Automoto

Na pragu nove F1 sezone

Ante Kojundžić, Goran Markuš • četvrtak, 13.03.2008.

U nedjelju 16. ožujka VN Australije počinje nova sezona Formule 1 u kojoj će Kimi Räikkönen pokušati obraniti vozački naslov, a Ferrari konstruktorski. Donosimo preglede momčadi te vozača kao i najvažnijih promjena pravila za ovu godinu…

Što se tiče samih pravila bilo je nekoliko bitnih izmjena. Najzanimljivija promjena gledateljima dogodila se u kvalifikacijama gdje će se u posljednjem dijelu borbe za najbolju poziciju voziti samo deset krugova umjesto dosadašnjih petnaest.

Nakon odvoženih deset krugova vozači neće smjeti nadolijevati gorivo već će u utrku morati krenuti s gorivom koje im je ostalo u spremniku. Motori, pak, imaju jedinstvenu elektroničku kontrolnu jedinicu čime su još dodatno smanjene razlike u motorima među pojedinim konstruktorima.

Vozači će najviše osjetiti zabranu kontrole proklizavanja kao i bilo kakve pomoći pri kočenju. Elektronika se tu više neće miješati već će sve biti u rukama pilota koji će zbog tog biti osjetljiviji na vozačke pogreške.

Ferrari
Bolid: F2008
Motor: Ferrari 056
Vozači: Kimi Räikkönen i Felipe Massa

Jasan favorit za nadolazeću sezonu kako u vozačkoj, tako i u konstruktorskoj konkurenciji. Ferrari je prošle godine ugrabio oba naslova, a sudeći po performansama novog F2008 bolida nema razloga da ih zaobiđe borba za titule i ove godine. Ferrari ima snažan razvojni tim kojem pomaže i Michael Schumacher, a njegovo iskustvo se ne može zanemariti.

S obzirom na formu bolida na testiranjima Kimi Räikkönen već je proglašen za glavnog favorita sezone. Kimi je aktualni svjetski prvak i u više navrata je izjavio kako sada ima još veću želju za utrkivanjem, ali i kako je presretan u Ferrarijevoj momčadi. Finac je poznat po ekstremnoj brzini, ali zna biti jako grub prema bolidu. Ferrari je prošle godine uspijevao pratiti njegov tempo, a nakon godinu dana zajedničkog rada stvari bi mogle biti još samo bolje.

Mediji pred sezonu jako često govore samo o Kimiju zanemarujući Felipea Massu koji je već na kraju prošle sezone najavio da u Ferrariju neće biti promatrač. Na zadnjoj utrci sezone poklonio je pobjedu Räikkönenu izjavivši da se nada kako će se njemu, ako bude u prilici, uzvratiti istom mjerom. U usporedbi s Kimijem Massa je inferioran kad govorimo o sirovoj brzini, ali gotovo sigurno će Brazilac imat bljeskova tokom sezone kad će odnositi pobjede ispred svog momčadskog kolege, no mišljenje je da ne može ugroziti aktualnog svjetskog prvaka na razini cijele sezone.

McLaren Mercedes
Bolid: MP4-23
Motor: Mercedes FO 108V
Vozači: Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen

Iza McLarena je frustrirajuća sezona u kojoj su trebali osvojiti obje titule da bi na kraju ostali bez naslova, ali i bez 100 milijuna dolara. Novi MP4-23, čini se, na razini je Ferrarija, barem prema onom što smo vidjeli na zimskim testiranjima. Stručnjaci naglašavaju da je novi McLarenov bolid posebno brz u kvalifikacijama.

Vozačka postava je jako mlada s dva relativno neiskusna vozača. Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen zajedno imaju tek dvije odvožene sezone. Veliki problem dvojcu mogao bi biti razvoj bolida tokom sezone zbog čega će se uvelike osloniti na iskusnog Pedra de la Rosu, test vozača ekipe.

Hamilton je prošle godine ostao bez titule u zadnjoj utrci i zasigurno je puno naučio u svojoj debitantskoj sezoni stoga nema sumnje da će Englez konkurirati za naslov ako bolid bude na pravoj razini. Štoviše, mnogi procjenjuju da će upravo Hamilton biti najveća prijetnja Kimiju Räikkönenu.

Novopridošlica u momčad Kovalainen ima brzinu i mogao bi zagorčavati život svom momčadskom kolegi. Prošle godine Heikki je pokazao da zna voziti i biti jako brz, no da li će biti brži od Hamiltona ostaje za vidjeti, kao i kakva će biti reakcija McLarenovog miljenika ako ga Finac bude pobjeđivao.

BMW Sauber
Bolid: F1.08
Motor: BMW
Vozači: Nick Heidfeld i Robert Kubica

BMW grabi naprijed s ciljem da se njihovi bolidi i vozači bore za naslove. Koliko su blizu pokazat će narednih par utrka. F1.08 bolid pretrpio je radikalnije promjene, a rezultati s testiranja pokazuju da je brz posebno u uvjetima kad je spremnik goriva pun. BMW će najvjerojatnije biti treća momčad po performansama iza Ferrarija i McLarena, a glavno pitanje je da li će im se uspjeti približiti.

Vozački par čine iskusni Nick Heidfeld i Robert Kubica kojemu će ovo biti tek druga puna sezona u F1. Iako je prošlu sezonu bodovno Heidfeld bio znatno ispred Poljaka, lako je moguće da Kubica ove godine bude bolji od Quick Nicka. BMW vozački potencijal zasigurno ima, pitanje je samo da li će bolid biti na pravoj razini koja će omogućiti dvojcu da se bori za pobjede, pa i naslove.

Renault
Bolid: R28
Motor: Renault RS27
Vozači: Fernando Alonso i Nelsinho Piquet

Nakon dva konstruktorska i vozačka naslova Renault je prošlu sezonu završio na trećem mjestu sa ogromnih 150 bodova manje nego 2006. godine. Nakon mnogo razmišljanja ponajbolji vozač današnjice, Fernando Alonso se odlučio vratiti u svoju staru momčad gdje će uz perspektivnog novaka Piqueta pokušati vratiti Renault na stare pobjedničke staze.

Alfa i omega momčadi, Flavio Briatore u nekoliko je navrata napomenuo kako njegova momčad nije još u mogućnosti da se bori za sam naslov prvaka napominjući kako su ipak na dobrom putu. Osrednji rezultati na testiranjima potvrđuju njegove riječi, no činjenica da je Renault mnogo ranije krenuo u razvoj bolida za ovu sezonu od svojih protivnika sugerira nam upravo suprotno.

Fernando Alonso također dijeli mišljenje svoga bossa i napominje kako su oni ipak uvjerljivo iza Ferraria i McLarena te da bi upravo iz te dvije momčadi trebao stići slijedeći svjetski prvak. Drugi vozač Renaulta, mladi Nelsinho Piquet ostao je suzdržan po ovom pitanju naglašavajući kako je njegova primarna zadaća upoznavanje staza i bolida kako bi se u što kraćem roku uspio izvući što više iz sebe. Perspektivni Piquet, dokazani Alonso, mudri Briatore i iskusna momčad Renaulta ipak bude nadu za ostvarenje većeg uspjeha svim njihovim obožavateljima.

Williams-Toyota
Bolid: FW30
Motor: Toyota
Vozači: Nico Rosberg i Kazuki Nakajima

Williams je jedna od rijetkih privatnih momčadi u svijetu F1 koja se uspijeva boriti s velikim tvorničkim momčadima i njihovim enormnim budžetima. 2007. godine stvari su krenule na bolje, a osjetio je to i Nico Rosberg koji se odlučio na ostanak u momčadi unatoč nekim primamljivim ponudama, posebice onom iz McLarena. Bolid FW30 je pokazao brzinu na testiranjima, ali iz britanske momčadi i dalje tvrde kako puno zaostaju za vodećim dvojcem.

Nico Rosberg predvodnik je momčadi i njen glavni oslonac. Njegov talent je neupitan, a nakon vrlo dobre prošle sezone Nijemac može samo napredovati. Uza sebe će imati debitanta Kazukija Nakajimu koji je pokazao da ima brzinu, ali će mu zasigurno trebati vremena da skupi dragocjeno iskustvo. Williams je ostao bez Alexa Würza (otišao u Hondu), jakog aduta kad je u pitanju razvoj bolida pa će se momčad morati osloniti na svoje mlade test vozače, a ponajviše na Rosberga, koji je najiskusniji.

Red Bull Racing
Bolid: RB4
Motor: Renault RS27
Vozači: David Coulthard i Mark Webber

Problemi sa mjenjačem prošle su sezone prouzročili barem po jedno odustajanje Red Bullovih bolida tijekom prvih sedam utrka što je zasigurno jedan od uzroka nešto lošijeg rezultata od očekivanog. Unatoč tome ovogodišnja predsezonska testiranja pokazuju veliki napredak momčadi koja je nekoliko puta zasjenila i velike poput McLarena i Ferraria.

Od kada se Geoff Willis pridružio legendi formule 1, Adrianu Neweyu bolidi Red Bulla su daleko pouzdaniji , a u prilog tome ide i činjenica kako nije došlo do nijednog većeg tehničkog kvara tijekom mnogih predsezonskih simulacija jedne tipične Velike Nagrade.

Zadržavši prošlogodišnji dvojac Coulthard - Webber Red Bull će pokušati iskoristiti njihovo iskustvo i na taj način u što kraćem roku unaprijediti svoj bolid što bi ih napokon i rezultatski diglo na vrh sredine grida. “Mislim da se svi slažu da je ovogodišnji cilj približiti se četvrtoj poziciji na gridu, točnije momčadima Renaulta i BMW-a koji su ipak još uvijek daleko ispred nas“, poručio je David Coulthard nakon posljednjih predsezonskih testiranja u Španjolskoj.

Toyota
Bolid: TF108
Motor: Toyota RVX-08
Vozači: Jarno Trulli i Timo Glock

Otpustivši Ralfa Schumachera koji je u proteklim sezonama uzimao mnogo, a davao vrlo malo svojoj momčadi i dovevši perspektivnog mladog Nijemca, Timu Glocka Toyota pokušava nastaviti uzlaznom putanjom koja je prekinuta lošim rezultatima tijekom protekle dvije sezone.

Posljednji dana na stazi Circuit de Catalunya i najbrže vrijeme Jarna Trullija vratili su osmijeh na lica mehaničara i svih ostalih članova momčadi te ih dodatno motivirali uoči starta sezone u Australiji. Osim ovoga rezultata Toyota je na nekoliko testiranja pokazala solidnu formu no i stanovitu nesigurnost te očiti nedostatak brzine svoga TF108.

Iako je Jarno Trulli uvjeren kako njegov bolid kasni samo sekundu za Ferrari-evim i kako očekuje bodove već u Australiji realna slika nam govori kako bi Toyota tek nakon nekoliko utrka mogla očekivati nešto bodova koji bi ih digli u sredinu grida gdje bi se primarno trebali usredotočiti na bolji plasman protiv „nove“ Honde.

Scuderia Toro Rosso
Bolid: STR2
Motor: Ferrari
Vozači: Sebastien Bourdais i Sebastian Vettel

Sa 13 odustajanje u prvih deset utrka „gazde“ STR-a očekivano su bili razočarani te su odlučili zamijeniti amerikanca Scotta Speeda sa mladim perspektivnim Sebastienom Vettelom što se kasnije pokazalo punim pogotkom. U nastavku sezone upravo je Vettel digao momčad koja je i rezultatski profitirala osvajanjem Vettelovog četvrtog i Liuzzievog šestog mjesta na Velikoj Nagradi Kine što ih je na kraju sezone plasiralo na solidno sedmo mjesto u ukupnom poretku konstruktora.

Ovu godinu počinju sa još jednom prinovom, četverostrukim prvakom Champ Car serije Sebastienom Bourdaisom koji već duže vrijeme traži put u formulu 1 stoga u svoju prvu sezonu ulazi izuzetno motiviran sa velikom željom da opravda svoje mjesto u momčadi. Osrednji rezultati sa nekoliko vrlo dobrih predstava tijekom predsezonskih testiranja zasigurno mnogo obećavaju, no šef momčadi Gerhard Berger ističe kako će svi biti zadovoljni ukoliko nastave uzlaznom putanjom tj. osvoje barem jedan bod više nego prošle sezone.

Honda
Bolid: RA 108
Motor: Honda RA 808E
Vozači: Jenson Button i Rubens Barrichello

Prošla godina za Hondu je bila katastrofa jer je bolid bio prespor. Frustracije su se mogle vidjeti na licima svih članova ove japanske momčadi. No, onda su uspjeli dovući Rossa Brawna koji bi mogao donijeti snažnu prevagu. Iako se njegov utjecaj neće vidjeti u prvom dijelu sezone zbog njegovog kasnog dolaska, Honda bi se mogla uzdignuti u drugoj polovini, a 2009. godine bi trebala pokazati koliko im Ross Brawn uistinu znači.

Jenson Button zaprijetio je da će napustiti momčad ponovi li se godina kao prošla. Bolid je nešto malo brži, ali ne dovoljno i jedini razlog zašto Button vjeruje u momčad je Ross Brawn, čovjek koji je Schumacheru pomogao u osvajanju sedam naslova. U drugom bolidu sjedit će Rubens Barrichello, veteran F1 koji je svoje najbolje dane proveo u Ferrariju. Brazilac će pokušati nadmašiti Buttona, no vjerojatno mu to neće uspjeti te je lako moguće da je ovo Rubinhu posljednja sezona u F1.

Super Aguri
Bolid: SA08
Motor: Honda
Vozači: Takuma Sato i Anthony Davidson

Nakon prvog boda Takume Sata, Super Aguri je osvojivši još tri u Kanadi već u svojoj drugoj sezoni postigao odličan uspjeh završivši sezonu sa samo dva boda zaostatka za mnogo bogatijom i iskusnijom Hondom. Iako su svi očekivali nastavak uzlazne putanje ove mlade momčadi kraj sezone im je donio samo nove probleme. Zbog problema sa sponzorima momčad Super Agurija upala je u tako tešku financijsku krizu da je i start u Australiji bio upitan.

Međutim, početkom ovoga tjedna momčad je uspjela naći sponzora koji je spreman uložiti veće svote novca u razvoj Super Agurija. Aguri Suzuki, koji se odrekao svih sto posto svojih dionica navodno ostaje na čelu momčadi, a vozačka postava kao niti samo ime ekipe također se ne bi trebali mijenjati. Samo je jedno sigurno, svi ovi problemi rezultirali su mnogo manjom kilometražom bolida za vrijeme predsezonskih testiranja što će zasigurno vrlo negativno utjecati na rezultate u narednoj sezoni.

Force India F1
Bolid: VJM01
Motor: Ferrari
Vozači: Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil

Nakon Spykera momčad je kupio indijski milijarder Vijay Mallya te na taj udahnuo novi život u ovu ekipu. Force India će za veliki uspjeh držati ako uspiju osvojiti poneki bod što je i njihova realnost. Novi bolid imena VJM01 evolucija je Spikerovog bolida i, testiranja su pokazala, brži je od njega.

Toj brzini zasigurno su pridonijeli Giancarlo Fisichella i Vitantonio Liuzzi (test vozač) svojim iskustvom. Vozački par čine spomenuti Fisichella i talentirani mladi Nijemac Adrian Sutil. Bude li netko od početnog dvojca previše spor tokom sezone Liuzzi će jedva dočekati preuzeti njegovu poziciju.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoSkrolFormula 1
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!