Automoto

41. INA Buzetski dani 2022.: Praznik automobilizma u gradu oktana

Sportnet • petak, 16.09.2022.
41. INA Buzetski dani 2022.: Praznik automobilizma u gradu oktana

Praznik automobilizma u grad oktana dovodi europsku elitu vozača iz 15 zemalja...

Prije deset dana navršilo se 40 kalendarskih godina otkako je 5. rujna 1982. godine u Buzetu održana prva automobilistička utrka na brdskim stazama. Ovog vikenda na redu je 41. izdanje najveće hrvatske automobilističke manifestacije Ina Buzetski dani, već dva desetljeća završnice sezone FIA European Hill Climb Championshipa, prvenstva Starog kontinenta uz koje se još odvijaju FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone (historic), te tri državna prvenstva Hrvatske, Slovenije i Austrije.

Od samog začetka, imenom tadašnje mjesne povijesno-kulturno-sportsko-zabavne manifestacije Buzetski dani, automobilizam je utro put neprikosnovenog vladara sportskih terena, postao simbolom pitoresktnog istarskog gradića Buzeta, promoviravši ovu sredinu u svojevrsni Praznik automobilizma, gotovo nezabilježen diljem Europe. Organizaciju potpisuju neimari Autokluba Buzet koji su i ove godine, početkom tjedna što se zaključuje vožnjama na kultnoj brdskoj stazi Most-Peničići, priredili tradicijski susret s novinarima, ovog puta nešto drugačije i neuobičajene koncepcije. Na otvorenom, pored same startne linije, u predvorju obližnje tvrtke LAB Akrapović koja od ove godine postaje novom vizurom startnog prostora, pomalo nenaviklog u protekla četiri desetljeća, ispred kamere Novinet TV, s direktnim stream youtube prijenosom, izmjenjivali važni čimbenici ove manifestacije bez kojih je ista gotovo nezamisliva.

"Vrijedi se prisjetiti početaka, puno godina unazad i tijeka jedne male utrke koja je prerasla u velebnu sportsku i društvenu manifestaciju na što smo ponosni, mi stariji, začetnici, ali i mlađe generacije. Nezaboravni su trenuci svake od do sada održanih 40 utrka, dolasci sad već tisuća automobilista Europe koji su se oprobali na našoj stazi, koji su ime Buzeta pronosili svijetom, na čemu smo im zahvalni. Neka se tradicija nastavlja, a sve drugo je – povijest", riječi su Damira Rupene, dugogodišnjeg predsjednika Organizacijskog odbora i kluba organizatora.

Utrka je od prvog dana uvijek bila vezana uz lokalnu upravu, mijenjali su se gradonačelnici, a svaki je ponaosob bio ponosan na ovu oktansku manifestaciju za koju sadašnji prvi čovjek Grada Buzeta Damir Kajin kaže:

"Jedna od najljepših promocija Grada Buzeta je ova automobilistička utrka. Organizira se 40 godina, a prva je, pamtim, bila kada sam se vratio iz vojske. Mi starimo, vrijeme odmiče, ali s tom je utrkom svih godina grad bio mlad, bit će i ubuduće. Neizmjerna je zahvalnost svima koji ustraju u organizaciji, a okupljanje 250 vozača iz 15 zemalja je spektakl kakvog vrijedi posjetiti, u kojem vrijedi uživati. Ovom manifestacijom zaključujemo i ovogodišnje Buzetske dane, niz uspješnih i posjećenih svečanosti kojima smo se ponovo vratili starom, druženju i veselju, opstojnosti života u najboljoj mjeri. Hvala svima, a vozačima želim uspješne vožnje."

BUZET JE UTRKA SVIH UTRKA

Prve je godine bio vozač, što više prvim pobjednikom tadašnje klase fićeka. U trenucima kada je zaključio izuzetno uspješnu karijeru vrhunskog i trofejnog automobiliste, svim srcem, znanjem i voljom priključio se organizacijskom timu. I ustrajao do dan danas. Branko Bašić, jedan od najvećih hrvatskih automobilista direktor je utrke već punih 28 godina, u hrvatskim okvirima nezabilježeni raritet. Osoba i ime od formata koji je ovog puta izrekao nekoliko statističkih pokazatelja.

"Sjetim li se svojih vožnji po tadašnjoj stazi, skliskoj i nimalo bezazlenoj, uspoređujući je s ovom danas asfaltnom podlogom, grubom i prikladnom za sve vrste vozila, vidan je to napredak. O sigurnosti da i ne govorim. Organizacijski smo uvijek činili korak više, pa i usprkos protekle dvije godine ograničenjima s kojima smo se i mi suočili. Ove je godine pristiglo čak 225 prijava iz 15 zemalja. Među njima je 88 hrvatskih vozača iz 31 kluba, a posebno smo ponosni na ovogodišnje rekordno okupljanje sudionika FIA EHC kojih stiže čak 113, od čega su 79 u Kategoriji I turističkih automobila i Kategoriji II formula i prototipova, te 34 u povijesnim vozilima. Očekujemo 36 različitih bolida, što povijesnih što suvremenih, kao i sve vodeće vozače sezone. Neki naslovi prvaka, pobjednička postolja ipak se odlučuju ovdje u Buzetu, pa je draž spektakla tim veća", kazuje Bašić.

VRIJEME JE ZA NOVE REKORDE

I za kraj uvijek one servisne informacije koje je prezentirao dugogodišnji član Organizacijskog odbora Valmer Brenko, najavljujući na kraju i svoje povlačenje iz aktivnog udjela u organizaciji prepuštajući to mlađima.

"Suočeni smo s lošom, kišnom vremenskom prognozom, pa smo od dijela programskih zamisli na otvorenom morali odustati. Umjesto na Fontani, tehnički prijam i verifikacija i ove će godine biti u prostorima Komunalnog poduzeća Park, pripremamo tri lokacije parka vozača – Most, Mašimova škuja i Vodovod, uz jedno proširenje kod Pivovare. Staza je dijelom dobila novu asfaltnu podlogu, dograđene su stotine metara novih zaštitnih ograda duž dionice, a novost za sve će nam biti i novo pozicioniranje rukovodnog tima prvi puta s desne strane starta. U pauzi nedjeljnih utrka vozit će autobus za gledatelje, a ulaz je 50 kuna", istakao je Brenko.

Buzetski dani uz 225 vozača u raznim bodovnim konkurencijama okupit će još 40-tak u promo vožnji, petak je dan administrativnih poslova od 9 do 17 sati, subotnji treninzi kreću u 9,30 sati, a nedjeljne vožnje s promo već od 8,30 sati.

Buzetski rekordi staze Most-Peničići duge 5.001 metar, s usponom 5,01 posto, već dugo traže novog rekordera. Apsolutni je od 2017. godine sad već sigurni četverostruki europski prvak Talijan Christian Merli (prototip Osella FA30) u vremenu 2:04,689 minuta, a rekord Kategorije I od 2018. godine drži Austrijanac Karl Schagerl (VW Golf Rallye TFSI-R) u vremenu 2:28,114 minuta, pred ovu utrku s velikim šansama da osvoji naslov europskog prvaka. S rekordom ili bez njega, ali s pobjedom svakako.

Svi putovi ovog vikenda vode u Buzet, prijestolnicu hrvatskog automobilizma.

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoOstalo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!