Automoto

FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama u Sloveniji, jubilarna 30. Bistrica

Miroslav Krpan • petak, 30.08.2024.
FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama u Sloveniji, jubilarna 30. Bistrica

U različitim konkurencijama najavljen nastup 214 vozača iz 14 europskih zemalja, među kojima 50 iz Hrvatske...

Najstarija slovenska automobilistička utrka ovog vikenda bilježi znakovit jubilej – 30. izdanje međunarodne auto utrke na brdskim stazama što se vozi u neposrednom okruženju Ilirske Bistrice. GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2024., pretposljednja je deveta bodovna utrka FIA European Hill Climb Championship sezone, ujedno bodovno natjecanje više različitih sustava, na kojoj se očekuje nastup 214 vozača, među kojima i poneka vozačica, iz 14 europskih zemalja. Utrka je toliko značajnija i za hrvatski auto sport obzirom da je već dugi niz godina u kalendaru Prvenstva Republike Hrvatske na brdskim stazama, ove godine kao sedmo od devet natjecanja za koje je nastup prijavilo 50 vozača iz 24 kluba. Organizator manifestacije, što se već 17. puta boduje za Prvenstvo Starog kontinenta, te time predstavlja i najznačajniju auto utrku susjedne Slovenije, je ljubljanski Avto klub Olimpija u suradnji s nacionalnim savezom AŠ 2005.

Deveta utrka sezone FIA EHCC okupit će u Kategoriji I (turistički automobili) i Kategoriji II (formule i prototipovi) 55 vozača, dok će u FIA HHCC (historic) nastupiti 37 automobilista. Izuzetno značajan podatak je da hrvatski automobilizam ima trenutno apsolutnog lidera prvenstva Kategorije I, vodećeg i u osam utrka, po bodovima njegove FIA Grupe 4, nepobijeđenog vozača, mladog 21-godišnjeg Riječanina Matiju Jurišića, koji nastupa u Peugeotu 308 TCR 1.6. Do kraja prvenstva još se voze Ilirska Bistrica i Buzet, pa će na te dvije utrke pasti odluka o novom europskom prvaku. Jurišiću, koji među 79 dosadašnjih sudionika Kategorije I ima maksimalnih (brutto) 200 bodova, najveći konkurenti su vodeći FIA Grupe 3 Talijan Antonin Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji nastupa pod pseudonimom O-Play sa sedam bodova manje, a teorijski matematički izračuni daju izglede još trojici vozača Francuzu Nicolasu Werveru (Porsche 997 GT3R) prvoplasiranom FIA Grupe 2 (183 boda), Mađaru Norbertu Nagyiju (BMW E46 330Ci) sa 176 bodova i izravnom mu konkurentu za pobjednika FIA Grupe 5 Talijanu Lucasu Bicciatu (Renault Clio IV) koji na kontu ima 162 boda. Od deset utrka najlabije se na kraju (poslije Buzeta) odbijaju, pa je svaka od utrka susjednih zemalja Slovenije i Hrvatske izuzetno bitna.

Za sam vrh Kategorije I ove sezone ne konkurira aktualni i do sada trostruki europski prvak Makedonac Igor Stefanovski koji je u FIA Grupi 1, s ove godine novim automobilom Ferrari 488 Challenge Evo, osigurao naslov najboljeg, ali je u generalci tek sedmi. Uz njega pobjede u grupama osigurali su već i Werver, O-Play i Jurišić.

Uz Jurišića na stazu će u Sloveniji, u najjačoj FIA Grupi 1 Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji je propustio dvije, a na dvije utrke ostao bez bodova još uvijek u igri za postolje, trenutno treći. Među formulašima starta i dubrovački Mađar Laszlo Szasz (Formula Reynard F-3000), dok u skupini Historic bodovanja nastupa Zagrepčanin Sven Gorup (VW Golf GTI Typ 17).

S devet pobjeda i rekordom 2:04,011 minuta iz 2021.godine na sadašnjoj postavi staze (s kružnim tokom) najuspješniji je Talijan Simone Faggiolli koji već dvije sezone ne nastupa na kontinentalnom prvenstvu. Zato se pobjeda očekuje ili od petrostrukog europskog prvaka, i dvije posljednje godine pobjednika Bistrice Talijana Christiana Merlija (Osella FA30 Judd LRM) ili pak trenutno vodećeg Kategorije II, uz Jurišića jedinog osam puta pobjednika u nizu ove sezone u svojoj skupini, Francuza Geoffreya Schatza (Nova Proto NP01). Među njima dvojicom vrijedi tražiti ovogodišnjeg prvaka bolida.

Hrvatsko prvenstvo na papiru čini 50 potencijalnih sudionika, a lider Kategorije I, s pet pobjeda u nizu, je aktualni prvak Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) u Seat Leonu. Obzirom da je na Sljemenu izostao dvoboj s Perekovićem, vrijedi ga, s ciljem prestiža, očekivati na slovenskoj europskoj utrci, a potom i u Buzetu. Dimitrijević vodi i u hrvatskoj Grupi 1, Mađaru Tamasu Tomcsanyju (AK Dubrovnik Racing, Lada WAZ 2101) s tri uzastopne pobjede u Grupi 2 prijeti aktualni prvak Nino Andrejević (AK Župa Dubrovačka, Fiat Punto). Grupu 3, usprkos nekim oscilacijama u sezoni, i dalje predvodi Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka, VW Polo), dok s pet pobjeda u nizu u Grupi 4 vodi Boris Katić (Karting klub Rijeka, Citroen Saxo). Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR) ne ispušta lidersku poziciju najbrojnije Grupe 5 hrvatskog prvenstva, dok je usamljen u nizu svih šest pobjeda na vrhu ljestvice Grupe 6 Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica, VW Polo).

Mađar Szasz drži poziciju jedan Kategorije II, a sa zavidnom bodovnom prednošću ka novom naslovu najbolje ekipe voze automobilisti Autokluba Dubrovnik Racing.

Kod povjesničara vodeću poziciju brani aktualni prvak Dorijan Kljun (AK Rijeka), ovog puta prijavljen u novom bolidu Tiga Reynard SC2000, dok klupsku prednost brane vozači AK Skradin.

Vozi se na atraktivnoj i zahtjevnoj stazi dugoj 5.010 metara, na dionici od Ilirske Bistrice do Šembija, prosječnog uspona 4,2 posto, uz 14 zavoja i dva umjetna usporenja šikanama. Staza je tek desetak kilometara od Rupe i hrvatsko-slovenske granice pa se uobičajeno očekuje veći broj ljubitelja brzina iz Hrvatske, a sve kao matineja tradicionalne hrvatske automobilističke meke i praznika automobilizma 43. Buzetskih dana koji su dva tjedna kasnije.

Prijem vozača i vozila je u petak od 8 do 18 sati.U subotu 31.kolovoza planirana su dva treninga, prvi u 10 sati, a drugi od 14 sati. Bodovne vožnje održavaju u nedjelju sa startom u 8,30 sati, odnosno 13,30 sati drugom vožnjom. test

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoOstalo

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!