Automoto

"I dalje će biti malih i velikih"

Borna Rupnik • ponedjeljak, 22.12.2008.
"I dalje će biti malih i velikih"
Foto: HB-Press-Agency

Sebastian Vettel tek je na ljeto napunio 21 godinu, a već je oborio nekoliko značajnih rekorda. Od mladog se Nijemca, koji je ove sezone nadmašio mnoga očekivanja i proslavio vrlo dobri Toro Rosso, u nadolazećoj godini očekuje još i više...

30. rujna 2007. Sebastian Vettel je na Velikoj nagradi Japana postao najmlađi vozač koji je vodio u utrci Formule 1. Na ovogodišnjem izdanju Monze postao je najmlađi vozač s osvojenim pole positionom. Slavljem na istoj utrci postao je najmlađi vozač koji se uspeo na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. Istaknuo se i jednim manje poznatim rekordom: prvu je kaznu zaradio nakon samo devet sekundi svoje karijere, ostavši bez tisuću dolara radi prebrze vožnje kroz bokseve.

Kraj karijere Davida Coultharda ostavio je slobodno mjesto u Red Bullu, te je logičan slijed događaja bio da se nadarenom mladiću pruži prilika u "velikom bratu" Toro Rossa. Na prvim testiranjima dominiraju upravo vozači ove dvije momčadi, ponajviše Švicarac Sebastian Buemi, ali niti Vettel ne zaostaje mnogo. Naravno, zbog biciklističke ozljede trenutno je izvan konkurencije Australac Mark Webber, koji će Nijemcu sljedeće sezone biti momčadski kolega.

U ekskluzivnom razgovoru za službene stranice Formule 1, Sebastian Vettel prvo je pokušao pojasniti razloge izvrsnih rezultata na testiranjima: "Zapravo, prvi je dan bio težak jer cijeli dan nismo mogli pronaći ravnotežu bolida. Bio je to jedan od onih dana kada ništa ne radi kako bi se to očekivalo. No, u posljednje vrijeme Red Bull ima brže postavke od ostalih, a Buemi se uvježbao tjedan dana ranije s Toro Rossom. Ja sam se popravio već drugog dana testiranja."

Najvažnije je suočiti se s novostima koje donosi sljedeća godina. "Najvidljivija promjena su slick gume. U ovom ih je trenutku teško procijeniti, imaju i prednosti i mane, a uvjeti na stazi nisu bili idealni za iščitavanje rezultata. Dodali smo i neke nove dijelove, ali ne i one najveće. To će još pričekati, testirat ćemo ih tek nakon predstavljanja bolida. Za razliku od BMW-a i Williamsa, ne testiramo nova krila", govori Vettel.

O često spominjanom KERS-u još uvijek nema točno određeno mišljenje: "Uopće nemam iskustva s njime. Razgovarao sam s Heidfeldom i Klienom o tom sustavu i pomalo mi je smiješno kako se ponaša. Iznenadio sam se slušajući njihove priče, a da budem iskren, brine me sigurnosni aspekt. Očekivanja su jasna - mora ubrzavati bolid i mora biti 100 % pouzdan. Ali prije svega mora biti siguran, nadam se da će momčadi poraditi na tome. Vrijeme ističe, sad će zimska pauza, a prvenstvo počinje za tri mjeseca."

Glavna tema u Formuli 1 posljednjih dana ipak je novac. Iako vozači imaju možda i najmanje glasa pri donošenju odluka o smanjivanju troškova, cijela se atmosfera mora odraziti i na njih. "Na nas najveći utjecaj ima zabrana testiranja. Više ćemo ovisiti o simulacijama i istraživanjima. Važno će biti i spretno upotrebljavati programe izvan staze, te pažljivo slušati svoje trkaće inženjere. Razlike između malih i velikih sigurno će ostati", smatra mladi Nijemac rođen u Heppenheimu.

Ograničena testiranja ostavljaju mogućnost da će se mnogi noviteti usklađivati za vrijeme samih utrka, stoga bi i Velike nagrade mogle postati poligon za učenje: "Petak i subota će još više dobiti na težini. Samo tada ćemo moći isprobavati postavke. Međutim, još je prerano govoriti o tome kako će sve ovo izgledati tijekom sljedeće sezone", zaključio je Sebastian Vettel. Ipak, teško je vjerovati da bilo kakva pravila mogu ograničiti i njegov talent.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!