Automoto

Kreću i Hrvati

Borna Rupnik • srijeda, 24.12.2008.
Kreću i Hrvati

Najzahtjevnije automobilističko natjecanje u svijetu, popularni Reli Dakar, od afričkog je kontinenta zadržao samo ime, ali bez obzira na promjenu lokacije nije izgubio mnogo svog prestiža. Afričke pustinje će zamijeniti Južna Amerika, a na startu će se naći i dvojica hrvatskih predstavnika...

Prošla je godina u mraku terorističkih prijetnji donijela prekid jedne velike tradicije - prvi puta nakon 30 godina nije vožen dakarski reli. Ipak, svi će ljubitelji ove avanture u siječnju ponovno doći na svoje, jer će najizazovnija utrka današnjice svoje najnovije izdanje doživjeti u Argentini i Čileu. Svima koji sumnjaju da će južnoamerički teren biti lakši zalogaj za vozače, organizatori poručuju upravo suprotno: ravnice Patagonije, pustinja Atacama i planinski usjeci Anda nisu nimalo gostoljubivi.

Start je zakazan za 3. siječnja u Buenos Airesu, a posade će se u isti grad vratiti nakon 9500 km vožnje po ljetnim vrućinama, unutar kojih će se voziti i 5650 km brzinskih ispita. Konkurencija također nije zanemariva: iz glavnog argentinskog grada na put će se otisnuti čak 530 vozila. Među njima se nalazi 230 motora, 30 quadova, 82 kamiona i 188 automobila.

Vezane vijesti

Hrvatsku će na južnoameričkom kontinentu predstavljati CroDakar Team: Daniel Šaškin i Damir Bruner. Njih će dvojica nastupiti u Opel Antari, a iskustvo su ove godine skupljali u sedmodnevnom Srednjoeuropskom reliju kroz Mađarsku i Rumunjsku te na portugalskom Reliju Pax. 32-godišnji Šaškin i 40-godišnji Bruner ne skrivaju kako će sudjelovanje na ovom događaju biti ispunjenje njihovih snova.

"Deset se godina bavim automobilizmom samo s jednim ciljem. Baš me briga za hrvatska prvenstva, uvijek sam se želio utrkivati s najboljima u najluđoj utrci na svijetu. U Mađarskoj, Rumunjskoj i Portugalu u svjetskoj smo konkurenciji ostvarivali vrlo dobra vremena, jednom čak i sedamnaesto, te vjerujem da smo spremni za iskustvo života", govori Daniel Šaškin, dodajući kako je osigurana i prateća ekipa mađarskog Szalaz Dakar Teama, koja će ih pratiti cijelim putem.

Šaškin objašnjava i kakva je taktika dogovorena: "Ovo nam je prvi Dakar i želimo ga završiti. Treba odrediti sporiji tempo i konstantno biti brz. Potrebno nam je još puno iskustva, dovući ćemo se do kraja, a po povratku ćemo kovati planove za dalje. Nije me strah, samouvjeren sam jer sam ozbiljno i profesionalno trenirao. Ne znam što me sve čeka, ali ne dam se".

Njihov terenac teži dvije tone, ima novi V6, 3,2-litarski motor s približno 230 KS. Krasi ga i novi mjenjač, jer se stari pri visokim temperaturama često kvario. Našoj je posadi želja bila dodati još dva cilindra kako bi se mogli upustiti u utrku s najjačima, ali to će ipak morati pričekati drugu priliku.

Damir Bruner automobilizmom se bavi već 15 godina, isključivo kao suvozač na utrkama relija. Na ovu se pustolovinu odlučio na Šaškinov nagovor, i također se odlučio maksimalno posvetiti pripremama: "Svakodnevno vježbam i promijenio sam prehranu. Želim biti u što boljoj formi, kako fizičkoj, tako i psihičkoj. Svjestan sam koliko je utrka teška, te koliko je novaca i truda u nju uloženo, pa ne želim doći nespreman".

"Puno mi pomaže i veteran dakarskog relija, Marin Frčko, koji je četiri puta prošao ovu priču", nastavlja Bruner, i dodaje: "On mi pokušava prenijeti svoja iskustva, a veliku podršku imam od obitelji i prijatelja. Ne volim govoriti unaprijed i znam koliko je teško nakon punih 15 dana doći do cilja. Ali dat ću sve od sebe da nam se obojici ispune snovi".

Vozači će u tih 15 dana imati samo jedan dan odmora (10. siječnja u Valparaisu), a najdužu će dionicu odvoziti već drugog dana, kada ih na putu između St. Roase de la Pampe i Puerto Madryna čeka punih 837 kilometara. Svima njima, a posebno našim predstavnicima, želimo "buon Dakar"!

Reli Dakar, plan utrke:
03/01/09: Buenos Aires - St.Rosa de la Pampa, 733 km (371 km brzinaca)
04/01/09: St.Roasa de la Pampa - Puerto Madryn, 837 km (237 km brzinaca)
05/01/09: Puerto Madryn - Jacobacci, 694 km (616 km brzinaca)
06/01/09: Jacobacci - Neuquen, 488 km (459 km brzinaca)
07/01/09: Neuquen - San Rafael, 763 km (506 km brzinaca)
08/01/09: San Rafael - Mendoza, 625 km (395 km brzinaca)
09/01/09: Mendoza - Valparaiso, 816 km (419 km brzinaca)
10/01/09: dan odmora
11/01/09: Valparaiso - La Serena, 652 km (294 km brzinaca)
12/01/09: La Serena - Copiapo, 537 km (449 km brzinaca)
13/01/09: Copiapo - Copiapo, 686 km (666 km brzinaca)
14/01/09: Copiapo - Fiambala, 680 km (215 km brzinaca)
15/01/09: Fiambala - La Rioja, 518 km (253 km brzinaca)
16/01/09: La Rioja - Cordoba, 753 km (545 km brzinaca)
17/01/09: Cordoba - Buenos Aires, 792 km (227 km brzinaca)
18/01/09: Buenos Aires, cilj

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!