Automoto

Brawn GP-u naslov, ostalima dobra sezona

Goran Markuš, Borna Rupnik • utorak, 10.11.2009.
Brawn GP-u naslov, ostalima dobra sezona
Foto: EPA

Iza nas još je jedna kontroverzna, no izuzetno zanimljiva sezone Formule 1, sezona u kojoj su Jenson Button i njegov Brawn GP uzeli sve što se uzeti moglo. Međutim, iako su Britanac i njegova momčad pokupili svu slavu neće se jedini sa osmijehom na licu prisjećati uspješne 2009. godine...

1. Brawn GP (172 boda)
1. Jenson Button (95 bodova)
3. Rubens Barrichello (77 bodova)

Jedan od najzaslužnijih za Ferrarijevu dominaciju tijekom ovog desetljeća, Ross Brawn, odlučio je 2009. godine uzeti stvari u svoje ruke: sjeo je na čelo novostvorenog Brawn GP-a, nadogradio je temelje japanske Honde koja se povukla iz natjecanja i priuštio si ni više ni manje nego dvostruku titulu. Njegov je bolid u prvih sedam utrka bio nedodirljiv. Kada su mu se približili Red Bull, a zatim i McLaren, bilo je prekasno.

Vezane vijesti

Stoga Brawn i cijela njegova ekipa zaslužuju sve čestitke i s pravom slave rijetko viđen pothvat u Formuli 1. Kao debitanti na najbolji su način iskoristili sve modifikacije raznih propisa i prekinuli dominaciju velikih momčadi.

Svoj je maksimum u takvom bolidu izvukao i Jenson Button. Pokazalo se da mu je to dovoljno za svjetsku krunu kojoj se donedavno nadao samo u najluđim snovima. Ipak, priznao je da nikada nije prestao vjerovati, a najbolje je vožnje pružio kada je to bilo najpotrebnije. Stečenu je prednost čuvao kalkuliranom vožnjom sredinom sezone kada je Brawn GP malo posustao, ali opet se dokazao atraktivnom, napadačkom vožnjom u Brazilu, gdje se naposljetku i okrunio titulom.

S druge strane, Rubens Barrichello u prvoj je polovici sezone uvijek zaostajao jedan mali korak za Buttonom što se na kraju pokazalo nenadoknadivim gubitkom. Brazilski je vozač u nastavku prvenstva uložio sve svoje neprijeporno znanje i iskustvo, no to je bilo dovoljno tek za treće mjesto u ukupnom poretku.

Iz perspektive kraja 2008. godine, Button i Barrichello najsretniji su činjenicom da su uopće dobili novu priliku voziti, a na kraju ovogodišnjeg prvenstva Barrichellu će ipak ostati tračak gorkog okusa u ustima jer je sa šest penjanja na pobjedničko postolje možda i on mogao smjestiti Buttonov trofej u svoje vitrine.

2. Red Bull (153,5 bodova)
2. Sebastian Vettel (84 boda)
4. Mark Webber (69,5 bodova)

Kada u jednoj sezoni osvojite više nego u svim dosadašnjim zajedno (2005. - 2008.) mjesta za nezadovoljstvo jednostavno nema. Upravo to pošlo je za rukom sjajnom Red Bullu koji je nanizao i šest pobjeda od kojih su tri stigle na posljednja tri ovosezonska Grand Prix vikenda. Zadovoljstvo u momčadi potvrđeno je i produženjem ugovora sa oba vozača što bi trebalo rezultirati što sigurnijim ulaskom u narednu "radnu" godinu.

Jedini ozbiljniji problem momčadi ove su sezone bili motori, no nakon podužih pregovora momčad se ipak odlučila na vjernost Renaultu čiji će motori i sljedeće godine pokretati bolide Red Bulla. Očekivano, izuzetno zadovoljan tek minulom sezonom bio je i šef momčadi, Christian Horner koji vjeruje u uspjeh i u nadolazećoj godini: "Za ovako mladu momčadi ovo je izuzetno velik uspjeh. Iako će omjer snaga početkom iduće sezone biti poprilično izmijenjen uopće ne sumnjam u nastavak dobrih rezultata svoje ekipe."

Nakon što je 2008. godinu završio na odličnom osmom mjestu, očekivano, Sebastian Vettel eksplodirao je prelaskom u Red Bull gdje je sa četiri slavlja i nekoliko sjajnih vikenda izborio nevjerojatno drugo mjesto u poretku vozača. Ovim rezultatima mladi je Nijemac tako ponovno dokazao zašto ga mnogi smatraju najvećim mladim talentom u svijetu Formule 1 i uopće ne treba sumnjati u njegov napredak prema toliko željenom vrhu elitne svjetske automoto serije.

Nakon što je 2002. debitirao u Formuli 1 iskusni Mark Webber postao je sinonim za nesreću koja ga je svako malo sprječavala da ostvari i poneki velik rezultat usprkos konstantnoj brzini koju je iz utrke u utrku pokazivao. Nakon što se doslovce polomio ususret starta u rodnoj mu Australiji nitko nije očekivao ništa sretniju sezonu za sjajnog Webbera, no sa svoje prve dvije pobjede u F1 Mark je izborio četvrto mjesto u ukupnom poretku vozača i tako svima, pa i sebi dokazao da u njemu još uvijek ima potrebne brzine i želje za dokazivanjem.

7. Williams (34,5 bodova)
7. Nico Rosberg (34,5 bodova)
20. Kazuki Nakajima (0 bodova)

Iako su pokazali dosta Williams je jedna od momčadi koja je mogla, ali i trebala postići puno više. Prednost duplih stražnjih difuzora na startu sezone nije iskorištena što su platili i tijekom sezone kada su ih momčadi sa lošijim bolidima, ali puno bržim razvojem polako dostigle, a zatim i prestigle u borbi za što bolji plasman u poretku konstruktora.

Daleko najbolji dio momčadi, mladi Nico Rosberg zaslužan je što je Williams uopće osigurao to prosječno sedmo mjesto, a s nekoliko uistinu fantastično odrađenih utrka u kojima je iz svog bolida izvlačio apsolutni maksimum još je jednom potvrdio svoj talent stoga njegov oproštaj sa Sir Frank Williamsom i društvom uopće ne čudi.

S druge strane, iza Kazukija Nakajime katastrofalna je sezona koju je završio bez ijednog osvojenog boda (za usporedbu, Rosberg je stigao do 34,5). Očekivano, to je bilo i više nego dovoljno da se momčad uljudno oprosti sa Japancem kojeg sada čekaju teški pregovori sa novim momčadima jer upravo su one njegova posljednja šansa za ostanak u svijetu Formule 1.

9. Force India (13 bodova)
15. Giancarlo Fisichella (8 bodova)
17. Adrian Sutil (5 bodova)
22. Vitantonio Liuzzi (0 bodova)

Dugo je Force India tražila svoje prve bodove u svijetu Formule 1. Ove su godine osmislili bolid koji svakako može ispuniti zacrtani cilj, ali okolnosti se nikako nisu htjele poklopiti. Sve do 30. kolovoza i Velike nagrade Belgije kada su se s nule pomaknuli u velikom stilu, drugim mjestom Giancarla Fisichelle. Odličnu formu potvrdili su i dva tjedna kasnije u Monzi s novih pet bodova Adriana Sutila da bi ostatak sezone opet proveli u drugom dijelu poretka. No, to je manje važno - ostvareni rezultati dat će im još više motiva za narednu sezonu.

Adrian Sutil ove je godine pružio neke izvrsne predstave. Već je u Australiji stigao nadomak osmog mjesta dok ga je u Njemačkoj zaustavila njegova noćna mora, Kimi Räikkönen. Četvrto mjesto na Velikoj nagradi Italije zaslužena je nagrada za njegov trud, a sve će probleme sigurno pretočiti u iskustvo koje će mu kasnije biti od velike koristi.

Giancarlo Fisichella u povijest Force Indije mogao se upisati već u Monte Carlu, no ostao je nesretan deveti, a zanimljivo je da je na svim utrkama do prelaska u Ferrari, osim u Maleziji (sačuvao je 18. mjesto) i Turskoj (odustajanje) popravljao svoj startni plasman. To dovoljno govori o njegovim kvalitetama, a nastup u Spa Francorchampsu bljesak je koji će se dugo pamtiti. Sjajnom je subotnjom vožnjom osigurao prvo mjesto na startu i u nedjelju ciljem prošao drugi. Taj mu je rezultat pomogao ispuniti životni san, prelazak u Ferrari. Rezultatski se u crvenom bolidu nije proslavio, no unucima će ionako pričati da je - vozio.

Njegovo je mjesto u posljednjih pet utrka preuzeo Vitantonio Liuzzi i korektno odradio svoj dio posla. Ponudio je i neka uzbuđenja na stazi te se - u slučaju da mu je ovo bila posljednja vozačka epizoda u Formuli 1 - oprostio na dostojanstven način.

10. Toro Rosso (8 bodova)
16. Sebastien Buemi (6 bodova)
19. Sebastien Bourdais (2 boda)
24. Jaime Alguersuari (0 bodova)

I prije ulaska u novu sezonu bilo je jasno kako će upravo Toro Rosso biti najveći ovosezonski autsajder, no momčad je iskoristila što se iskoristiti dalo i do kraja 2009. godine stigli su do ipak sasvim solidnih osam bodova. Pitanje je samo kako će se snaći nakon što u narednu godinu po prvi puta krenu samostalno, bez tehničke potpore puno uspješnijeg Red Bulla.

Od ulaska u F1 Toro Rosso je glasio kao momčad koja u svoje redove dovodi vrlo perspektivne vozača, a jedan od njih nedvojbeno je i Sebastien Buemi koji je svoju debitantsku sezonu u prilično lošem bolidu završio sa odličnih šest bodova čime se prometnuo u prvo vozačko ime ekipe. Iako se činilo da bi sljedeće godine mogao sjesti u bolid mnogo bogatije Toyote po odlasku Japanaca iz Formule 1 Buemi se ipak odlučio na ostanak uz svoje ovogodišnje društvo.

S druge strane, prilično neuvjerljiv ulazak u sezonu stajao je "radnog mjesta" izuzetno iskusnog Sebastiena Bourdaisa kojeg je usred sezone zamijenio vrlo mladi, no perspektivni Jaime Alguersuari. Iako je u nekoliko utrka opravdao svoj angažman ukupno gledajući Alguersuari ne može biti zadovoljan odrađenim zbog čega će sljedeću sezonu napustiti WSbR seriju i u potpunosti se posvetiti F1 ne bi li osigurao ostanak u svijetu kraljice automoto sportova.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!