi odobrile uz FIA-u ulazak u natjecanje, te su nakon toga pokušali osposobiti četiri godine stare Arrowsove bolide za prvu utrku sezone. Japanci su odlučni da nastupe ove godine i čine sve da sustignu rokove i pojave se na startu sezone. Honda ih opskrbljuje s motorima što je jedina svijetla točka cijelog paketa, ali u Super Aguriju nisu ni očekivali više od prve sezone. Takuma Sato predvoditi će japansku momčad i vidjeti ćemo kako će uz svoju narav podnositi činjenicu da će se većinu vremena voziti na začelju jer je trenutno Super Agurijev zaostatak za ostalima velik. Drugi vozač je također Japanac, Yuji Ide kojemu je ovo prvo iskustvo u F1, a prije je vozio u japanskim formula i GT prvenstvima.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrol
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!