Automoto

Red Bull prekinuo dominaciju BrawnGP-a

Goran Markuš • utorak, 21.04.2009.
Red Bull prekinuo dominaciju BrawnGP-a
Foto: EPA

Po prvi puta ove sezone Jenson Button se nije našao na najvišoj stepenici na podiju. Nije ga bilo niti na drugoj, a egzekutor je bio dvojac iz Red Bulla koji je i bez dvostrukog stražnjeg difuzora ponovno pokazao brzinu svojeg bolida konačno osvojivši značajniji broj bodova koji ih dižu na odlično drugo mjesto u poretku konstruktora...

BrawnGP

"Bili su neuhvatljivi" - iako se nakon uvodne dvije utrke ovakvim rečenicama opisivao BrawnGP, nakon VN Kine istu stvar izjavio je ni manje ni više nego veliki Ross Brawn. Usprkos osvajanju i više nego odličnog trećeg i četvrtog mjesta po prvi puta ove sezone bolidi BrawnGP-a nisu djelovali onako dominantno kao u Australiji ili posebice u Maleziji.

Zapravo, upravo suprotno. Iako je BrawnGP uspio održati kontinuitet osvajanja značajnog broja bodova tek dvije sekunde prednosti ispred dvojca iz McLarena daje naslutiti da nije sve bilo glatko kao što se na prvi pogled, ponovno, možda i činilo. Ipak, ekipu Rossa Brawna zasigurno puno više muči jedan drugi podatak - njihov prvi as, Jenson Button kroz cilj je prošao punih 34 sekunde nakon drugoplasiranog Marka Webbera tj. 44.9 sekundi nakon Sebastiana Vettela.

Međutim, kao što i samo vodstvo momčadi ponavlja, mjesta za paniku i dalje nema. Iako Red Bull očigledno fantastično funkcionira i bez duplog stražnjeg difuzora u normalnim uvjetima još su uvijek iza njih kao i ostatak grida što će BrawnGP zasigurno pokušati iskoristiti da se što prije udalji što je to više moguće. Da mogu, već su nam dovoljno puta dokazali.

Red Bull

Iako su i u prve dvije utrke pokazali što mogu sa tek 3.5 osvojena boda vodstvo momčadi zasigurno nije bilo zadovoljno, no nakon VN Kine sve se promijenilo. Bila je to dominantna utrka letećeg Seba koji je, iako to uistinu nije bilo potrebno, sa težim bolidom prošao Buttona jasno obznanivši da neće dopustiti nikome da mu uništi još jedan dan iz snova.

Odlična utrka je i iza Webbera koji je mirnom, staloženom, no istovremeno nevjerojatno brzom vožnjom još jednom potvrdio svoj talent koji uslijed hrpe nesreća u karijeri još uvijek nije adekvatno cijenjen. Upravo zbog toga zamalo smo ostali šokirani kada ga je prilikom izlaska jedna od Toyota zamalo nehotično zahvatila čime bi, još jednom, za njega prekrasan dan završio nezasluženo loše.

Sve u svemu Red Bull je trenutno, uz BrawnGP, najdominantnija momčad na gridu. Iako su uspjeli skupiti gotovo dvostruko manje bodova ne smijemo zaboraviti na jednu vrlo važnu stvar - plavi bolidi voze bez duplog stražnjeg difuzora. Iako je Christian Horner priznao da su difuzori manje/više spremni ozbiljni problemi sa ravnotežom još uvijek sprječavaju da ih se počne i koristiti, no uz Adriana Neweyja i ostatak vesele družine koja tvori ovu ekipu ne smijemo sumnjati da će i ovaj "problem" uskoro biti riješen. Imamo li novo rivalstvo na pomolu?

Toyota

Činilo se, posebice nakon odustajanja Jarna Trullija, da će Toyota biti jedan od najvećih gubitnika VN Kine, no sjajnom utrkom Timo Glock je koliko/toliko uspio spasiti situaciju i počevši utrku iz boksa probio se na odličnu sedmu poziciju te kući odnio vrlo vrijedna dva boda.

Iako se i dalje vodi kao jedna od najvećih nepoznanica Glocku je ovo već druga uzastopna utrka koju je završio bolje od svojeg puno iskusnijeg momčadskog kolege, Trullija i ako tako nastavi ubrzo bi mogao postati i vodonoša japanske momčadi.

Koliko god se kod Toyote još uvijek osjeća kako profitiraju isključivo zbog mudro izrađenog difuzora činjenica je da se sve čvršće drže samog vrha poretka, a njihov pravi cilj (pobjeda na utrci) i dalje je vrlo blizu. Bolid u kompletu sa iskusnim te mladim vozačem i dalje su tu i ako se stvari samo malo poklope šefovi u Japanu vrlo brzo bi mogli dobiti ono što uistinu žele - pobjedu.

McLaren

Uz Red Bull daleko najveći pobjednik u Kini. Nakon mizernog starta sezone koji nije obećavao ništa dobro McLaren se digao i uz očiglednu pomoć privremenog rješenja za stražnji difuzor uspio izboriti velikih sedam bodova. "Za početak čestitao bih Red Bullu na njihovoj prvoj pobjedi, a posebne čestitke idu i našem bivšem kolegi, Adrianu Neweyju koji je novim bolidom još jednom pokazao svoj talent. Što se našeg rezultata tiče ne možemo biti zadovoljniji. Od starta do cilja bilo je jasno da se ne možemo utrkivati sa Red Bullom i BrawnGP-om stoga su peta i šesta pozicija uistinu bili naš maksimum", izjavio je Martin Whitmarsh.

Svakako treba posebno pohvaliti i Heikkija Kovalainena koji je upisao prve ovosezonske bodove završivši ispred aktualnog svjetskog prvaka i svog momčadskog kolege, Lewisa Hamiltona koji je uslijed velike želje za osvajanjem što je bolje moguće pozicije nekoliko puta izletio i zamalo izgubio već osvojeno. Ipak, sve je završilo odlično po "srebrne munje" koje u Bahrain putuju sa puno više optimizma nego na bilo koju od uvodne tri utrke aktualne sezone.

BMW Sauber

"Možda bi bilo bolje da uopće nismo nastupili", pokušao se našaliti šef momčadi, Marijo Theissen, no ima istine i u njegovoj izjavi. Katastrofalan uvod u vikend rezultirao je još katastrofalnijim završetkom utrke koju momčad jednostavno mora što prije zaboraviti i nastaviti sa doradama bolida ukoliko se po povratku u Europu uistinu žele utrkivati sa najbržima.

Uslijed slabe vidljivosti i aquaplaninga svoju utrku Robert Kubica uništio je udarcem o stražnji dio bolida Jarna Trullija, a ništa bolje nije prošao niti njegov momčadski kolega, Nick Heidfeld koji je sa nekoliko manjih dodira također izgubio sve šanse za nešto bolji plasman. Ipak, obojica vozača sigurna su da će se stvari promijeniti već u Španjolskoj gdje će sjesti u praktički nove bolide.

Renault

Iako je na račun duplih stražnjih difuzora BrawnGP i ostatka društva posljednjih nekoliko dana svašta izašlo iz usta Flavija Briatorea već u Kini na bolidu Fernanda Alonsa osvanulo je privremeno rješenje koje se pokazalo punim pogotkom. Dok se s jedne strane Nelson Piquet plasirao na tek 16. mjesto uoči utrke Alonso je ultra lagan izborio drugu startnu poziciju čime su očekivanja na VN Kine naglo porasla.

Nažalost, start iza sigurnosnog automobila uništio je utrku Alonsu koji je bio primoran ući u boks i u pravu utrku kreće sa posljednje pozicije. Na trenutke se činilo da bi se sjajnom vožnjom mogao izboriti i za pokoji bod, no mokra staza je napravila svoje i nakon izlijetanja Fernanda Renault se oprostio sa Kinom. Ipak, nije sve crno i već u Bahrainu momčad Flavija će ganjati puno bolji plasman.

Toro Rosso

Za momčad koju su mnogi otpisali i prije početka sezone osvajanje četvrtog boda i skok na nevjerojatnu petu poziciju ogroman je uspjeh. Dok je puno iskusniji Sebastien Bourdais ponovno podbacio novak u Formuli 1, Sebastien Buemi odradio je još jednu veliku utrku i donio nove bodove svojoj momčadi. Iako smo i dalje dojma da Toro Rosso do bodova može isključivo u ekstremnim uvjetima činjenica da se trenutno nalaze ispred jednog Williamsa i Ferrarija zasigurno je vrlo draga vodstvu ekipe.

Williams

Povlačenje Nice Rosberga u boks svega koju minutu prije izlaska sigurnosnog automobila uništilo je sve šanse sjajnom Britancu koji je tako još jednom ostao na samom začelju. Ništa bolje nije prošao niti njegov momčadski kolega, Kazuki Nakajima koji je uslijed mehaničkog kvara u 47. krugu bio prisiljen odustati.

I dalje, Williams ostaje jedina momčad koja ne uspijeva kapitalizirati prednost stražnjeg difuzora. Kao i u Maleziji i u Kini upravo su odluke sa pitwalla presudile i ukoliko žele iskoristiti prednost toliko razvikanog difuzora Bahrain je zadnja šansa jer već od VN Španjolske ta će prednost vrlo vjerojatno naglo splasnuti.

Ferrari

"Šta više reći?", izjavio je Felipe Massa. Naime, nakon katastrofalnog ulaska u sezonu kraj noćne more za Ferrari još uvijek nije vidljiv, no u Kini problem nije bio "ljudske" već mehaničke prirode. Riječ je bila o motoru koji se kod Masse jednostavno ugasio dok je Kimi Räikkönen, kako/tako uspio završiti utrku, no ponovno izvan kruga osvajača bodova.

Kako Ferrari i dalje očito ne uspijeva nadoknaditi zaostatak za ostatkom društva sa grida veliki šef momčadi, Stefano Domenicali priznao je kako imaju sve manje i manje opcija: "U Španjolskoj će na stazu izaći revidirani bolid i ukoliko se ništa ne promijeni jednostavno mislim da više nećemo imati izbora. U tom slučaju razlika bi jednostavno bila prevelika i potpuno bi bilo neisplativo "ostati" u ovoj sezoni."

Force India

Tako blizu, a tako daleko. Svega šest krugova prije kraja utrke Adrian Sutil je držao nevjerojatno šesto mjesto osvojeno kombinacijom odlične vožnje i agresivne strategije, no mala neopreznost i aquaplaning su učinili svoje i novim izletom Sutil je uništio sve snove mlade indijske momčadi.

"Uistinu mi je žao. Bio sam tako blizu, ponovno, ali staza je preduga. Ovog puta razočaranje je još veće jer ovog puta ja sam kriv za uništenje naših snova", izjavio je očigledno tužan Sutil. Ipak, nije sve tako crno. Nakon što su sasvim solidno u vidljivo sporijem bolidu odradili uvodne dvije utrke Force India se sjajno snašla u ekstremnim uvjetima i još jednom došla nadomak prvih bodova u Formuli 1. Uz samo malo više sreće i taj toliko željeni prvi bod vrlo bi brzo mogao biti osvojen.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!