Automoto

Brawn GP zaslužio siestu

Borna Rupnik • utorak, 12.05.2009.
Brawn GP zaslužio siestu
Foto: EPA

Prva ovogodišnja europska postaja Formule 1 donijela je novu pobjedu Jensona Buttona i samo potvrdila nove odnose snaga u elitnom cirkusu na četiri kotača. Mnogi su Veliku nagradu Španjolske smatrali prilikom za novi početak, no nisu svi mogli biti zadovoljni...

Brawn GP

Novi početak sezone, dogradnja bolida, drukčija staza, razvoj, napredak, poboljšanja... te su se riječi nizale iz usta svih konkurenata Rossa Brawna, koji je i sam smatrao da ostali do Španjolske imaju realnu priliku nadoknaditi pojedine zaostatke. Ipak, konačan rezultat upućuje da se sve odvija po starom scenariju. Jenson Button prvi, Rubens Barrichello drugi. Zato im treba skinuti kapu, zbog savršene pripreme i rutinske realizacije.

Vezane vijesti

Iznimno je spretna bila prilagodba Buttonove taktike kako bi se izbjeglo mučenje iza sporijeg Nice Rosberga, što dokazuje da je Brawn GP potkovan na svim područjima, fleksibilan i spreman za najveće domete. I nakon pete ovosezonske utrke ostaju jedini pravi kriterij i postavljaju letvicu svima ostalima. I to prilično visoko.

Red Bull

Red Bull je opet pokazao zašto nosi titulu prvog pratitelja Brawn GP-a. Na stazi u Barceloni zasjao je Mark Webber, osvojivši izvrsno treće mjesto, dok se četvrta pozicija Sebastiana Vettela - bila bi i peta da Ferrari nije kiksao - može čak smatrati malim podbačajem, pogotovo zato što je mladi Nijemac startao iz prvog reda. Međutim, to ne govori ništa loše o Red Bullovoj izvedbi, nego o velikom pomaku prema naprijed u usporedbi s prošlom sezonom i silnoj želji za pobjeđivanjem.

Posebno je dojmljiv bio Webberov drugi dio utrke, u kojem se opasno približavao Rubensu Barrichellu, dok je bio potpuno neuhvatljiv za ostatak društva. Vettel se pak cijelo vrijeme mučio iza Masse, ne pronalazeći rješenja za njegov KERS. U dva je navrata imao priliku prestići Ferrari bržim zaustavljanjem u boksu, no Red Bullovi mehaničari ipak nisu uspjeli izvesti čudo.

Toyota

Japanci neće pamtiti Španjolsku po dobrome. Ostali su bez bodova, a Jarna Trullija izgubili su nakon prvog zavoja. "Pokušao sam izbjeći Rosberga, skrenuo na travu, izvrtio se i potom me netko udario", objasnio je Talijan poslije utrke. Timo Glock također nije ispunio svoju misiju - krenuo je sa šeste pozicije, a završio tek deseti, što sigurno neće zadovoljiti njegove apetite.

Toyota je tako nakon Bahreina doživjela i drugo uzastopno razočaranje i čini se da polako ispada iz konkurencije za sam vrh, iako je na početku sezone imala sve predispozicije za ravnopravnu borbu s Brawn GP-om i Red Bullom. Glock ovoga puta nije bio posebno zadovoljan bolidom te njegove mehaničare i inženjere prije Monte Carla čeka detaljna analiza i naporan rad kako bi ispravili nedostatke.

McLaren

Dijelom zahvaljujući slabostima konkurencije, a dijelom zahvaljujući vlastitim snagama, McLaren je nakon Španjolske još uvijek četvrta momčad prvenstva. Barcelonu su doduše napustili praznih ruku - Heikki Kovalainen parkirao je svoj bolid u garažu nakon osam krugova zbog problema s mjenjačem, dok je svjetski prvak Lewis Hamilton ostao na korak do bodova.

Hamilton je s bolidom punim goriva vodio zanimljive borbe s Nickom Heidfeldom, Robertom Kubicom i Fernandom Alonsom, ali vjerojatno najupečatljiviji trenutak utrke iz njegove perspektive bio je onaj kada ga je sunarodnjak Jenson Button, koji posljednje dvije godine živi u njegovoj sjeni, zaobišao za cijeli krug. U McLarenu se vjerojatno pitaju zašto se ne osjeća napredak, no nije zanemariva činjenica da staza u Barceloni nimalo ne odgovara britanskoj momčad zbog velikog broja brzih zavoja. Koliko je to stvarno utjecalo na njihov slabiji nastup, saznat će se već na ulicama Monte Carla.

Renault

Peto mjesto Fernanda Alonsa nadmašilo je očekivanja francuske momčadi. "Nismo bili optimistični, naša je simulacija predviđala deveto ili deseto mjesto", priznala je najveća uzdanica domaće publike. Španjolac ujedno smatra da je zadovoljio želje svojih navijača. Najveći je dio posla napravio na samome startu, a Flavio Briatore mirno će spavati uz saznanje da Alonsov bolid nije imao nikakvih problema.

Nelson Piquet odvozio je korektnu utrku, bez većih oscilacija, a mogao je proći i puno gore s obzirom da se našao vrlo blizu kaosa u prvom zavoju. Za razliku od Alonsa, mladi Brazilac nije najsretniji s ponašanjem svog Renaulta i najavio je da očekuje neka poboljšanja prije puta u kockarsku prijestolnicu Europe.

BMW Sauber

Momčad Marija Theissena bila je jedna od onih koja je katalonsku stazu smatrala prekretnicom svoje sezone, ali Nick Heidfeld i Robert Kubica nisu u potpunosti kapitalizirali novi aerodinamički paket opreme. Nijemac je sedmim mjestom donio dva boda, a Poljak je završio četiri mjesta niže.

"Bila je to jedna od mojih boljih utrka i želio sam bodove za rođendan", otkrio je Heidfeld, čiji je uspon kroz poredak omogućio i uigran rad u boksu, dok je Kubicu boljeg plasmana koštala gužva na startu, u kojoj je izgubio pet pozicija. "Nadogradit ćemo nedjeljnu izvedbu, bolid je sve bolji", dodao je Theissen i ulio novu nadu simpatizerima ove njemačke momčadi.

Ferrari

Pojam gafa zbog Ferrarija dobiva potpuno novo značenje. Teško je vjerovati bi li se i najmaštovitiji holivudski scenaristi dosjetili svih propusta koje talijanski velikan doživljava u posljednje vrijeme. Pritom je najporaznija činjenica da im se kvalifikacijsko čekanje u garaži, zbog kojeg je Kimi Räikkönen startao tek sa 16. mjesta, dogodilo već drugi put. Sve je Finčeve napore i pozitivne pomake na staze potom dotukao kvar na hidraulici bolida.

Sva su razvojna poboljšanja na Ferrariju, a čini se da ih ima dosta i da su uistinu kvalitetna, tako pala u sjenu nedostatka goriva u bolidu Felipea Masse, zbog kojega je Brazilac u samoj završnici morao prepustiti dva mjesta Sebastianu Vettelu i Fernandu Alonsu. Bio je to poražavajući kraj Ferrarijeve pustolovine u Barceloni, premda se ne smije smetnuti s uma činjenica da se u Maranellu - barem što se performansi samog bolida tiče - polako, ali sigurno, vraćaju na vrh.

Williams

Sve je jasnije da momčad Williamsa postaje jedno od razočaranja sezone. Prednost dvostrukog stražnjeg difuzora nisu znali iskoristiti, a čini se da će se u novoj raspodjeli snaga ipak boriti za svaki bod i pomiriti s mjestima u sredini poretka. Majstor za najbrže krugove na treningu, Nico Rosberg, uzeo je posljednji raspoloživi bod, a željenog se petog mjesta nije domogao zbog neobjašnjenog problema na stražnjem kraju bolida, koji je nestao jednako zagonetno kao što se i pojavio.

Kazukija Nakajimu ponovno je napustila i sreća. Nije se uspio izmaknuti u prvome zavoju te je oštetio prednje krilo i naposljetku se morao zabavljati prestizanjem Giancarla Fisichelle, što nipošto nije cilj kojemu je Frank Williams težio početkom sezone. "Razočaran sam završetkom vikenda", sažeo je Nakajima svoje dojmove.

Toro Rosso

Obojica su Sebastiena, Buemi i Bourdais, Veliku nagradu Španjolske završili u istome trenutku - nakon međusobnog sudara u tom kobnom prvom zavoju završili su pored staze. "Kočio sam kako bih izbjegao Trullija, a moj momčadski kolega nije vidio da usporavam i doslovno me preskočio. Vidio sam njegovu gumu iznad svoje glave", opisao je mladi Švicarac taj nesvakidašnji trenutak.

Na taj način Toro Rosso nije uspio testirati svoja nova rješenja, koja su - tvrdi Franz Tost - dosta obećavala, a razvijena su u suradnji s Red Bullom. Za početak se mogu nadati da će u sljedećoj utrci biti u prilici izbjegavati gužve, no kako je u pitanju specifični Monte Carlo, procjena njihovih stvarnih mogućnosti morat će još malo pričekati.

Force India

Adrian Sutil bio je još jedna žrtva nesretnog prvog zavoja, dok je Giancarlo Fisichella svoje vozačke sposobnosti testirao protiv Kazukija Nakajime. Da Force India ima potencijala potvrđeno je u posljednjih desetak krugova, kada je Talijan bio među najbržima na stazi, ali je u njegovom boksu napravljena jedna početnička pogreška pri nadolijevanju goriva (možda su učili od Ferrarija, rekli bi zlobnici) te se neplanirano morao vraćati u njega.

"Bliži smo ostatku društva nego ikada", rekao je šef momčadi Vijay Mallya, svjestan da rezultati ne odražavaju njegovo dobro raspoloženje. "Nastavljamo s razvojem bolida bez obzira na prosječan plasman i samopouzdano putujemo u Monte Carlo. Ta nam staza više odgovara", zaključio je Indijac.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!