Nogomet

Sponzorska 'Liga prvaka': City, PSG i Real gaze konkurenciju milijunskim ugovorima

Danijel Trumbić • subota, 11.10.2025.
Sponzorska 'Liga prvaka': City, PSG i Real gaze konkurenciju milijunskim ugovorima
Foto: Ash Allen/EPA

Nećemo vam otkriti toplu vodu činjenicom da je (vrhunski) nogomet postao tek nešto više od celofana kojim se omotava čisti biznis&marketing, od prodaje piva na stadionima do promocije novih dresova svake sezone, od kojih većina nema baš nikakve veze s tradicijom i identitetom klubova. Ili, ono što je tema ove rubrike – basnoslovnim svotama "main sponsora".

Makar nije uspio prošle sezone osvojiti baš ništa u sportskom aspektu, nije obranio ni Ligu prvaka ni Premiership ni FA Kup, Manchester Cityju je ipak ostala jedna, ali vrijedna "titula". Ima – najbolji sponzorski ugovor na nogometnoj planeti, 80 milijuna eura godišnje od Etihada. Tako i kad su nešto niže na tablici, "Građani" i dalje visoko lete u rubrici prihoda, vrijedilo je prodati ime stadiona.

Na virtualnom prijestolu za pobjednike, drugo mjesto dijele tri kluba koji su također "omastili brkove" zahvaljujući astronomskim ugovorima od 70 milijuna eura godišnje. Preciznije, Paris SG, aktualni prvak Europe, preporuča vam letove Qatar Airwaysa (novi ugovor do 2028.), dok Real Madrid nudi "kraljevske" usluge Fly Emiratesa. Ova kompanija pojavila se na majicama donedavnog Modrićevog kluba u sezoni 2013/14 kad su osvojili jubilarnu "Decimu" Lige prvaka. Kako su se udobno smjestili na grudima Madriđana, tu su ostali svo ovo vrijeme zlatne ere i osvajanja euronaslova, a taj ugovor od 70 milijuna godišnje vrijedi do kraja ove sezone.

I Manchester United ima istu "godišnju gažu", ali je tek na početku, drugoj sezoni petogodišnjeg ugovora s moćnim sponzorom, s tim što, ne biste vjerovali, to ipak nije neka azijska aviokompanija. Naime, riječ je o Snapdragonu, za one manje upućene, riječ je o brandu mobilnih procesora za smartphone, tablete i prijenosna računala u vlasništvu Qualcomm Technologies.

Za razliku od dosad navedenih divova, Bayern nikada nije odustao od domaće marke, naravno Deutsche Telekoma. Pa ako već nije rekorder po financijskoj svoti, jest po vjernosti telekomunikacijskom operateru, koji je u međuvremenu postao multinacionalan, a traje još od 2002. godine. Štoviše, već sad se zna da će taj brak zaokružiti i puna tri desetljeća, jer je već potpisana nova vjernost u rasponu od 2027. do 2032. godine. Jasno, svaki novi ugovor je sve unosniji, a po ovom novom, godišnji priliv će do kraja novog "contracta" dosegnuti 65 milijuna eura godišnje.

Veza Bayerna i Telekoma ima jedan zanimljiv i originalan detalj, kakav nećete vidjeti nigdje drugdje osim na sjeveroistočnom dijelu tribine Allianz Arene. Naime, tamo na svim domaćim utakmica Bayerna možete zapaziti gledatelje s bijelim "kabanicama" ili majicama (ovisi o vremenskim uvjetima) koji sjede tako da formiraju logo tvrtke sponzora, bijelo slovo T uz tri točkice. Riječ je o točno 58 mjesta, a svi "akteri" koji formiraju tu živu reklamu su djelatnici tvrtke.

Po dužini trajanja sponzorske suradnje, Bayernu je u europskim okvirima najbliži Arsenal. I Topnici jasno, lete na krilima svoje azijske kompanije, Fly Emirates, još od 2006. godine, po kojoj im se i nazvao novi stadion, nasljednik mitskog Highburyja, iz vremena kad su nosili imena po kvartovima ili klupskim legendama (npr. Realov Santiago Bernabeu, ili milanski Giuseppe Meazza). Trenutno, Arsenal i Emiraćane povezuje "bračni ugovor" do 2028., što klubu donosi oko 60 milijuna eura godišnje.

Prilično drugačija i posebna, kao u mnogim drugim aspektima, priroda je odnosa između Barcelone i njenog prvog "donatora", glazbene streaming platforme Spotify, koja nije nazočna samo sa svojim logom na dresu Blaugrane, nego će se i renovirani stadion (tek što nije otvoren) zvati Spotify Camp Nou. Ugovor, na snazi od 2022., trajat će 12 godina, a ovaj prvi petogodišnji dio ulit će u blagajnu kluba 57.5 milijuna po sezoni.

Potpunu dominaciju na ovom poslovnom planu zaokružuju i ostali velikani iz Španjolske i Engleske. Tottenham je povezan sa osiguravateljskom kućom AIA sa sjedištem u Hong Kongu (47.5 milijuna godišnje). Atletico je pak u skladu sa modernim trendovima i stoga surađuje sa WhaleFin, platformom za kriptovalute (42 milijuna). Milan je "pobratim" Arsenala jer je također vezan za Emirates, ali za "samo" 30 milijuna godišnje, a isto toliko uprihodi i Inter od svog sponzora. U usporedbi s njima, ostali su puka sirotinja, kao Napoli koji ima devet milijuna od tvrtke za krstarenja cruiserima MSC Crociere.

I to vam je jedna, od brojnih, ilustracija modernog nogometa, u kojem rastu financijski ambisi i razlike koje postaje sve nemoguće prebroditi. Uvijek će se naći neki Kairat ili Pafos ili naš Dinamo da se ugura u tu elitu, ali smjer je više nego jasan. test

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Izdvojeno

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!