Automoto
"I dalje će biti malih i velikih"
Sebastian Vettel tek je na ljeto napunio 21 godinu, a već je oborio nekoliko značajnih rekorda. Od mladog se Nijemca, koji je ove sezone nadmašio mnoga očekivanja i proslavio vrlo dobri Toro Rosso, u nadolazećoj godini očekuje još i više...
30. rujna 2007. Sebastian Vettel je na Velikoj nagradi Japana postao najmlađi vozač koji je vodio u utrci Formule 1. Na ovogodišnjem izdanju Monze postao je najmlađi vozač s osvojenim pole positionom. Slavljem na istoj utrci postao je najmlađi vozač koji se uspeo na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. Istaknuo se i jednim manje poznatim rekordom: prvu je kaznu zaradio nakon samo devet sekundi svoje karijere, ostavši bez tisuću dolara radi prebrze vožnje kroz bokseve.
Kraj karijere Davida Coultharda ostavio je slobodno mjesto u Red Bullu, te je logičan slijed događaja bio da se nadarenom mladiću pruži prilika u "velikom bratu" Toro Rossa. Na prvim testiranjima dominiraju upravo vozači ove dvije momčadi, ponajviše Švicarac Sebastian Buemi, ali niti Vettel ne zaostaje mnogo. Naravno, zbog biciklističke ozljede trenutno je izvan konkurencije Australac Mark Webber, koji će Nijemcu sljedeće sezone biti momčadski kolega.
U ekskluzivnom razgovoru za službene stranice Formule 1, Sebastian Vettel prvo je pokušao pojasniti razloge izvrsnih rezultata na testiranjima: "Zapravo, prvi je dan bio težak jer cijeli dan nismo mogli pronaći ravnotežu bolida. Bio je to jedan od onih dana kada ništa ne radi kako bi se to očekivalo. No, u posljednje vrijeme Red Bull ima brže postavke od ostalih, a Buemi se uvježbao tjedan dana ranije s Toro Rossom. Ja sam se popravio već drugog dana testiranja."
Najvažnije je suočiti se s novostima koje donosi sljedeća godina. "Najvidljivija promjena su slick gume. U ovom ih je trenutku teško procijeniti, imaju i prednosti i mane, a uvjeti na stazi nisu bili idealni za iščitavanje rezultata. Dodali smo i neke nove dijelove, ali ne i one najveće. To će još pričekati, testirat ćemo ih tek nakon predstavljanja bolida. Za razliku od BMW-a i Williamsa, ne testiramo nova krila", govori Vettel.
O često spominjanom KERS-u još uvijek nema točno određeno mišljenje: "Uopće nemam iskustva s njime. Razgovarao sam s Heidfeldom i Klienom o tom sustavu i pomalo mi je smiješno kako se ponaša. Iznenadio sam se slušajući njihove priče, a da budem iskren, brine me sigurnosni aspekt. Očekivanja su jasna - mora ubrzavati bolid i mora biti 100 % pouzdan. Ali prije svega mora biti siguran, nadam se da će momčadi poraditi na tome. Vrijeme ističe, sad će zimska pauza, a prvenstvo počinje za tri mjeseca."
Glavna tema u Formuli 1 posljednjih dana ipak je novac. Iako vozači imaju možda i najmanje glasa pri donošenju odluka o smanjivanju troškova, cijela se atmosfera mora odraziti i na njih. "Na nas najveći utjecaj ima zabrana testiranja. Više ćemo ovisiti o simulacijama i istraživanjima. Važno će biti i spretno upotrebljavati programe izvan staze, te pažljivo slušati svoje trkaće inženjere. Razlike između malih i velikih sigurno će ostati", smatra mladi Nijemac rođen u Heppenheimu.
Ograničena testiranja ostavljaju mogućnost da će se mnogi noviteti usklađivati za vrijeme samih utrka, stoga bi i Velike nagrade mogle postati poligon za učenje: "Petak i subota će još više dobiti na težini. Samo tada ćemo moći isprobavati postavke. Međutim, još je prerano govoriti o tome kako će sve ovo izgledati tijekom sljedeće sezone", zaključio je Sebastian Vettel. Ipak, teško je vjerovati da bilo kakva pravila mogu ograničiti i njegov talent.
- Najnovije
- Najčitanije


Dvostruko više udaraca na gol nije pomoglo Senatorsima da upišu pobjedu protiv Bluesa
1 sat•NHL

Pellegrini nakon posrtaja protiv Barcelone: 'Ne mislim da će ovaj poraz utjecati na nas u Zagrebu'
1 sat•Španjolska košarka

Double-double Zupca u novom porazu Clippersa, oslabljeni Warriorsi iznenadili u Clevelandu
2 sata•NBA

Inter Miami uzeo titulu MLS prvaka pobjedom protiv Vancouvera
3 sata•Nogometni svijet

Rudež: 'Rezultat je ogledalo naše obrane u prvom poluvremenu koje je bilo ispod svakog dobrog ukusa'
3 sata•SuperSport Premijer liga

Hoxha još jednom spasitelj Modrih, u 102. minuti pogodio za remi protiv Hajduka
17 sati•SuperSport HNL

Cibona kiksala u Zagrebu protiv Kvarnera, Alkar odličnim drugim poluvremenom svladao Zabok
9 sati•SuperSport Premijer liga

Hoxha još jednom spasitelj Modrih, u 102. minuti pogodio za remi protiv Hajduka
17 sati•SuperSport HNL

Kronologija: Dinamo duboko u sudačkoj nadoknadi do boda protiv Hajduka
19 sati•SuperSport HNL

Kovačević: 'Bili smo bolji u svim segmentima igre', Garcia: 'Igralo se do sutra, do zauvijek'
15 sati•SuperSport HNL

Inter Miami uzeo titulu MLS prvaka pobjedom protiv Vancouvera
3 sata•Nogometni svijet

Dinamo nakon gotovo tri godine želi srušiti Hajduk na Maksimiru, ali Bijeli su 'pretplaćeni' na advent
23 sata•SuperSport HNL

Dinamov sljedeći protivnik u Europskoj ligi prije dolaska u Zagreb želi zagorčati život Barceloni
22 sata•Španjolski nogomet

Hrvatska saznala točan raspored i mjesta odigravanja utakmica SP-a, s Panamom u Kanadi
14 sati•SP 2026.

Kronologija: Rijeka lako izašla na kraj s Vukovarcima
16 sati•SuperSport HNL
Pročitaj više
Hrvatski auto i karting savez: Cjelodnevna svečanost oktanaca u Zagrebu
Formula 1 donosi najneizvjesniji troboj za titulu prvaka još od 2010. godine
Verstappen ima novog momčadskog kolegu, 21-godišnji Francuz zamijenit će Yukija Tsunodu
Drama do samog kraja: Verstappen slavio na Lusailu, odluka u posljednjoj utrci
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
Cibona 2025/26
Danas u 10:01
Paket24 Premijer liga 2025/26
Danas u 10:00
HNK Rijeka 2025/2026
Danas u 09:57
1. HRL - jug 2025/26
Danas u 09:56
HNK Hajduk Split 2025/2026
Danas u 09:55
HNL Suđenje i suci
Danas u 09:55





