Automoto

Mali princ na crvenom biku

Sportnet • utorak, 30.09.2008.
Mali princ na crvenom biku

Svakome imalo vezanom uz sport dobro su znane priče o ambicioznim roditeljima, fanatično uvjerenim u talent i blistavu sportsku perspektivu njihovog djeteta. Nažalost, takve priče sa sretnim i svjetski uspješnim završetkom, kao one o Ivaniševiću, Blanki Vlašić ili Kostelićima, mnogo su rijeđe. No jeste li ikada čuli za priču u kojoj struka, sponzori, pa čak i konkurencija hvale, potiču i ohrabruju malog sportaša, dok roditelji pokušavaju smiriti strasti i 'stati na loptu'? Ili točnije, na kočnicu...

Upravo je takva situacija s Lukom Grobenskim, njegovim roditeljima i kartingom. S jedne strane svjetski poznati stručnjaci Luki proriču blistavu karijeru, dok ga s druge strane otac moli da vozi sporije, nada se da će mu sin iz svega izaći kao dobar čovjek i školovan vozač, a da je biti i član tima za mijenjanje guma na Formuli već izniman doseg i uspjeh.

Kakav vozač mora biti taj dječak kada ga poznavatelji auto-moto sporta već danas, kao kartingaša od tek deset godina vide i spominju kao mogućeg prvog vozača Formule 1 s ovih prostora?

Odgovor na ovo pitanje svakako se može naslutiti iz biografije i rezultata (kojih je začudno mnogo s obzirom na Lukine godine). Međutim, mnogo jednostavniji i impresivniji način je pogledati barem jednu njegovu utrku. Dok jedinstvenim načinom vožnje s lakoćom prestiže starije konkurente (Luka je redovito uvjerljivo najmlađi vozač na stazi), postat će vam jasno zašto ga u Italiji već godinama zovu "Crazy Croato".

Imate li priliku uz to još i čuti kako Luka analizira stazu i utrke, razgovara o mehanici svog mini-bolida ili razmišlja o automobilizmu i budućnosti, sigurno ćete postati novi gorljivi zagovornik teorije o novoj svjetskoj zvijezdi Formule 1. I uvjeravati opreznog tatu Marijana da je to upravo tako.

Bez obzira na skromnost i samozatajnost koju zagovara otac, Luka je na sebe već skrenuo pozornost svjetskih stručnjaka i 'skauta'. Od početka svibnja Luka nastupa s novom kacigom Rookie Bulls tima. Iako je već na prvoj utrci s novim izgledom izazvao znatiželju svih na i oko staze, pozadina ove priče znatno je veća od atraktivne kacige. Luka je, što je već tradicionalno, uvjerljivo najmlađi vozač sa statusom Rookie Bullsa. Osim njega, još je samo jedan jedini dječak ušao u taj program. Dječak s mnogo zvučnijim imenom: Carlos Sainz jr. Onome tko poznaje automobilizam sasvim dovoljno.

Iza Rookie Bullsa stoji tvrtka Red Bull, kompanija koja ima velike planove u Formuli 1 i koja o strategiji razvoja ovog sporta razmišlja dugoročno. No oni koji misle da je Luka imao sreće i dobio moćnog sponzora s kojim je riješio sve probleme, varaju se. Red Bull ne daje novac. On samo daje krila. Hoće li ga ona dovesti do sjedala u Formuli 1 ovisi o mnogo čemu.

Ulazak u Rookie Bulls tim ogromna je prilika. Luka je već pozvan na testiranje i školu vožnje kod Roba Wilsona, čovjeka kojeg je prestižni časopis "F1 Racing Magazin" proglasio najboljim svjetskim instruktorom trkače vožnje. Uvažavan kao guru auto moto sporta, Rob danas procjenjuje i skautira vozače za brojne F1 i druge timove, a među njegovim učenicima su i imena poput Coultharda, Montoye, Raikkonena ili Hamiltona. Kod Roba Wilsona može se doći isključivo na poziv, a ne mora se posebno spominjati da će Luka biti njegov najmlađi učenik.

Priča o Luki Grobenskom tek je na početku. Priča je to o iznimnom talentu, opreznim roditeljima, velikoj prilici i s neizvjesnim krajem. No, nakon svega, jedno je sasvim sigurno: pred Lukom Grobenskim je iznimno brza budućnost. Naravno, ako nastavi tako polako kako ga uči otac.

Biografija i dosadašnji uspjesi:

Luka Grobenski, rođen je 25.7.1998. godine. Karting je počeo voziti 2001. godine.

2003. godine je nastupio na prvoj službenoj utrci sa 4,5 godine, u Portorožu (Sportstil kup).

Te iste godine je nastupio na 6 utrka Sportstil kupa, te je, kao najmlađi natjecatelj, zauzeo ukupno deveto mjesto.

2004. godine postao je ukupni pobjednik Sportstil kupa u klasi 50cm 3. 2005. godine postao je viceprvak Sportstil kupa u klasi 50 cm 3.
2006. godine najmlađi je učesnik svjetskog finala Easykart u klasi 60 cm 3.
2007. godine osvaja treće mjesto u polufinalnoj utrci, s najbržim vremenom utrke svjetskog finala Easykart u klasi 60 cm 3.

2008. godine Luka će nastupiti na nacionalnom finalu Italije, europskom finalu, i svjetskom finalu Easykart u klasi 60 cm 3. Također, ove godine je Luka sve utrke završio u A finalu Easykart serije, te se kvalificirao u finale europskog grand finala Easykarta.

Red Bull je Luki omogućio i posjet Danilu Rossiju, vrhunskom stručnjaku i peterostrukom prvaku svijeta u kartingu. Rossi je o Luki rekao da je brz, motiviran, vozi konstantne krugove, pametan, mehaničarima prenosi točne podatke i brzo usvaja nova znanja.

Na prvoj utrci u Sieni Luka je osvojio peto mjesto s najbržim vremenom utrke, a u Parmi, na predfinalnoj utrci za nacionalno finale Italiije, zauzeo je deseto mjesto u konkurenciji 59 vozača iz cijele Europe.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!