Stota pobjeda Valentina Rossija povukla je sa sobom jedno pitanje - je li on najveći motociklist svih vremena? Mnogi tvrde da je najveći Giacomo Agostini i da je Rossi odmah iza njega. Upravo iz tog razloga pokušali smo usporediti dvojicu najvećih i vidjeti tko je stvarno broj jedan...
VALENTINO ROSSI
Rossijeva statistika
Prvenstva: 8/13 (61,54%)
Prvenstva 500cc/MotoGP: 6/9 (66,67%)
Pobjede: 101/219 (46,12%)
Pobjede 500cc/MotoGP: 75/159 (47,17%)
Postolja: 159/219 (72,60%)
Postolja 500cc/MotoGP: 123/159 (77,36%)
Tko je Valentino Rossi vjerojatno znaju svi koji su barem jednom pogledali motociklističku utrku. Rossi je karijeru otvorio 1996. u klasi do 125cc na Apriliji i nastavio je s talijanskim proizvođačem i u klasi do 250 kubika. U obje je klase osvajao naslov iz drugog pokušaja i potom prelazio u višu klasu.
Od te prve četiri sezone vrijedi spomenuti 1997., kada je osvojio 11 od 15 utrka u klasi 125cc, što je još uvijek rekord. 2000. je otišao u Hondu i u najjaču klasu, ponovno jedna godina za privikavanje i onda naslov. Osvojio je tri naslova s Hondom nakon kojih je došlo do raskola. Honda je tvrdila da on pobjeđuje samo zbog motora, on je tvrdio da Honda pobjeđuje samo zbog njega što je rezultiralo njegovim prelaskom u Yamahu kako bi dokazao svoje izjave.
Yamahu koja je bila u svakakvim problemima doveo je do dva uzastopna naslova. Nakon toga su stigle dvije sušne sezone i prošle godine osmi naslov prvaka svijeta.
GIACOMO AGOSTINI
Agostinijeva statistika
Prvenstva: 15/27 (55,56%)
Prvenstva 500cc: 8/13 (61,54%)
Pobjede: 122/194 (62,89%)
Pobjede 500cc: 68/117 (58,12%)
Postolja: 159/194 (81,96%)
Postolja 500cc: 88/117 (75,21%)
Giacomo Agostini rođen je u Bresci 1942. godine. S 22 godine krenuo je u motociklističko svjetsko prvenstvo na Moriniju u klasi do 250cc. Ipak, ta motociklistička kuća nije imala dovoljno novaca da bi mogla slijediti Agostinijeve ambicije zbog čega Giacomo prelazi u MV Agustu s kojom je vozio u klasama do 350 i do 500 kubika.
Naime, u njegovo doba moglo se voziti u dvije kategorije i zato je Agostini i došao do 15 osvojenih naslova. Dosta je logično da bi, da je vozio samo jednu kategoriju po sezoni, u 14 natjecateljskih sezona teško došao do ovakve brojke.
S MV Agustom je do 1967. vodio veliku bitku s još jednim velikanom ovog sporta, Mikeom Hailwoodom i u tom je razdoblju osvojio dva naslova, uz četiri naslova viceprvaka svijeta. Kada se Britanac povukao Agostini je došao na svoje i od 1968. do 1972. dominirao. U tom je razdoblju osvojio svih deset raspoloživih naslova i pobijedio je u 85 od 87 utrka u kojima je startao.
I u Agostinijevom slučaju se dogodilo nešto slično Rossiju. Agusta je tvrdila da pobjeđuje zahvaljujući motoru, on je tvrdio suprotno i tenzije su rasle. Još je jednu sezonu odvozio s njima, a zatim je, kao i Rossi, prešao u Yamahu, no u sedam prvenstava s Yamahom osvojio je svega dva naslova i nije uspio ponoviti uspješnost prijašnjih godina.
PRVENSTVA
Ova se statistika obično pripisuje Agostiniju iz jednostavnog razloga - slavio je 15 puta što je objektivno danas neponovljivo. Ipak, kao što je već spomenuto Agostini je imao prilike voziti po dva prvenstva godišnje budući da je vozio u dvije kategorije. Prema tome ovdje je poštenije pogledati efikasnost osvajanja prvenstava i u toj je statistici Rossi bolji iako se on još natječe i teoretski bi mogao pogoršati tu brojku.
POBJEDE I POSTOLJA
Pobjede je već puno jednostavnije gledati. Naime, kad je Agostini vozio prvenstva su imala manje utrka pa je tako on godišnje, u najboljem slučaju, vozio tek par utrka više od onog što se vozi danas. Po broju pobjeda Agostini je sa 122 slavlja daleko najbolji. Rossi ima još vremena da stigne tu brojku, no trebat će se jako potruditi ukoliko ju želi stići. Rossi je u svakom slučaju drugi na toj ljestvici sa stojednom ostvarenom pobjedom.
Ako pogledamo efikasnost pobjeđivanja onda Agostini odjednom postaje gotovo nedostižan. Rossijeva statistika sa skoro jednom pobjedom svake dvije utrke je strašna, a Ago ima postotak od skoro 63 posto.
Nevjerojatna brojka, iako treba reći da bi stvari vjerojatno bile drukčije da se Agostini kroz čitavu karijeru borio s jednim jakim konkurentom, tipa Hailwooda. Ovako je imao četiri godine u kojima je pobijedio na svakoj utrci u kojoj je nastupio i jednu u kojoj nije pobijedio u tek dvije utrke.
Rossi je pak uvijek imao nekakve konkurente, možda ne takve koji bi se mogli naći među desetoricom najjačih svih vremena, ali dovoljno da mu svako malo ukradu slavlje.
Što se ostvarenih postolja tiče tu je Rossi već stigao sunarodnjaka i vrlo vjerojatno će ga već u idućoj utrci preteći. No ponovno, što se efikasnosti tiče Agostini je bolji i Rossi teško može dostići brojku od prosječnih osam postolja svakih deset utrka.
NAJJAČA KLASA
S obzirom da se danas motociklizam poistovjećuje s njegovom najjačom klasom, današnjim MotoGP-jem, smisleno je usporediti ih i u tome. Agostini ima osam naslova iz 13 pokušaja, a Rossi ima dva manje u devet sezona. Ako Doktor odvozi još tri sezone nakon ove, a mogao bi, sasvim je moguće da se ako ništa drugo izjednači s Agostinijem.
Što se pobjeda i postolja tiče Rossi je bolji od Agostinija, no Rossi je već odvozio više utrka u najjačoj klasi. Ako gledamo postotak pobjeda, onda je Agostini bolji, a po postotku postolja ovog puta ipak je Rossi uspješnij, iako ne za puno i mogao bi se pogoršati u tome.
ZAKLJUČAK
U konačnici može se reći da Agostini još ima nešto više, no ako Rossi uspije osvojiti još barem dva naslova i dodatno se približiti broju Agostinijevih pobjeda bit će gotovo nemoguće reći tko je od njih dvojice najveći.
Vjerojatno su Agostini i Rossi dvojica najboljih motociklista u dosadašnjoj povijesti. Njihove statistike dovoljno govore same za sebe. Agostini je svakako bio dominator kraja šezdesetih i početka sedamdesetih, a Rossi je najveći vozač zadnjeg desetljeća. Ovo je dvojac čijih će se imena ljubitelji motosportova uvijek sjećati s radošću.
- Najnovije
- Najčitanije


Hrvatska na Svjetskom prvenstvu u skupini s Engleskom, Ganom i Panamom!
9 sati•SP 2026.

Jere Hribar s novim hrvatskim rekordom do finala na 100 slobodno na Europskom prvenstvu
1 sat•Plivanje

Vincent Kriechmayr uvjerljivo slavio u skraćenom superveleslalomu u Beaver Creeku
1 sat•Svjetski kup

Panamski izbornik: 'Vrlo teška skupina, nismo željeli dvije europske reprezentacije'
4 sata•SP 2026.

Asamoah Gyan: 'Nezgodna i teška skupina, ali dat ćemo sve od sebe da se kvalificiramo dalje'
4 sata•SP 2026.

Tuchel: 'Teška skupina, teško otvaranje, Hrvatska se ističe kao najviše rangirana momčad iz drugog šešira'
4 sata•SP 2026.

Ćubelić odličnim udarcem izvana osigurao Slavenu tri boda
4 sata•SuperSport HNL

Hrvatska na Svjetskom prvenstvu u skupini s Engleskom, Ganom i Panamom!
9 sati•SP 2026.

Kronologija: Slaven Belupo do nove pobjede, pala je i Gorica
9 sati•SuperSport HNL

Kronologija: Karlovac se razigrao u drugom dijelu i upisao visoku pobjedu
11 sati•Prva NL

Tuchel: 'Teška skupina, teško otvaranje, Hrvatska se ističe kao najviše rangirana momčad iz drugog šešira'
4 sata•SP 2026.

Dalić: 'Tuchel mi je rekao da trebamo igrati u četvrtfinalu, a ne prvu utakmicu'
6 sati•Reprezentacija

Panamski izbornik: 'Vrlo teška skupina, nismo željeli dvije europske reprezentacije'
4 sata•SP 2026.

Gorica nakon dva i pol mjeseca konačno ide na gostovanje, destinacija je Kušek Apaš
17 sati•SuperSport HNL

Najbolji u studenom: Trofeji za Jagušića i Gregurinu potvrda odličnog mjeseca za Slaven Belupo
14 sati•SuperSport HNL
Pročitaj više
Hrvatski auto i karting savez: Cjelodnevna svečanost oktanaca u Zagrebu
Formula 1 donosi najneizvjesniji troboj za titulu prvaka još od 2010. godine
Verstappen ima novog momčadskog kolegu, 21-godišnji Francuz zamijenit će Yukija Tsunodu
Drama do samog kraja: Verstappen slavio na Lusailu, odluka u posljednjoj utrci
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
GNK Dinamo 2025./2026.
Danas u 02:05
HNK Hajduk Split 2025/2026
Danas u 01:45
Hrvatska nogometna reprezentacija
Danas u 01:26
1. HNL (SuperSport Hrvatska nogometna liga) 25/26.
Danas u 01:12
KK Zadar 2025/2026
Danas u 01:12
2. HRL - sjever 2025/26
Danas u 00:41






