Automoto

Novi okršaj Citroena i Forda na 60. izdanju grčkog relija

Igor Šestak • petak, 25.05.2012.
Novi okršaj Citroena i Forda na 60. izdanju grčkog relija
Foto: EPA

Popularni Acropolis Rally šesto je natjecanje sezone u WRC-u. Najbolji svjetski reli vozači, ovog puta u punom sastavu s oporavljenim Latvalom, jurit će zahtjevnim makadamskim stazama oko Atene, Korinta i Loutrakija. Osmerostruki svjetski prvak, Sebastien Loeb, branit će prednost u ovogodišnjem ukupnom poretku, koja nakon prvih pet natjecanja iznosi 18 bodova.

RELI GRČKA

Baza: Loutraki
Broj posada: 55
Broj brzinskih ispita: 22
Dužina: 409,47 km
Podloga: Makadam
Prošlogodišnji pobjednik: Sebastien Ogier

Nakon dvostruke pobjede Citroena u Argentini, sa Sebastienom Loebom na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja, WRC karavana stiže u Grčku na Acropolis Rally. Poslije prvih pet postaja svjetskog prvenstva u ukupnom poretku vodi Loeb s 91 osvojenim bodom, a prvi pratitelji su mu Peter Solberg sa 73 i Mikko Hirvonen sa 70 bodova.

Drugi Fordov adut, Jari-Matti Latvala do sada je skupio samo 28 bodova i nalazi se na tek šestom mjestu u ukupnom poretku. Finac se u Grčkoj vraća na stazu nakon što je propustio Argentinu zbog ozljede ključne kosti.

Njegov povratak prokomentirao je šef Forda Malcolm Wilson: "Sjajna je stvar za cijelu momčad da se Jari vraća na stazu. Na testiranjima nije imao nikakvih problema i djeluje vrlo opušteno. Imam povjerenja u njega i vjerujem da može pobijediti."

Vremenska prognoza

Ostvare li se prognoze o mjestimičnim pljuskovima s grmljavinom u subotu i nedjelju, reli će vozačima postati još teži, a gledateljima još zanimljiviji.

Zbog visokih temperatura, teških makadamskih staza prepunih kamenja te uspona i spustova, prašine i brojnih drugih zamki, grčki se reli s pravom ubraja među najteže u kalendaru. Ove se godine sastoji od 22 brzinska ispita ukupne dužine 409,47 kilometara, a zajedno s dijelovima između brzinaca, posade će prijeći više od 1250 kilometara.

Acropolis Rally proteže se od četvrtka do nedjelje. Prvi se brzinac vozi u četvrtak, a ujedno je i najdulji na čitavom reliju, 25,24 kilometara. U petak i subotu ih je na rasporedu po osam, a završnica je u nedjelju kada će se voziti posljednjih pet brzinskih ispita. Posljednji brzinac je New Loutraki, a dug je nešto manje od četiri kilometra.

Karakteristike ovog relija i svoju strategiju otkrio je dvostruki pobjednik ovog natjecanja i vodeći vozač u ukupnom poretku, Sebastien Loeb: "Neki su dijelovi staze vrlo brzi i glatki, bez mnogo kamenja. S druge strane, neki drugi dijelovi su prepuni kamenja i vrlo su grubi prema ovjesu pa tome treba prilagoditi stil vožnje. Ovisno o temperaturi, gume mogu imati vrlo važnu ulogu. Često, na ovom reliju nije važno biti brz na pojedinom brzincu, već treba voditi računa o ukupnom plasmanu. Naravno, težit ću svojoj trećoj pobjedi u Grčkoj."

Latvali prvi brzinac

Na prvom brzinskom ispitu koji je vožen u četvrtak u kasno poslijepodne, najbrži je bio Jari-Matti Latvala. Na vrlo brzoj stazi koja više podsjeća na Finsku ili Australiju, Finac u Fordu se najbolje snašao i ostavio iza sebe Citroenov dvojac. Najviše problema imao je Solberg, koji je odabrao pogrešne gume i završio na petom mjestu.

Svoju prvu pobjedu u Citroenu još uvijek čeka Mikko Hirvonen, budući da mu je ona iz Portugala oduzeta zbog tehničkih nepravilnosti na njegovom Citroenu: "Citroen je lani ovdje upisao dvostruku pobjedu pa sam uvjeren da ću imati dobru priliku ove godine. Priželjkujem novi plasman pri vrhu i dobru borbu za plasman. Imao sam dobar nastup u Argentini i važno je da to ponovim i na drugim stazama."

Ovogodišnji grčki reli biti će jubilarno 60. izdanje tog natjecanja. Loeb je jedini dvostruki pobjednik od aktivnih vozača, a na teškom grčkom reliju u svoje je vrijeme neprikosnoven bio Škot Colin Mcrae, koji je upisao čak pet pobjeda. Po tri pobjede u Ateni su slavili Miki Biasion, Carlos Sainz i Walter Röhrl. Od aktivnih vozača, po jednu pobjedu imaju Hirvonen, Solberg i Sebastien Ogier.

Francuz je slavio u prošlogodišnjem izdanju relija s 10,5 sekundi prednosti ispred Loeba. Ogier je tada nastupao za Citroen, a ove će godine teško ponoviti sličan uspjeh, budući da u rukama neće imati WRC automobil, već nastupa u Škodi Fabiji S2000.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!