Automoto

Rossi juri deveti naslov

Matej Milanović • četvrtak, 02.04.2009.
Rossi juri deveti naslov
Foto: EPA

Odbrojavanje je započelo i još smo svega deset dana od prve MotoGP utrke sezone. Zima je bila duga i hladna zbog čega Vam Sportnet.hr donosi pregled prošle sezone i zimskih testiranja uz kratke analizu omjera snaga uoči starta u Kataru...

Prošla sezona

Prošla sezona MotoGP-a bila je u neku ruku posebna. Naime Valentino Rossi je imao gotovo obavezu vratiti se na svjetski vrh nakon što mu se prvi puta u karijeri dogodilo da dvije sezone zaredom ne završava kao najbolji u svojoj kategoriji.

Vezane vijesti

Nakon starta u kojem su dobro krenuli Daniel Pedrosa i Jorge Lorenzo u borbi za svjetsku titulu iskristalizirala su se dva imena, Valentino Rossi i Casey Stoner. Obojica su zaredali tri uzastopne pobjede u prvom djelu sezone i u zadnjih osam utrka Rossi je ušao sa 16 bodova prednosti, no kad je ponovno izgledalo da se sezona zahuktala, Valentino je uzeo pet uzastopnih pobjeda i već u Japanu, tri utrke prije kraja, slavio osmi naslov svjetskog prvaka, šesti u najjačoj klasi.

Ukratko prošla sezona vratila nam je Rossija kojeg očito nitko ne može pobijediti kada vozi na svom maksimumu. Loš start i nekonzistentne predstave Stonera su stajale sezone. Nije to više bio onaj super brzi Stoner koji je dominirao pred dvije sezone. Daniel Pedrosa još je jednom pokazao da ima talenta, ali da mu ipak još dosta fali za sam vrh.

Rossi osigurava naslov 2008. godine

Od novih lica, prošle sezone najviše su se iskazali Jorge Lorenzo i Andrea Dovizioso koji su imali loših trenutaka, no obzirom da im je to bio prvi pokušaj u MotoGP-u mogu biti jako zadovoljni četvrtim i petim mjestom na ukupnoj ljestvici.

Zimska testiranja

Pred početak sezone određena su i neka nova pravila i bilo je puno priče oko toga hoće li Japanci ostaviti svoje motore u MotoGP-u ili će ih povući. Na kraju ih je povukao samo Kawasaki koji će imati svega jedan motor u natjecanju, ali tim neće imati ni ime ni službene boje japanske kuće.

Napokon su krenula i zimska testiranja kojih je ove godine bilo tri. Prvi test bio je u Sepangu. Četvorica su u sva tri dana bili konstantni: Stoner, Rossi te iznenađenja iz Suzukija, Loris Capirossi i Chris Vermeulen.

Na sljedećem testu u Kataru, službeno su odrađena tri dana, no prvi uvjetovan kišom mnogi vozači nisu ni vozili pa ga nećemo ni spominjati. U ostala dva dana Stoner je dokazao da mu nema rivala na toj stazi, a jedini koji je, osim njega, oba dana bio u vrhu bio je, pogađate, Valentino Rossi. Svakako treba napomenuti da je test u Kataru označila ozljeda Pedrose. Španjolac je zbog toga propustio ostatak testiranja te je još uvijek na rehabilitaciji, a prvi put nakon incidenta vratit će se na motor svega par dana prije prve utrke koja je upravo u Kataru.

Treći test odrađen je prošlog vikenda u Jerezu i to u dva dana. Iskazali su se uvijek prisutni Stoner i Rossi, a moramo istaknuti i dvojac na Suzukiju koji se nakon relativno loše predstave u Kataru pokazao u jako dobroj formi. U Jerezu se napokon pokazao i Lorenzo koji je ponešto pokazao i na prošlim testovima, ali bez kontinuiteta dobrih rezultata.

Nakon ova tri testa ono što se vidi je da su Rossi i Stoner još uvijek ispred ostalih bez obzira na stazu te da su Suzukiji jako napredovali u odnosu na prošlu sezonu. Lorenzo očito još uvijek malo zaostaje za najboljima, a Honda je daleko od velikih rezultata. Ako se nešto dramatično ne promijeni Honda će u prvim trkama značajno zaostajati za najboljima te je pitanje hoće li to moći kasnije nadoknaditi.

Vozači

Što se samih vozača tiče glavni favorit je svima nam dobro znan dvojac Casey Stoner - Valentino Rossi. Bez obzira na sve oni su bili odlični na svim stazama i za očekivati je da će biti u borbi za naslov do samog kraja sezone. Stoner je na testovima pokazao da je brz kao i prije dvije godine i ako ne krene sa lošijim rezultatima kao prošle sezone bit će u borbi za naslov.

Na Rossija ne treba trošiti previše riječi. Naime, ipak pričamo o prema svemu sudeći najboljem vozaču posljednjih dvadeset godina i definitivno jednom od dvojice ponajboljih vozača svih vremena (uz Giacoma Agostinija). Imao je dvije teške sezone, no prošle je godine osramotio sve one koji su tvrdili da je gotov. Kao i prošle i ove godine za njega će sve osim naslova biti razočaranje.

Rossimanija

Jorge Lorenzo i Daniel Pedrosa su druga dva imena koja se spominju kao pretendenti na naslov. Lorenzo je agresivan, arogantan i samouvjeren, no uz to ima i neupitne vozačke kvalitete. Sve te karakteristike od njega čine mogućeg prvaka svijeta. Ipak, teško je očekivati da će već ove godine moći otići do kraja. Ako svlada sunarodnjaka Lorenzo bi za ovu sezonu trebao biti zadovoljan, nakon čega bi se njegovi ciljevi svakako trebali povećati.

Daniel Pedrosa je, pak, od mnogih već smatran budućim prvakom. Međutim, da bi postao prvak vozač mora imati agresivnost i ne gledati nikog u oči. Pedrosa, osim što nikako da bude konstantan u MotoGP-u, uvijek djeluje nekako spreman da se povuče na stranu što ne smije biti slučaj ukoliko se želi boriti sa karakterima poput Rossija, Stonera i Lorenza.

Od ostalih za titulu se može spomenuti još jedno autsajdersko ime, Loris Capirossi. Capirossiju je ovo jedna od zadnjih godina u motociklizmu, no napokon ima stvarno dobar motor - možda ne na nivou Ducatija i Yamahe, ali apsolutno kompetitivan. Capirossi ima ogromno iskustvo, a ako bude imao malo sreće, čak i manje od onog što je imao Nicky Hayden 2006., mogao bi biti u borbi za naslov.

Što se ostalih vozača tiče, Vermeulen, Dovizioso, Alex De Angelis i Sete Gibernau će loviti postolja i po mogućnosti pokoju pobjedu. Marco Melandri mogao bi biti opasan u Turskoj i Francuskoj gdje mu je uvijek išlo dobro, a Hayden i Colin Edwards isto će ciljati na pokoje postolje, a posebno ih se treba čuvati u Laguna Seci. Toni Elias i James Toseland imaju potencijala, ali vjerojatno će se boriti za plasman među pet prije nego postolja.

Na kraju debitanti. Mika Kallio ima talenta i mogao bi napraviti nekoliko vrhunskih rezultata. Teško je očekivati konstantnost već u prvoj sezoni, no mogao bi uloviti barem jedno postolje. Niccolo Canepa je talent od 21 godine. Prošle je godine bio test vozač za Ducati i odvozio je dvije utrke u Superbikeu. Na testovima se nije proveselio te je izgledno da mu je potreban određen period za privikavanje na cjelokupnu situaciju prije negoli napravi pokoji značajniji rezultat.

Na kraju je ostao Yuki Takahashi. Možda nije lijepo reći, ali osjećaj je da je Japanac tu samo da popuni broj. Nije napravio prevelike rezultata ni u nižim kategorijama i ne daje nekakve posebne naznake da bi mogao šokirati motociklistički svijet. Vjerojatno će se boriti za bodove na svakoj utrci što budući da čak 15 vozača dobiva bodove i nije neki veliki uspjeh.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoMotoGPVideo

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!