Automoto

Button slavi, novi debakl Ferrarija

Goran Markuš • nedjelja, 10.05.2009.
Button slavi, novi debakl Ferrarija
Foto: EPA

Odličnom vožnjom Jenson Button je uspio iskoristiti bolju strategiju od svojeg momčadskog kolega i tako se domoći novih deset bodova. Ipak, utrku je označio novi debakl Ferrarija koji nije nadolio dovoljno goriva za posljednji stint Massi uslijed čega je Brazilac u posljednjih pet krugova pao na tek šestu poziciju...

Već nakon prvih metara Felipe Massa napada mladog Sebastiena Vettela koji je dovoljno dugo branio poziciju da se Brawn GP-ov dvojac probije na čelo i u prvi zavoj uđe ispred Ferrarijevog bolida. Odličan posao odradio je veteran Rubens Barrichello koji se sa nešto težim bolidom uspio probiti ispred svog momčadskog kolege i tako nakon prvog zavoja povesti u utrci.

Iako na prvi pogled kod ostatka grida nije bilo većih izmjena izuzev probitka sjajnog Kimija Räikkönen kojemu je KERS očito proradio, dodir Nice Rosberga i Jarna Trullija rezultira izlijetanjem Talijana koji pri povratku na stazu udara Adriana Sutila nakon čega slijedi pravi krš na stazi uslijed kojeg uz već spomenuti dvojac najgore prolaze bolidi Tora Rossa. Naime, Sebastian Buemi i Sebastian Bourdais bili su prisiljeni odustati.

Novim, 13. odustajanjem u prvom krugu Jarno Trulli se popeo na nezahvalno prvo mjesto kao vozač sa najviše odustajanja u prvom krugu u povijesti Formule 1. Očekivano, safety car je odmah izašao na stazu gdje je proveo četiri kruga što je ponajviše išlo na ruku Massi koji je držao treće mjesto ispred priličnog lakšeg vodećeg dua.

Odmah po izlasku sigurnosnog automobila Fernando Alonso agresivno napada Marka Webbera koji ga tjera na travu i boljim ulaskom u prvi zavoj ipak uspijeva zadržati svoju poziciju.

Samo krug kasnije i drugi Renault je u centru zbivanja. Ovog puta Nelson Piquet je bio taj koji se brani, no aktualni svjetski prvak, Lewis Hamilton znao je iskoristiti prednost svojeg KERS-a i prolazi na 12. poziciju.

U narednih nekoliko krugova sve se svelo na ganjanja što je moguće više brzih krugova, a jedinu dinamičnost ponudio je Räikkönen koji je u očigledno bržem Ferrariju ojačanim KERS-om uporno napadao Nicka Heidfelda koji je još jednom pokazao zašto se smatra jednim od vozača koje je najteže proći.

U 17. krugu odlaske u boks otvara Timo Glock koji se vraća na 14 poziciju. Krug kasnije u boks ulazi i Jenson Button koji gubi tek četiri mjesta. Međutim, pravi šok stiže za brojne obožavatelje Ferrarija. Naime, Kimiju staje motor i hladni Finac prisiljen je odustati u 18. krugu utrke.

Svega krug kasnije u boks ulazi i Barrichello koji uspijeva zadržati vodeću poziciju i nakon ulazaka prvih protivnika Brawn GP-a, Vettela i Masse. Vrlo je zanimljivo spomenuti i kako je Rubens natočio neočekivano malo goriva kako bi u srednjem stintu uspio iskoristiti praznu stazu i pobjeći ostatku društva dok je njegov momčadski kolega učinio upravo suprotno - do vrha napunio bolid čime je bilo jasno da su se u Brawn GP-u odlučili na dvije različite strategije.

Kao što se i očekivalo narednih deset krugova ponovno smo gledali manje/više za gledatelje dosadno ganjanje najbržih krugova u čemu se posebno istaknuo Rubens koji je polako, ali sigurno povećavao svoje vodstvo.

Nakon svega 30 krugova Barrichello i drugi puta ulazi u boks, a kratkim nadolijevanjem goriva najavio je još jedan, treći ulazak u boks što rezultira povratkom na sasvim solidno četvrto mjesto, četiri sekunde iza trećeplasiranog Vettela. Za razliku od njega, dvojac Hamilton - Heidfeld po prvi puta ulazi u boks te se vraća ispred Time Glocka koji odmah napada aktualnog prvaka pokušavajući vratiti svoju poziciju - neuspješno.

Iako se na prvi pogled činilo da bi mogli imati vrlo zanimljiv troboj Robert Kubica - Glock - Hamilton, društvo se prilično brzo širi što je označilo novi period utrke tijekom kojeg vozači iz kruga u krug samo odrađuju svoj posao.

Ovakav rasplet situacije najbolje iskorištava sjajni Britanac koji iz kruga u krug povećava svoju prednost ispred četvrtoplasiranog momčadskog kolege uslijed čega iz boksa vrlo jasno javljaju Rubensu: "Ako želiš da naša taktika upali moraš pritisnuti jer inače sve pada u vodu."

23 kruga prije kraja dvojac Massa - Vettel odlazi u boks što magični Seb ne uspijeva iskoristiti i na stazu se ponovno vraća iza Brazilca. Odmah po povratku gorespomenutog dvojca na stazu Barrichellu se ponovno javlja boks: "Dva bolida koja su bila ispred tebe neočekivano rano su otišla u boks - sad je vrijeme da pritisneš."

Za brojnu publiku uslijedila je vrlo zanimljiva situacija - po povratku iz boksa njihov heroj, Fernando Alonso vratio se ispred svojeg najvećeg protivnika, Lewisa Hamiltona koji se usprkos boljoj komponenti guma koje je imao na svojem bolidu ne uspijeva probiti ispred emocionalnog Španjolca.

19. krugova prije kraja Jenson Button ulazi u boks iz kojeg se vraća na treću poziciju nakon čega sav teret pada na Barrichella koji je do svojeg posljednjeg ulaska u boks morao vratiti vodeću poziciju.

Ipak, nakon što je ušao u boks svega dva kruga kasnije od svojeg momčadskog kolege bilo je jasno da je Rubens izgubio rano stečeno vodstvo, no također se iskristaliziralo da je uvjerljivo najbolji posao napravio Mark Webber koji se odličnim drugim stintom uspio probiti ispred dvojca Massa - Vettel i 15 krugova prije kraja zauzeo je fantastično treće mjesto.

Još jedna prilično šokantna vijest stiže za Ferrarijeve obožavatelje - naime, iz boksa Massi javljaju da će možda ostati "kratak" sa gorivo zbog čega mora malo usporiti na što, očekivano, odmah odgovara Vettel koji se vrlo brzo približava crvenom konjiću. Uz Vettela i drugi Red Bull, onaj Marka Webbera odrađivao je odličan posao i svega deset krugova prije kraja potpuno se približio drugoplasiranom Rubensu Barrichellu.

Kako su iz boksa stizale samo loše vijesti poput: "Uspori, uspori, nedostaje nam goriva", već je svima bilo jasno da će Massa, ukoliko značajno ne uspori, morati ponovno ući u boks čime bi utrka za Ferrari još jednom bila potpuno uništena isključivo zbog grešaka sa pitwalla.

Naše sumnje potvrđuju se četiri kruga prije kraja kada Vettel bez ikakvih problema prolazi pokraj Masse kojem iz boksa javljaju: "Pusti ga. Kratki smo za jedan krug, a imaš punih 11 sekundi ispred Alonsa. Čuvaj gorivo". Pravi potop Ferrari doživljava u posljednjem krugu kada Fernando na opću radost sa vanjske strane zaobilazi Felipea i utrku završava na neočekivanom petom mjestu.

Novom dvostrukom pobjedom Brawn GP je ponovno potvrdio svoju dominaciju i tako se još više odvojio kako u vozačkom tako i u konstruktorskom ukupnom poretku, a kao njihov najveći protivnik ponovno se pokazao sjajan Red Bull koji, podsjetimo se, još uvijek na svojim bolidima nema dvostrukog stražnjeg difuzora.

Nakon tjedan dana pauze kraljica oktanskih sportova odlazi u Monte Carlo gdje nas nesumnjivo očekuje još jedna velika utrka.

Konačan poredak:
1. J. Button (VBR/BrawnGP) 1:37:19.202 sati
2. R. Barrichello (BRA/BrawnGP) + 13.0 sec
3. M. Webber (AUS/Red Bull) + 13.9 sec
4. S. Vettel (NJE/Red Bull) + 18.9 sec
5. F. Alonso (ŠPA/Renault) + 43.1 sec
6. F. Massa (BRA/Ferrari) + 50.8 sec
7. N. Heidfeld (NJE/BMW) + 52.3 sec
8. N. Rosberg (NJE/Williams) + 65.2 sec
9. L. Hamilton (VBR/McLaren) +1 krug
10. T. Glock (NJE/Toyota) +1 krug
11. R. Kubica (POL/BMW) +1 krug
12. N. Piquet (BRA/Renault) +1 krug
13. K. Nakajima (JAP/Williams) +1 krug
14. G. Fisichella (ITA/Force India) +1 krug

Nisu završili:
K. Räikkönen (FIN/Ferrari) - motor
H. Kovalainen (FIN/McLaren) - odustao
J. Trulli (ITA/Toyota) - sudar
S. Buemi (ŠVI/Toro Rosso) - sudar
S. Bourdais (FRA/Toro Rosso) - sudar
16. A. Sutil (NJE/Force India) - sudar

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!