Automoto

Malo sreće i kapi tuge

Matej Milanović, Mario Plavčić • petak, 20.11.2009.
Malo sreće i kapi tuge
Foto: EPA

Očekivano, Valentino Rossi daleko je najzadovoljniji vozač nakon još jedne MotoGP sezone, no mjesta za nezadovoljstvo nema niti kod nekolicine ostalih vozača kao niti kod onih koji pokreću cijeli "biznis", šefova njihovih ekipa...

Tko može biti zadovoljan?

Valentino Rossi: Talijan je u sezonu ušao kao svjetski prvak i imao je jako težak posao sve do misteriozne bolesti Caseyja Stonera. Nakon toga na vidjelo je izašao njegov talent i veliko iskustvo kojemu još uvijek premalo strpljivi Jorge Lorenzo nije mogao parirati. Ipak, ostaje osjećaj da bi se Doktor puno teže, a možda uopće i ne bi dokopao devetog naslova da je Stoner cijelu sezonu bio u formi.

Jorge Lorenzo: Španjolac je sve u svemu razočarao. Osvojio je drugo mjesto u konačnom poretku, ali objektivno je mogao i trebao pokazati više. Da je Stoner vozio cijelu sezonu i da je bio u formi Lorenzo bi vrlo vjerojatno bio tek treći. Osim toga, Španjolac je ponovno pokazao nedovoljnu zrelost, a u trenucima kad se odlučivala sezona radio je glupe greške i uvelike olakšao posao Rossiju. Valja spomenuti i da Lorenzo nije završio četiri utrke. Samo Dovizioso je imao isto toliko odustajanja, a sa pet gori je bio samo Mika Kallio.

Dani Pedrosa: Drugi Španjolac sezonu je okončao na trećem mjestu. Pedrosa je dokazao da je stepenicu iznad ostalih vozača, ali je također pokazao i da je stepenicu iza Lorenza, Rossija i Stonera. Uspijeva se boriti za postolja, ali rijetko dolazi u priliku doći do pobjede. Obzirom da je njegov cilj bio osvajanje naslova svjetskog prvaka jasno je da nema puno stvari kojima može biti zadovoljan. Njegov glavni problem je što u odnosu na prošlu sezonu nije bilo nikakvih bitnijih napredaka. Teško će se iduće sezone boriti za naslov, ali ako bude naporno radio tijekom zime mogao bi imati šansu kao autsajder.

Casey Stoner: Sve u svemu Australac je odradio solidnu sezonu koja je dobrim djelom pokvarena razdobljem u kojem je imao zdravstvenih problema zbog kojih je loše odvozio nekoliko utrka, a zatim ih tri i propustio. Sezonu je pokvario tek katastrofom u zadnjoj utrci kada je izletio već prije početka utrke. Time je u konačnici izgubio borbu za treće mjesto, no u idućoj sezoni gotovo sigurno će biti najozbiljniji rival Valentina Rossija.

Od ostalih vozača solidnu su sezonu odradili Colin Edwards, najbolji od "normalnih", Andrea Dovizioso, Toni Elias i Alex De Angelis. Edwards je konstantnim nastupima izborio dobro peto mjesto koje ga može zadovoljiti tim više što nije u momčadi s nekim od velike četvorke pa je praktički sam morao razvijati motor. Talijan se može pohvaliti zbog najviše osvojenih četvrtih mjesta, no čak četiri puta nije okončao utrku što ga je u konačnici i stajalo petog mjesta.

Elias i De Angelis su pak odradili jednu solidnu sezonu u kojoj su obojica pokupila po tek jedno postolje. Eliasov je problem što osim tog postolja nema rezultata boljeg od šestog mjesta, a De Angelis ima još svega tri plasmana među pet dok je čak osam puta bio izvan najbolje desetorice.

Marco Melandri je u sezonu krenuo u zadnjem trenutku budući da praktički do samog početka prve utrke nije znao niti hoće li mu Kawasaki dati motor ili ne. U konačnici je vozio u momčadi koja je napravljena samo za njega. Sezonu je otvorio jako dobro, ali se nakon toga dogodio evidentan pad forme i sezonu završava na slabašnom desetom mjestu.

Lošu je sezonu imao i Nicky Hayden koji je veliku grešku napravio dolaskom u Ducati. Nakon ove sezone i u talijanskoj momčadi su postali svjesni da motor kakav su razvili odgovara isključivo jednom vozaču, Stoneru. Hayden je u drugoj polovici sezone, kada je malo razvio motor, došao do solidnih rezultata i jednom bio na postolju, no jasno je da ne može biti zadovoljan 13. mjestom.

Na kraju, posebno valja spomenuti i katastrofu Suzukija. Loris Capirossi i Chris Vermeulen ušli su u sezonu s velikim očekivanjima uvjereni da imaju dovoljno dobre motore da se mogu boriti sa svima, no na kraju sezone se mogu pohvaliti tek s nekoliko petih mjesta. Capirossi je završio tek deveti dok je Vermeulen na nevjerojatno lošem 12. mjestu.

Svi ostali vozači koji su nastupili u ovoj sezoni nisu ni posebno razočarali, ali ni posebno oduševili svojim nastupima.


Što gazde kažu?

Prvi čovjek Yamaha Fiat tima, Davide Brivio izuzetno je zadovoljan proteklom sezonom: "Naša momčad uvijek teži najboljim rezultatima, a nakon ovakve sezone teško je tražiti nešto više. Prva dva vozača u ukupnom poretku iz naše su momčadi i to nas čini vrlo sretnim."

Naslov prvaka zasluženo je pripao Rossiju: "Valentino je ponovno dokazao da je najbolji, a Jorge mu je gotovo do samog kraja sezone puhao za vratom. Iz neutralnog kuta bilo je vrlo zanimljivo promatrati dva ravnopravna konkurenta za naslov. Cilj za iduću sezonu? Ponoviti ovogodišnji rezultat bilo bi sasvim zadovoljavajuće", našalio se zadovoljni Brivio.

I šef Repsol Honde, Kazuhiko Yamano smatra da su rezultati njegove momčadi zadovoljavajući: "Dani je napravio veličanstven posao - čak jedanaest utrka uz dvije pobjede završio je na pobjedničkom postolju, a posebno nas raduje ova na zatvaranju sezone pred njegovim navijačima u Valenciji."

Yamano je pohvalio i drugog vozača Repsol Honde: "Mladi Andrea Dovizioso opravdao je naša očekivanja. Sezonu je završio na šestoj poziciji ostvarivši jednu pobjedu, a čak šest puta završavao je na četvrtoj poziciji što znači da je konstantno bio blizu postolja. Treće i šesto mjesto u konačnici potvrda su uspješne sezone, ali i obveza za iduću u kojoj ćemo pokušati biti još bolji."

U Ducatiju žale zbog misteriozne bolesti Stonera i izostanka s nekoliko utrka što je ujedno značilo i kraj borbe za naslov prvaka: "Imam osjećaj da smo mogli postići više, ali bolest Stonera nešto je što se nije moglo predvidjeti. Ipak, sretni smo što se vratio zdrav i pun volje za što boljim rezultatima. Osam postolja i četiri pobjede vrijedan su rezultat, a posebno nas raduju dvije pobjede pristigle nakon povratka na stazu", izjavio je šef Ducatija Vittoriano Guareschi.

Dobar posao napravio je i Colin Edwards osvojivši petu poziciju u ukupnom poretku što je zadovoljilo čelne ljude Tech3 Yamaha tima: "Iskusni Colin zaslužio je sve pohvale za osvojeno peto mjesto na kraju sezone. Isto tako, potvrdio je da smo uistinu konkurentni i da spadamo u sam vrh MotoGP-a, a iduće sezone uz neke preinake pokušat ćemo ići još koji korak unaprijed", rekao je menadžer Tech3 Yamahe, Herve Poncheral.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!