Automoto

Burno iza leđa favorita

Ante Kojundžić • nedjelja, 20.03.2011.
Burno iza leđa favorita
Foto: EPA

Pod pretpostavkom da će se Red Bull, Ferrari, McLaren i Mercedes boriti za "šlag na torti" Formule 1, ostalima preostaje da se pokažu u što bolje svjetlu i ispune vlastite ambicije koje - variraju...

Renault

Od ove sezone momčad se zove Lotus Renault GP jer je Lotus ušao u momčad te će francuski proizvođač momčad samo snabdijevati motorima. Zadržali su Rusa Vitalija Petrova koji je prošle godine zabljesnuo u par trenutaka, no većina ostalih utrka za njega je završila razočaravajuće.

Ali naglasak u ekipi nije ni trebao biti na njemu već na Poljaku Robertu Kubici prema kome se i radio bolid i oko koga se momčad okupljala. Nažalost, Kubica je doživio strašnu nesreću na jednom reli nastupu te ozlijedio šaku i ruku nakon što je zaštitna ograda prošla kroz njegov auto. Doktori još ne znaju kad će se Poljak vratiti utrkivanju što je svakako šteta jer se čini da ovogodišnji R31 ima potencijala.

Kubicu će zamijeniti iskusni Nick Heidfeld koji je u Formuli 1 od 2000. godine s povremenim nenastupanjima. Quick Nick je marljivi sakupljač bodova koji će svojim iskustvom sigurno doprinijeti razvoju bolida.

Williams

Momčad Franka Williamsa solidno je odradila testiranja – Rubens Barrichello je u Jerezu postavio najbrže vrijeme što pokazuje određeni potencijal. Njihovo partnerstvo s Cosworthom i dalje se nastavlja za razliku od onog s Nicom Hulkenbergom. Mladog Nijemca zamijenili su Pastorom Maldonadom, aktualnim prvakom GP2 serije.

Mladi venezuelanski vozač ima iza sebe vladu Venezuele koja sponzorira njegovo mjesto u momčadi. Na drugom kraju garaže Rubens Barrichello je najiskusniji vozač u povijesti Formule 1 koji, iako u svojoj 38. godini, i dalje ima žara i motiva natjecati se protiv puno mlađih kolega.

FW33 bi mogao biti ugodno iznenađenje sezone, a pokaže li se sposobnim za postolja Barrichello će to sigurno znati iskoristiti kao što je pokazao 2009. u Brawnovom bolidu.

Force India

Adrian Sutil i dalje se nalazi u indijskoj momčadi, a ove sezone uz njega će voziti Škot Paul di Resta. Momčad ima podršku Mercedesa što se motora i KERS-a tiče. To im je pomoglo da ostvare vrlo dobre rezultate prošlih godine, posebno na bržim stazama.

Sutil je poznat kao jako dobar vozač po kiši što ne znači da nije bio na visini i po suhom vremenu, ali imao je nekoliko epizoda gdje je vozio nepromišljeno. Novi momčadski kolega sigurno će željeti nadmašiti Nijemca, a Di Resti bi to trebao biti i jedini cilj u debitantskoj sezoni.

Sauber

Sauberova momčad uspjela je opstati nakon što je BMW napustio F1 i čini se kako se drže dobro. Njihova vozačka postava za ovu godinu je Kamui Kobayashi - Sergio Perez. Kobayashija smo već upoznali preko genijalnih pretjecanja i odličnih nastupa. Sigurno da nas ni ove godine ne bi trebao razočarati.

Naprijed će ga gurati Sergio Perez, Meksikanac koji plaća svoje mjesto u momčadi, ali ne bez pokrića. Dvadesetjednogodišnji vozač je prošle sezone postao viceprvak GP2 serije, iza Maldonada.

Posljednjeg tjedna testiranja Sauber je odvezao najviše testnih kilometara, a uz Jamesa Keya, koji je prešao iz Force Indije na mjesto tehničkog direktora, razvoj bolida bi se trebao kretati samo u pozitivnom smjeru.

Toro Rosso

Ova sestrinska momčad Red Bulla nije mijenjala svoju vozačku postavu pa tu i dalje ostaju Sebastien Buemi i Jaime Alguersuari. STR6 navodno bi trebao biti iznenađenje sezone. S tim bolidom vozači su odvezli jako brze krugove po testnim stazama.

Ipak, da bi opravdao očekivanja trebaju se postići i rezultati u utrkama. No, čini se da potencijal svakako postoji. Dva mlada vozača će se također svojski morati potruditi da bi zadržali mjesto u momčadi jer im za vratom puše Daniel Ricciardo koji čeka svoju priliku.

Lotus

Malezijska momčad je u sporu s Lotus Renaultom momčadi oko imena, a sve zavrzlame oko prava na korištenje imena bi se trebala riješiti početkom sezone, približno oko VN Malezije. Mike Gascoyne brine se za dizajn bolida koji se pokazao kao nepouzdan na testiranjima.

Ali uz Jarna Trullija i Heikkija Kovalainena momčad bi trebala nadići sve te probleme i ući u ravnopravnu borbu s momčadima iz srednje jakosne skupine.

HRT

Ovoj momčadi zasigurno neće biti lako na početku sezone pošto njihov novi bolid nije odradio potrebne testne kilometre, a uvjerljivo su i momčad s najmanje testnih kilometara uoči sezone. Bolid potpisuje Geoff Willis, što bi trebalo značiti da bi HRT trebao imati bolju sezonu nego je to bila prošla.

Narain Karthikeyan i Vitantonio Liuzzi vozit će za momčad ove godine. Liuzzi je prešao iz Force Indije, a Narain nije vozio od 2005. kada je nastupao za Jordanovu momčad. Ipak, Indijac donosi sponzorski novac što će poboljšati financijsku sliku HRT-a.

Virgin

Najlošija momčad prošle godine mogla bi imati problema i ove godine. Čini se da bolid nema brzinu, što svjedoči i do nekoliko sekundi sporije vrijeme od vodećih. Timo Glock predvodi momčad, a partner će mu biti Jerome D'Ambrosio, mladi Belgijac prvak Formula Master serije 2007. godine.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik21.03.2011. u 21:17
    Nick Heidfeld je dobar vozač, istina da nije imao priliku to pokazati u nekom boljem bolidu, ali tvrditi da je bolji od Kubice je stvarno glupost. Vozili su slične bolide, a Kubica ima puno bolje rezultate
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik20.03.2011. u 13:25
    postoji razlog zašto "quick" nick nikada nije dobio brzi auto, za razliku od Kubice. Kubičina budućnost je već bila predviđena na skoro samom početku njegove karijere, gdje su mu svi predviđali karijeri u Ferrariju ili McLarenu, a to je reflekcija njegovih vozačkih sposobnosti. Kubica ga... [više na forumu]
    Obrisan korisnik
  • nido20.03.2011. u 12:59
    ...bit ce Quick Nick bolji od Kubice, pa on je vozacina, samo nikad nije dobio dobar bollid...
    nido
  • Krunchie720.03.2011. u 12:55
    je, bila je, al je imala bolji plasman svojeg vozača od Virginovih vozača...tj. HRT je imala tri 14. mjesta, a Virgin dva
    Krunchie7
  • Obrisan korisnik20.03.2011. u 11:34
    Sutil zasluzuje mjesto u najboljim ekipama,ovo mu je zadnja u Force Indii
    Obrisan korisnik