"Money makes the world go round", a ništa drugačije nije ni u suvremenom sportu, posebice kada je riječ o automoto sportovima, a natjecanje koje u toj lepezi možda i najviše pati je reli čije je svjetsko prvenstvo danas tek sjena onom nekadašnjem...
Posljednjih godina svjetsko reli prvenstvo pretrpjelo je podosta promjena, a ono koje mu je donijela najveći udarac je masovni odlazak velikih momčadi. I dok se odlazak starih dobrih Lancia i Toyota još nekako i mogao prožvakati, sredina prvog desetljeća 21. stoljeća za ovaj je sport bila kobna.
2006. godina počela je bez Peugeota i Citroena. Peugeot je nakon nekoliko osvojenih naslova odlučio završiti svoju WRC epizodu dok su u Citroenu uzeli godinu dana pauze kako bi usavršili automobile za sljedećih nekoliko godina. Nažalost, zbog nedostatka sredstava Peugeotima su se pridružile i druge momčadi pa su redom odlazili Mitsubishi, Škoda, Suzuki, a od ove sezone nema više ni Subarua te je natjecanje ostalo na tek dvije tvorničke momčadi - Fordu i Citroenu. Kako dvije spomenute ekipe neusporedivo više sredstava ulažu u razvoj automobila samim time ostale momčadi šišaju za "dužinu cijelog čamca".
Odlaskom tvorničkih momčadi reli je ostao bez mnogih velikih imena. Markko Maertin, Carlos Sainz, Colin McRae prisilno ili ne završili su karijere, a na scenu su došli neki novi klinci. Nažalost, vječni odlazak bivših svjetskih prvaka Colina McRaea i Richarda Burnsa za korak je unazadio praćenje ovog sporta, a dok mladi popune njihova upražnjena mjesta ipak će proći određeni period.
Drugi problem ovog sporta je sam format natjecanja. Kao što je već poznato, reli vozači se na stazi ne natječu jedan protiv drugoga već protiv vremena. Nedostatak izravnog sukoba koji donosi međusobne kontakte i pretjecanja odnosi široke mase gledateljstva, s obzirom da je takav format nemoguće uživo pratiti putem medija, čime opet dolazimo do problema novca od sponzora i reklama.
Za razliku od drugih sportova kod relijanja je mnogo improvizacije, pa se na stazi događa i dosta nepredvidivih i neobičnih situacija, a za razliku od većine drugih automoto sportova u reli automobilu sjede vozač i suvozač koji dijele svo dobro i zlo na stazi. Trenutno dijeljenje najbolje ide peterostrukim svjetskim prvacima Sebastienu Loebu i suvozaču mu Danielu Eleni, rekorderima svega i svačega.
U posljednje vrijeme svijetom kruže razne spekulacije o Loebovom prelasku u F1, no Francuz sve takve navode odlučno demantira. "Moj prioritet je ostati u reliju", kazao je ne isključujući povremeni nastup na F1 utrkama. Ako bi i došlo do Loebovog privremenog ili trajnog preseljenja u Formulu 1 ili bilo koje drugo automoto natjecanje, reli bi zasigurno izgubio mnogo. Novaca od sponzora bilo bi još manje, a otvoreno bi ostalo i pitanje koliko bi još rekorda mogao potući uhodani dvojac.
Međutim, pitanje je koliko bi sport izgubio na zanimljivosti? Pet ili šest posada borilo bi se za pobjedu. I dalje bi prevaga bila na strani tvorničkih momčadi, no niti jedan vozač ne bi iskakao u odnosu na druge čime bi prvenstvo zasigurno dobilo na zanimljivosti.
Iako natjecanja svjetskog reli prvenstva pohode deseci tisuća navijača iz svih krajeva svijeta činjenica je da ovaj sport nije ono što je nekad bio. Nedostatak novca, format natjecanja, opća financijska kriza u svijetu koja je ponukala mnoge da uštede upravo na reliju i konkurencija drugih automoto sportova od relija je napravila samo sjenu nekadašnjeg svjetskog prvenstva.
Ipak, svjetlo na kraju tunela i dokaz da možda dolaze i bolji dani svakakvo su entuzijasti i zaljubljenici u ovaj sport. Jedan od njih je i svjetski prvak iz 2003. godine, Petter Solberg, koji je nakon otkaza i povlačenja Subarua iz prvenstva oformio svoj tim, pronašao sponzore i ravnopravno se natječe u nekoliko godina staroj Citroen Xsari.
Tko zna, možda reli ipak čeka bolja budućnost kakvu sport sa ovako bogatom poviješću i tradicijom i zaslužuje...
- Najnovije
- Najčitanije
Zagorac spašavao bezidejni Dinamo, Rijeka neporažena na Maksimiru
2 sata•SuperSport HNL
Junak Njemačke iz 2014. Frankfurtu donio pobjedu i drugo mjesto, Matanoviću opet mrvice
38 min•Njemački nogomet
Đalović: 'Sve je bilo kako treba, nedostajao nam je samo pogodak'
1 sat•SuperSport HNL
Derbi za zaborav na San Siru završio podjelom bodova
1 sat•Talijanski nogomet
Tottenham razmontirao City na Etihadu, Guardiola takvo nešto još nikada nije doživio
1 sat•Engleski nogomet
Bjelica: 'Nismo se nametnuli i na kraju moramo biti zadovoljni s bodom! Od Pjace očekujem više'
1 sat•SuperSport HNL
Majstorović igrao rukom, Dinamo tražio kazneni udarac, Strukan smatra drugačije
2 sata•SuperSport HNL
Zagorac spašavao bezidejni Dinamo, Rijeka neporažena na Maksimiru
2 sata•SuperSport HNL
Barcelona povratak pobjedama traži kod Celte Vigo
12 sati•Španjolski nogomet
Kronologija: Đalović nadmudrio Bjelicu, Rijeka nosi bod s Maksimira
4 sata•SuperSport HNL
Bjelica: 'Nismo se nametnuli i na kraju moramo biti zadovoljni s bodom! Od Pjace očekujem više'
1 sat•SuperSport HNL
Tottenham razmontirao City na Etihadu, Guardiola takvo nešto još nikada nije doživio
1 sat•Engleski nogomet
Hrvatska gostuje u Sarajevu: 'Tamo idemo, kako se kaže, u utrobu zvijeri'
10 sati•Reprezentacija
Manchester City bez jednog Hrvata želi prekinuti niz poraza
14 sati•Engleski nogomet
Zadnji dolazak Juventusa na San Siro završio je golijadom, vidjet ćemo hoće li i današnji
13 sati•Talijanski nogomet
Pročitaj više
Russell s najbolje pozicije kreće u Veliku nagradu Las Vegasa
Las Vegas: Hamilton najbrži na drugom treningu, Verstappen pri dnu, a utrka se vozi u subotu
Završila automobilistička sezona Prvenstva Hrvatske, Florianu Blažutiću naslov državnog prvaka
Velika nagrada Kanade dobiva novi termin od 2026. godine
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
1. HNL (SuperSport Hrvatska nogometna liga) 24/25.
Danas u 22:07
Paket24 Premijer liga 2024/25
Danas u 22:06
1. HRL - jug 2024/25
Danas u 22:02
SuperSport Prva NL 2024/25 (ex. 2.HNL)
Danas u 21:59
HNK HAJDUK SPLIT 24/25
Danas u 21:57
KK Zadar 2024/2025
Danas u 21:55