Automoto

Od Schumachera preko guma do Indije

Piše:Borna Rupnik • utorak, 22.03.2011.
Od Schumachera preko guma do Indije
Foto: EPA

U nedjelju se vozi prva utrka nove sezone Formule 1, a pod posebnim će povećalom biti u 2011. godini biti neka dobro poznata imena, kao i neki noviteti. Izdvojili smo neka od zanimljivijih obilježja nadolazećih izazova...

Sebastian Vettel

Novopečeni svjetski prvak nalazi se pred jednim od većih izazova svoje još uvijek mlade karijere. Talentirani je Nijemac prošle godine postao najmlađi svjetski prvak u povijesti Formule 1, a ove će se godine morati ponovno dokazivati, na još višoj razini. Morat će pokazati koliko je spreman eliminirati i najmanje nepromišljene poteze na stazi, a pritom će se morati nositi s još većim pritiskom jer mu se više neće priznavati ništa manje od izvrsnih rezultata na koje je naučio sve ljubitelje ovog sporta.

Vezane vijesti

Osim toga, Red Bull opet ima vrlo uvjerljiv bolid i Vettel praktično više neće imati pravo na ispriku u slučaju podbačaja, a već će u Marku Webberu, momčadskom kolegi, imati ljutog rivala koji ga može tjerati samo naprijed. No, Vettel u sezonu ulazi bez straha od pritiska, potpuno opušteno: "Prije testiranja sam proveo deset tjedana bez Formule 1. Kada sam opet sjeo u bolid, razvukao mi se osmijeh na licu. Odradio sam svoje krugove razmišljajući - što može biti bolje od ovoga? Sve je u najboljem redu".

Michael Schumacher

Povratnička sezona iskusnog njemačkog vozača nije prošla kako ju je Michael Schumacher zamislio. Mučio se u Mercedesovom bolidu i često je gledao u leđa svom momčadskom kolegi Nici Rosbergu. Svojim je kritičarima ponudio i novi materijal, ali usprkos svemu nije mu palo na pamet odustati. Naprotiv, u svoju drugu povratničku sezonu ulazi - još ambiciozniji.

"Nikada nisam mislio da će sve biti kao i prije mog odlaska u mirovinu, realist sam, ali istina je da mi je ponovna prilagodba trajala dulje nego što sam mislio. Volim izazove, a sada imam bolid koji vrijedi borbe za mjesto na pobjedničkom postolju. To je dobra vijest, momčad je napravila odličan posao", najavio je Schumacher, istaknuvši da je Mercedes u lovu na prva mjesta u obje kategorije, ponovno podigavši letvicu očekivanja. Može li ih višestruki prvak svijeta ispuniti u 2011. godini?

Pirelli

Jedan od noviteta bit će i bitan čimbenik za rezultatske rasplete utrka - gume. Bridgestone se povukao i na scenu stupa Pirelli, a o njihovim se gumama već utrošilo dosta riječi i tinte. Naime, mnogi su vozači za vrijeme testiranja ustvrdili da nije lako pronaći zajednički jezik s njima, dok su svi uglavnom složni oko toga da su Pirellijeve gume izrađene tako da se brže troše.

Stoga će još veći naglasak biti na važnosti biranja trenutka za posjet mehaničarima, na kojima će pak biti još veća odgovornost. "Utrke s jednim zaustavljanjem u boksu postat će nemoguće. U ovom trenutku vjerujem da ni dva zaustavljanja neće biti dovoljna, možda će trebati i tri, pa čak i četiri promjene guma po utrci", smatra Sebastian Vettel, koji se, kao ni neki njegovi konkurenti, zasad nije želio upuštati u procjene koliko će to dobroga donijeti. Pokazat će vrijeme, kažu.

Bahrein

Odgoda prvotno planirane ovosezonske premijere možda i nije izazvala tektonske promjene u pripremama pojedinih momčadi za natjecanje, ne računajući određene selidbe na druge lokacije. Zanimljivije će biti kada FIA odluči hoće li se, i kada, Velika nagrada Bahreina ipak održati ove godine i gdje će naći svoje mjesto u službenom kalendaru. Najavljeni rok za tu odluku je kraj svibnja. Ovisno o trenutačnoj formi pojedinih momčadi u tom potencijalnom trenutku, nekome bi mogla idealno poslužiti, a nekome znatno otežati život.

Robert Kubica

Vrijeme oporavka poljskog aduta nije definirano, no on je još iz bolnice poručio kako će dati sve od sebe ne bi li već tijekom 2011. godine opet sjeo za upravljač. Nick Heidfeld nesumnjivo će pokazati sve što zna u Renaultu, no mogući povratak Kubice nakon teške nesreće na reliju u Italiji mogao bi biti jedan od najemotivnijih trenutaka cjelokupne sezone. Sjajni Poljak već je prošle godine izvlačio maksimum iz Renaulta - neki bi rekli čak i malo više - te se nestrpljivo očekivao njegov novi nastup.

"Vratit ću se jači nego ikad", tvrdi Robert Kubica, "bit ću psihički čvršći. Moram se vratiti već ove godine. Imam snažan poriv skratiti vrijeme oporavka najboljom mogućom pripremom". A prema posljednjim izvještajima njegovih liječnika, već je probio sva očekivanja o brzini oporavka, iako ga od bolida još uvijek dijele teški i naporni mjeseci raznih terapija.

Velika nagrada Indije

Ono što je 2010. godine bila Južna Koreja, 2011. godine bit će Indija. Staza u blizini Delhija trebala bi ugostiti Formulu 1 30. listopada, u ulozi pretposljednje postaje, a njezin je autor, nije teško pogoditi, Hermann Tilke. Planovi o dovođenju elitnog automobilističkog sporta u Indiju postoje već više godina, a kapacitet tribina iznosit će više od 100.000. Popularizaciji Formule 1 u toj zemlji pomogla je i momčad Vijaya Mallyje, a posebna će "atrakcija" biti Narain Karthikeyan u HRT-u.

Problema i neizvjesnosti ipak bi trebalo biti manje nego u Južnoj Koreji, makar se još uvijek čekaju posljednje provjere i konačne potvrde FIA-inih inspektora. Indijci će u travnju pustiti i ulaznice u prodaju, a cijene planiraju prilagoditi svim društvenim slojevima kako bi uistinu napravili nacionalni praznik od svoje utrke.

DRS

Među tehničkim novitetima i promjenama pravila ističu se povratak "pravila 107%" u kvalifikacijama te upotreba pomičnog stražnjeg krila koje bi trebalo olakšati pretjecanje sporijih bolida na stazi.

"Pravilo 107%" znači da bolid koji u prvom krugu kvalifikacija ne ostvari vrijeme unutar 107% vremena najbržeg vozača u tom razdoblju neće imati pravo nastupa na utrci, dok pomično krilo, poznato i kao DRS (eng. Drag Reduction System) već ima i svoje pobornike i svoje protivnike. Koristit će se samo na unaprijed određenom dijelu staze, odnosno kraju najdužeg ravnog dijela, i samo u slučaju kada razmak između bolida iznosi manje od sekunde, uz zabranu upotrebe u prva dva kruga utrke. Time bi se trebalo dobiti oko dodatnih 15 km/h na brzini. Među skeptičnima je i Ferrarijev Španjolac Fernando Alonso.

"Ukoliko je bolid ispred samo desetinku sporiji, pomično krilo nije dovoljno. Možda će biti isplativo ukoliko bolid ispred bude sekundu ili dvije sporiji. Možda je cilj tog pravila da olakša pretjecanje osjetno sporijih bolida, kao što se meni dogodilo protiv Vitalija Petrova u Abu Dhabiju prošle godine. Pretjecanje na vrhu poretka opet će biti vrlo teško", sugerira Alonso.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik24.03.2011. u 00:11
    Koliko sam čuo Blažičko odlazi s HTV-a tako da sumnjam da će HTV uzet prava za F1,a uostalom on mi je uvijek i pokvario prijenose pa sam zato gledao na RTL-u
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik23.03.2011. u 21:29
    ima njemački rtl.njih sam često i gledao kad blažičko malo poludi.
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik22.03.2011. u 16:36
    Glavna stvar ove sezone F1 je što je nažalost nemamo na Hrt-u pa će bit borbe za pronaći pravi stream. :(
    Obrisan korisnik
  • trailer trash22.03.2011. u 09:55
    a kud si se na Tolju okomio, on jedini valjda i nešto vrijedi na toj našoj "estradi". A što se tiče zvijezda koje pjevaju i plešu, stvar je jednostavno u tome da su HTV jako sjebali novim zakonom koji je donešen pod pritiskom RTL-a , i onda jednostavno moraju imati puno takvih emisija koje su možda... [više na forumu]
    trailer trash
  • Obrisan korisnik22.03.2011. u 07:49
    Bravo za HTV koji ima za emisije poput nekih tamo zvijezda koje pjevaju pa i zaplesu i to iskljucivo uvijek isti ljudi koji si na taj nacin poboljsavaju budjet jer prodajom svoja 3 albuma to nisu u stanju(1 roditelji,1 sestra i 1 stric),ali da nema tih emisija ne bih ni znao tko je sve zvijezda u... [više na forumu]
    Obrisan korisnik