Automoto

Svi u lovu na Red Bull

Piše:Lovro Štrbinić • četvrtak, 17.03.2011.
Svi u lovu na Red Bull
Foto: EPA

Nešto više od tjedan dana dijeli nas od službenog početka nove sezone Formule 1 iako su u trenucima pisanja ovog teksta rezultati prve utrke već trebali biti poznati. Iz dobro poznatih razloga momčadi su dobile dodatna dva tjedna za testiranje novih bolida, a kratkim pregledom koji slijedi pokušat ćemo vam približiti promjene, očekivanja, ali i realno stanje u najboljim momčadima iz prošle sezone, vjerojatno najboljima i u nadolazećoj.

Nakon dramatičnog završetka prošle sezone, momčadi su se potpuno posvetile razvijanju bolida za 2011. godinu. Neke ekipe su već u tijeku prošle sezone težište razvoja bacili na ovogodišnje bolide, prije svega tu spada Mercedes u kojem su nakon loše prve polovice sezone shvatili da bi bilo pametno pomalo i žrtvovati drugi dio godine kako bi se u ovoj vratili na uspješne staze. Naravno, ni u ostalim momčadima nisu mirovali i svima je cilj bio što bolje izdanje na predsezonskim testiranjima i na startu u samu sezonu. Krenut ćemo abecednim redom.

Ferrari

Gubitak konstruktorskog, ali i način na koji su prepustili Vettelu naslov vozačkog prvaka rezultirao je u Ferrariju prije svega kadrovskim promjenama, a zatim i onima na samom bolidu. Redove momčadi iz Maranella napustio je dosadašnji šef inženjeringa na stazi Chris Dyer, a zamijenio ga je Englez Pat Fry. Isto tako, u Ferrari je došao još jedan bivši zaposlenik McLarena, Neil Martin, koji je dobio ulogu voditelja "istraživanja operacija".

Što se tiče samog bolida, tu su prisutna neka poboljšanja i promjene, a one su Massu i Alonsa dovele u situaciju da ih se u uvodu sezone označi najvećim konkurentima Red Bullovom dvojcu. Na posljednje testiranje u Barceloni došli su s novim aerodinamičkim poboljšanjima te korekcijama na ispušnom sistemu. Svi u ekipi vjeruju da će time napredovati u odnosu na konkurente, a prve reakcije vozača su bile ohrabrujuće. Tako je Felipe Massa izjavio da bolid ima mnogo više downforcea, što će biti pogotovo bitno s novim gumama koje su iskazale brzu potrošnju.

Također, u posljednjim tjednima se više pričalo o nazivu samog bolida nego o njegovoj brzini. Prvotni naziv F150 je zbog spora s Fordom zamijenjen imenom F150th Italia, a prema tvrdnjama Ferrarija, ime je odabrano radi proslave 150. godišnjice ujedinjenja Italije.

Sve u svemu, Ferrari u novu sezonu ulazi s velikim nadanjima i očekivanjima, ali i s dobrim pokrićem za njih. Lanjski vozački dvojac se nada da može pomrsiti račune konkurentima i nakon tri sezone posta donijeti vozački naslov u Maranello ili pak pomoći da onaj konstruktorski nakon 2008. godine ponovno pripadne talijanskoj ekipi.

McLaren

U novu sezonu britanski dvojac iz britanske momčadi ući će s bolidom MP4-26, koji je veliku pozornost privukao ponajviše radi bočnih usisnika zraka neobično oblikovanih u obliku slova L te dodatnih otvora na gornjem usisniku zraka. U posljednje vrijeme iz same ekipe su dolazile vijesti da nisu pretjerano zadovoljni dosad učinjenim, a ni rezultati testiranja nisu im davali previše razloga za optimizam.

Nedavno je u javnost izašao i Jenson Button, svjetski prvak iz 2009. godine, rekavši da nije zadovoljan brzinom bolida i da bi za njega bilo iznenađujuće da na prvih nekoliko utrka budu u borbi za pobjedu. Ipak, dodao je da je vidljiv napredak u odnosu na prva testiranja, a to je potvrdio i šef momčadi Martin Whitmarsh tvrdnjom da unatoč trenutačnim problemima imaju visoko postavljene ciljeve u sezoni koja slijedi.

No, predsezonsko nezadovoljstvo performansama u McLarenu nije prvi put viđeno i nije nemoguće da u zadnji tren postanu mnogo konkurentniji onim najbržima. Mnogo puta su pokazali da u relativnom kratkom roku mogu znatno podići brzinu i okrenuti stvari u svoju korist.

Mercedes

Prošla sezona Mercedesa nije bila za pamćenje i sasvim sigurno su željeli tijekom stanke usavršiti bolid kojim bi se vratili na vrh. Već prošle sezone su dosta radili na ovogodišnjem bolidu koji bi Schumacheru i Rosbergu trebao omogućiti osvajanje mnogo većeg broja bodova nego što je to lani bio slučaj.

Nova igračka spomenutog dvojca nosi naziv W02, a razlikuje se od prethodnika po nešto povišenijem nosu i usisniku iznad vozača. Na prvim testiranjima nije pokazivao veliku brzinu, ali poboljšanja koja su nakon toga uslijedila rezultirala su mnogo boljim dojmom u Barceloni. Mercedes je bio najbrži na tim testiranjima i prije početka sezone zaslužio je da ga se ipak ne spominje u kontekstu s McLarenom, koji očito ima nešto više problema od njemačke ekipe.

Očekivanja su vrlo slična onima u preostale tri vodeće ekipe, a uglavnom se svode na najave o borbi za naslov prvaka. Posljednji krugovi daju im za pravo nadati se da bi Schumacherova druga povratnička sezona mogla biti mnogo uspješnija od prve te da će se Ross Brawn nakon 2009. ponovno okititi naslovom konstruktorskog prvaka.

Red Bull

Posljednje navedena momčad vjerojatno neće biti i posljednja u poretku ove četiri ekipe na kraju sezone. Štoviše, ne bi bilo iznenađenje da drugu godinu uzastopce ostave čitavu konkurenciju iza sebe jer ono što je dosad viđeno na testiranjima sugerira da su ponovno svojim vozačima na raspolaganje dali najbrži bolid. Prije nekoliko dana su produžili ugovor sa Sebastianom Vettelom i barem nakratko prekinuli špekulacije o prelasku mladog Nijemca u Ferrari.

Inače, novi bolid nosi naziv RB7, kao i mnogi drugi ove sezone ima povišeni nos te nešto drugačiji koncept stražnjeg krila u odnosnu na prijašnje modele. U velikom broju odvoženih krugova prilikom testiranja ostavili su najbolji dojam, a prema mišljenju mnogih, imaju još rezerve koje će pokazati tek kad krenu utrke. Zadovoljstvo brzinom i pouzdanošću novog RB7 iskazao je i Vettel, dodajući kako treba pričekati početak sezone kako bi dali ukupnu ocjenu novom bolidu.

Naravno, kao i kod svih ostalih, i ovdje treba uzeti zadršku prilikom prognoziranja nadolazeće sezone, ali dojam je da su trenutni svjetski prvaci u maloj prednosti pred ostatkom F1 karavane. Tandem koji je spoj mladosti i iskustva te bolid kojem još nije nađena neka veća mana dovoljan su razlog da se njihovi navijači nadaju ponavljanju 2010. godine.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik19.03.2011. u 14:38
    jedna riječ: Kamui Kobayashi :)
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik17.03.2011. u 21:43
    nadam se zanimljivoj sezoni , volim kad mclaren ne napravi od starta dobar bolid jer me onda svaki Lewisov uspijeh veseli troduplo :)
    Obrisan korisnik
  • snoopy17.03.2011. u 13:35
    bit će zanimljivo, prošle su one sezone kada su dva vozača bila miljama ispred svih
    snoopy
  • Obrisan korisnik17.03.2011. u 11:56
    odlicno na papiru zvuci, ali kad bi 8 vozaca uvijek bilo u realnoj borbi za postolja, ne bi mi smetao ni manjak pretjecanja kojeg ce sigurno biti
    Obrisan korisnik