Automoto

Borba za prestiž

Sportnet • četvrtak, 24.11.2016.
Borba za prestiž

Mjesec je studeni, Prvenstvo Hrvatske u rallyju završilo je posljednjom utrkom održanom u Poreču, Juraj Šebalj odnio je krunu najboljeg hrvatskog vozača rallyja po rekordni jedanaesti put, organizacije domaćih utrka postaju sve naprednije i kvalitetnije...

Autor: Tin Beraković

Ali, to nisu glavne teme o kojima se proteklih tjedana neprekidno priča. Prosječni čitatelj zapitao bi se - "Pa o čemu se uopće više ima pričati vezano za rally u Hrvatskoj!?". No, ljubitelji adrenalina, oktana i očaravajućeg mirisa benzina u zraku koji doslovno opija svakoga tko se, unazad sedam godina krajem jedanaestog mjeseca nađe u malenom gradiću u blizini granice sa Slovenijom - svakako znaju o čemu je riječ...

Slika 1 od 1.

Romansa na četiri kotača

Sveta Nedelja i Samobor, dva su omalena grada za koje ste, sigurni smo, već čuli. Samobor kao prekrasan i svakako poseban, šarmantan gradić kojeg svaki romantičar mora posjetiti, a Sveta Nedelja kao brzorastući i jedan od poslovno najnaprednijih "novih" gradova u Hrvatskoj, koji usto iz godine u godinu biva i sve ljepši. No, ta dva grada, osim male udaljenosti veže i jedna posebna "žica", žica za koju, uz naše ljude dobro znaju i stanovnici okolnih zemalja. Ta "žica" u spomenute gradove, jednom godišnje, negdje potkraj mjeseca studenog privuče između deset i petnaest tisuća ljudi. Veliki koncert? Svjetsko dvoransko prvenstvo? - Ne, manifestacija o kojoj mi pričamo nosi interesantan i prepoznatljiv naziv - Rally Show Santa Domenica!

Slika 2 od 2.

Zlatno doba Rallyja? - Početak

Ove godine, Rally Show Santa Domenica održava se sedmu godinu za redom te će, po svemu sudeći biti najjači do sada. No, o čemu se točno radi, što je zapravo Rally Show Santa Domenica? Pa, vratimo se nekoliko godina unazad... Godina je 2010., ekonomska kriza sveprisutna je u Hrvatskoj, ljudi jedva spajaju kraj s krajem. Domaći autosport nije prošao netaknut, pošto je ionako skup sport. No, uz pokušaj da se autosport učini pristupačnijim što većem broju ljudi, nekolicina istinskih zaljubljenika u ovaj sport, ujedno i aktualnih rally vozača donosi polako već povijesnu odluku o pokretanju auto i karting kluba u njihovu gradu s glavnim ciljem vraćanja rallyja u Hrvatskoj njegovu istinskome fokusu - užitku u vožnji! Te godine oformljen je AKK Sveta Nedelja te je započet projekt o kojemu u ovome trenutku bruje svi značajni automobilski mediji u regiji. Rođen je Rally Show Santa Domenica. Iste godine, pogađate - krajem mjeseca studenog, održano je prvo izdanje ove manifestacije, a na startu se pojavilo oko 40-ak vozača. Bila je tada to, nazovimo ju tako "poluamaterska" utrka gdje su vozači došli opustiti se nakon završenoga prvenstva i uživati na jedinoj makadamskoj rally utrci u sezoni. Te godine pobjedu je odnio i danas najbolji vozač u Hrvatskoj - Juraj Šebalj sa suvozačem Tonijem Klincom u njihovu Mitsubishi Lanceru EVO IX. Bila mu je to do sada jedina pobjeda na ovom natjecanju, pošto na njezinu drugom izdanju 2011. godine nije startao zbog kvara na automobilu, što se zbilo tik prije održavanja utrke, na testiranju za istu.

Slika 3 od 3.

Zlatno doba Rallyja? - Prva dominacija

Te 2012. godine svoj pobjednički niz započeo je Ivan Goran Čibej sa Sašom Bittermanom na suvozačkom sjedalu svoje izvrsno pripremljene Subaru Impreze WRX STi. Sljedeće, treće izdanje tada već izuzetno popularne "Santa Domenice" donosi prekretnicu u njenoj povijesti. Po prvi puta na startu su se pojavila dva WRC automobila (automobila posebno pripremljena za Svjetsko Rally Prvenstvo). Te je godine, na makadamsku stazu Savrščak prošlogodišnji pobjednik Ivan Goran Čibej dovezao famoznu Škodu Octaviu WRC te tako postao prvi Hrvat koji je na nekoj utrci nastupio s WRC automobilom. Njime je ujedno i ostvario svoju drugu pobjedu na Rally Santa Domenci. Drugi WRC automobil te godine bio je Subaru Impreza S9 WRC u rukama još jednog vozača koji je ostavio traga u Prvenstvu Hrvatske u Rally-u, "hrvatskog" Mađara Janosa Szilagyija. Iste godine, broj vozača na startu utrke gotovo se uduplao u odnosu na prethodna dva izdanja manifestacije, tako se brojka zaustavila na 78 vozača, ne računajući predvozače.

Slika 4 od 4.

Zlatno doba Rallyja? - Glasine i izvan granica

Četvrto izdanje utrke ponovno donosi jednu prekretnicu u povijesti Santa Domenice. Na adresu AKK Sveta Nedelja stiže prijava za natjecanje poslana iz Austrije, a vozač koji je najavio svoj dolazak je Beppo Harrach, ponajbolji austrijski vozač koji je svojevremeno skupljao bodove i u WRC-u iliti Svjetskom Rally Prvenstvu. Na Rally Show Santa Domenica došao je sa svojim vrhunski spremljenim Mitsubishi Lancerom EVO IX R4. No, te 2013. godine startna lista popela se već na 91 trkaću posadu, a na listi se našla i cijela lepeza trkaćih automobila najjače klase ("NO LIMIT") predvođeni Ivanom Goranom Čibejem koji je i ove godine iz Češke doveo prošlogodišnju pobjedničku Škodu Octaviu WRC. Najžešća bitka za prvo mjesto odvijala se između Harracha i Čibeja, a njihovo nadmetanje i neizvjesnost pobjednika publiku je ostavljalo bez daha. Na koncu je pobjeda, za svega 3,2 sekunde otišla u ruke izvrsnog Austrijanca. No, iza njih smjestili su se vozači koji će na budućim izdanjima sve popularnije Rally Show Santa Domenice igrati veliku ulogu...

Slika 5 od 5.

Zlatno doba Rallyja? - Europska imena

Svojevrsni jubilarni 5. Rally Show Santa Domenica po prvi je puta na startu brojao više od 100 trkaćih posada, točnije njih 110. No, to nije bila jedina činjenica po kojoj ćemo pamtiti ovo izdanje. Naime, napredak i popularnost "Santa Domenice", kako u Hrvatskoj tako i izvan njenih granica bio je vidljiv iz godine u godinu. No, 2014. godine Svetonedeljski makadamski spektakl naprosto je eksplodirao! Beppo Harrach po prvi puta na hrvatski makadam dovozi automobil klase "R5" koji je tehnologijom tik do današnjih WRC automobila, Čibej ga tražeći osvetu za prošlogodišnji poraz, na Savrščaku spremno očekuje ponovno s moćnom Škodom Octaviom WRC. Uz njih, vozeći "duplića" (dvoje vozača, isti automobil) s Harrachom borbu za pobjedu ganja i Mađar Antal Kovacs koji je prethodne godine u Svetoj Nedelji nastupio s Mitsubishi Lancerom EVO VI. Uz njih što sve može pokazao je i izuzetno brzi Mađar Krisztian Hideg koji je sa svojim Mitsubishi Lancerom EVO VII došao do druge stepenice pobjedničkog postolja. Nakon toga, često smo ga viđali i na ostalim domaćim utrkama na kojima je nastupao za neke od hrvatskih klubova, a ove sezone posao je prvak ERT - European Rally Trophyja. No, brojne ljubitelje brzine i utrka, čija se brojka uz stazu već počela kretati oko 10 tisuća posebno je veselio dolazak tzv. češkog Kena Blocka, ipak poznatijeg kao Silvestr Mikulaštik sa izuzetno atraktivnom replikom Subaru Impreze WRC. Pobjedu je i ove godine odnio Beppo Harrach, treće mjesto je pripalo Juraju Šebalju, a Ivan Goran Čibej svojevoljno je odustao tijekom ponovno napete borbe s Austrijancem. Od tada ga na "Santa Domenici" više nismo vidjeli...

Slika 6 od 6.

Zlatno doba Rallyja? - Žestoka konkurencija

Prošlogodišnja, šesta po redu "Santa Domenica" ponovno je u Lijepu Našu dovela velik broj respektabilnih trkaćih imena raznih nacionalnosti. Konkurencija i cjelokupni "vozni park" bili su jači no ikada - Harrach se vratio s Ford Fiestom R5, Krisztian Hideg i Antal Kovacs vozili su drugu Ford Fiestu R5 kao duplići, a na startu se pojavio i tada aktualni prvak klase Europskog Rally Prvenstva - David Botka koji je premijerno u Svetoj Nedelji nastupio s još jednim brutalnim strojem pripremljenim za europska i svjetska natjecanja - Citroenom DS3 R5. Prvim brzinskim ispitom postavivši najbrže vrijeme utrku je poveo Krisztian Hideg ispred Antala Kovacsa. Odmah iza leđa bili su im Botka i Harrach. Drugi "brzinac" osvojio je Kovacs koji je bio brži od Botke i Hidega. Treći brzinski ispit ponovno je pripao Antalu Kovacsu, ovoga puta Hideg je bio brži od Botke dok je Harrach spremno čekao na četvrtome mjestu... No, da je rally poprilično nepredvidiv sport dokazala nam je tragična situacija za dvije vodeće mađarske posade koje su nastupale u istom automobilu. Naime, na maloj i neznatnoj etapi između servisnog parkirališta i starta/cilja brzinskog ispita Hideg je imao sudar s jednom ženskom posadom iz Mađarske. Oba automobila bila su razbijena i nisu mogla nastaviti natjecanje dok je s posadama bilo sve u redu. Nakon toga neočekivanoga i u rally-u poprilično rijetkoga događaja mjesto na čelu ljestvice utrke poprimilo je novi oblik... Nakon četvrtog brzinskog ispita vodstvo je preuzeo Beppo Harrach, a razlika između njega i Botke iznosila je svega 0,2 sekunde! Peti, ujedno i posljednji "brzinac" iznjedrio nam je i novog (starog) pobjednika Rally Show Santa Domenice - Beppa Harracha. Razlika između njega i Botke na kraju utrke iznosila je tanke 2,7 sekunde. Bilo je to najjače izdanje "Santa Domenice". Do sada...

Slika 7 od 7.

Zlatno doba Rallyja? - Istina ili priviđenje?

Prolazeći po godinama povijesti naše najposjećenije utrke došli smo do sadašnjosti - kraj je mjeseca studenog, sve bruji o jednoj makadamskoj utrci u blizini dvaju omalenih gradova koje spaja jedna "žica", žica zvana - Rally Show Santa Domenica! Organizatori posljednje pripreme prije utrke polako privode kraju, a vozači obavljaju posljednje preglede i testiranja uoči nedjeljne utrke. Društvene mreže u automobilskim krugovima doslovno bruje o ovoj manifestaciji nestrpljivo očekujući 26. i 27. studeni, datum kada se ona održava. No, što je toliko posebno u ovoj utrci da se oko nje (doslovno) podiže tolika pozitivna prašina? Iskreno, ne znam. To je nešto što se ne može opisati niti dočarati jednim člankom, fotkom ili videom. Znam jedino da ona uistinu jest posebna. Utrka je to na kojoj se osjećate kao da se nalazimo u zlatnom dobu rally-a, kao da se u tih nekoliko dana cijeli svijet vrti oko te jedne jedine utrke. Utrke koja će proći, ali ne prolazi osjećaj koji nakon nje ostaje usađen duboko u mislima svakog čovjeka koji se unazad sedam godina, potkraj studenog našao u okolici dvaju omalenih gradova, gradova koje spaja jedna "žica", žica zvana - Rally Show Santa Domenica!

Slika 8 od 8.

Što nam donosi 7. Husqvarna Rally Show Santa Domenica?

Za kraj, uz sve navedeno donosimo samo nekoliko kratkih natuknica zašto bi za vikend, 26.-27. studenoga trebali posjetiti 7. Husqvarna Rally Show Santa Domenica. Kao prvo, za ovogodišnje izdanje utrke do sada je prijavljeno četiri automobila već spomenute klase "R5" koji će nesumnjivo konkurirati za pobjedu. Ipak, oni neće biti najjači automobili na startu. Svoju prijavu poslao je i Austrijanac Gerald Rigler s automobilom koji će svoju hrvatsku premijeru imati upravo u Svetoj Nedelji - Ford Fiestom WRC, automobilom namijenjenim za aktualno Svjetsko Rally Prvenstvo. Uz njih publiku će oduševljavati prolasci još 125 trkaćih posada koje su do sada prijavljene. Od njih možemo kao zanimljivije trkaće strojeve izdvojiti VW Amarok V8 pripremljen za Dakar Rally, posebno pripremljeni BMW 650i u rukama svjetski poznatog Andreasa Aignera, Audi Quattro S2 Reinharda Reichela, Toyota Celica GT-4 Borisa Berakovića te pregršt brutalnih starih trkaćih Lada predvođenih u automobilskim krugovima legendarnom braćom Škalić, lepeza raznih generacija Subaru Impreza i Mitsubishi Lancera, Buggy vozila... Sve u svemu, Rally Show Santa Domenica jedinstvena je makadamska manifestacija u Hrvatskoj. Posjetite li ju, nećete požaliti. Ulaz je BESPLATAN!

Lista prijava:

http://rallysantadomenica.com/2016/11/01/privremena-lista-prijava/

Web stranica utrke:

http://rallysantadomenica.com/

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoTop temaOstalo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!