Automoto

FIA EHC Prvenstvo Europe na brdu: Prilika za nove bodove na zahtjevnoj stazi

Sportnet • četvrtak, 30.06.2022.
FIA EHC Prvenstvo Europe na brdu: Prilika za nove bodove na zahtjevnoj stazi

Staza duga 17,3 km uz veliki uspon i niz cik-cak zavoja, jedna od najimpresivnijih u Europi dočekuje čak 280 vozača, među kojim i tri hrvatska prvaka...

Iza nas je pola sezone ovogodišnjeg FIA European Hill Climb Championshipa, Europskog prvenstva na brdskim stazama, a ovog vikenda, od 1. do 3.srpnja, put vodi na sjever Italije, u pokrajinu Trentino, gdje se održava peta utrka sezone, tradicionalna 71. Trento Bondone. U svim konkurencijama prijavljeno je čak 280 vozača, u jednom trenutku organizator je zaustavio prijem zainteresiranih, čak sačinio listu čekanja. Ono najznačajnije, europsko bodovanje u suvremenim vozilima Kategorije I (turistička vozila) i Kategorije II (formule i prototipovi) okupit će 60 sudionika iz 12 zemalja, dok se u kategoriji Historic (povijesna vozila) očekuje još 54 sudionika.

Ova utrka stvar je prestiža i ponosa talijanskog automobilizma, tradicija čiji počeci sežu u, sredinu prošlog stoljeća, poslije dvije korona godine, 2020., kada nije niti održana i 2021. bez prisustva gledatelja, konačno se vraća u svoj puni sjaj. Odvija se na dionici Montevideo-Vason, ukupne duljine čak 17.300 metara, uz uspon od znakovitih 8,88 posto, sve do 1.658,5 metara nadmorske visine. Obiluje zavojima koji se na lakat vezuju jedan na drugi cik-cak, tako da je izuzetno specifična i zahtjevna. Sam tijek treninga i utrke opslužuje čak 70 sudačkih ekipa, uključujući start i cilj. Rekod staze, u vremenu 9:00,52 minuta, postavio je prije pet godina talijanski as i jedanaesterostruki europski prvak Simone Faggioli u Normi M20 FC.

Među 42 sudionika Kategorije I FIA Prvenstva Europe su i tri hrvatska asa, višestruka državna prvaka, od kojih je jedan prije gotovo deset godina bio i prvakom Starog kontinenta. Ove su godine praktično u kontinuitetu na europskim stazama, a ovog vikenda, koji se terminom preklapa i sa utrkom hrvatskog prvenstva u Stubičkim Toplicama, u boj za nove europske bodove idu Tomislav Muhvić, Matija Jurišić i Domagoj Pereković. Jurišić je jedini od njih koji ove godine vozi na dva kolosijeka, europski i hrvatski bodovni sustav i za sada dobro brodi.

Svojevremeno i prvak Europe, Gerovčanin Tomislav Muhvić, ponovo je u svom Mitsubishi Lanceru Evo IX na startu najbrojnije Grupe 2 FIA EHC turističkih automobila, u kojoj je s tri pobjede ove sezone (te jedno odustajanje) sakupio 75 bodova i stekao zavidnu prednost ispred konkurenata na čelnoj poziciji. Sve to svrstava ga i na treće mjesto ukupnog poretka u Kategoriji I, u kojoj su ispred njega samo vodeći Crnogorac Vasilije Jakšić (Mitsubishi Lancer Evo IX R5) s liderskom pozicijom FIA Grupe 4, te austrijski majstor zanata Karl Schagerl (VW Golf Rallye), vodeći FIA Grupe 1. U Kategoriji I, na četiri dosadašnje utrke, nastup su upisala 64 vozača. Drugu poziciju FIA Grupe 1, poslije tri nastupa, s 50 bodova manje od Schagerla, drži naš prvak Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) koji vozeći Mitsubishi Lancer Evo IX ima i najmanji broj konkurenata, ali žestokih, ukupno ih se pet bori za bodove. I u konačnici, prošle godine jedini hrvatski sudionik europskih utrka (izvan sustava PH), tada viceprvak FIA Klase 4, 19-godišnji Riječanin Matija Jurišić (AK RI autosport), koji je u automobilizmu tek treću sezonu, s dva brdska naslova državnog prvaka Hrvatske, u tri je nastupa sakupio 42 boda što ga drži na trećoj poziciji FIA Grupe 3, u kojoj su ispred njega nekadašnji europski prvak Makedonac Igor Stafanovski (Hyundai i30 TCR) i prošlogodišnji prvak Europe Kategorije I Talijan Antonino Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX) koji imaju 20-tak bodova više od Jurišića. Vrijedi spomenuti da Matija Jurišić u PH trenutno drži vodeću poziciju Kategorije I i Grupe 3. U Kategoriji II europskog prvenstva, s četri pobjede ove sezone, vodeći je Talijan Christian Merli (Osella FA30).

Subotnji treninzi voze se od 9 sati, a nedjeljna utrka starta u 10 sati i vozi se samo jedna vožnja.

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!