Automoto

Lewisove greške, vrijedni Jenson i tihi Mark

Piše:Vedran Filipović • petak, 16.12.2011.
Lewisove greške, vrijedni Jenson i tihi Mark
Foto: EPA

I vrapci na granama znaju tko je novi/stari svjetski prvak, no iza njega se vodila borba četvorice vozača za drugo mjesto koja je ovoj sezoni dala određenu dozu napetosti, no kada se pobjednik zna već i prije same utrke, to onda nije - to...

Još jedna sezona "oktanskog cirkusa" je prošla, Sebastian Vettel je premoćno obranio naslov svjetskog prvaka i jedna od rijetkih zanimljivosti pri kraju kalendara bilo je zbrajanje rekorda koje je 24-godišnji Nijemac rušio. No, ponešto intrige i napetosti bilo je i u borbi za drugo mjesto gdje su sudjelovali Webber, Button, Hamilton i Alonso. Drugi Ferrarijev vozač Felipe Massa bio je poprilično daleko od svjetla pozornice, barem što se rezultata i vremena tiče, no dobio je svojih pet minuta slave u drugom dijelu sezone svojim učestalim verbalnim, a ponekad i "fizičkim" obračunima na stazi s Lewisom Hamiltonom.

Bernie Ecclestone vjerojatno je zadovoljan završenom sezonom, spremio je još stotine tisuća eura, dolara ili funti u svoj džep, dao je suglasnost Indiji da sagradi Buddh International Circuit, trkalište koje je ove godine doživjelo svoju premijeru. Kada Indiji pribrojimo Abu Dhabi, Singapur i već legendarni Monte Carlo, postaje jasno da niti Formula 1 nije imuna na miris šuštavih novčanica bogatih zemalja koji žele imati svoju stazu i priliku da se pokažu svijetu na najbolji mogući način.

Vezane vijesti

Ali, uz povratak samom sportu, Vettel je s novim Neweyevim bolidom bio dominantan većinu vikenda, dobre rezultate u kvalifikacijama redovito je pretvarao u prva mjesta i novih 25 bodova. Ipak, već spomenuta borba za drugo mjesto ponudila je nešto materijala i onima koji nisu ljubitelji novog/starog svjetskog prvaka, a srce im kuca za "srebrne strijele", "propetog konjića" ili su baš odlučili podržati Australca Webbera.

Ipak, teško je vjerovati da je ta borba "ostatka svijeta" zadovoljila apetite navijača željnih obračuna za najviše pozicije pobjedničkih postolja. Vrlo lako se može upotrijebiti fraza koja se često koristi u automoto sportovima: "Ako nisi prvi - zadnji si".

McLaren u ponoru grešaka i krivih taktika

Je li ta superiornost Sebastiana Vettela bila tolika koliko govori samo bodovno stanje? U odnosu na Lewisa Hamiltona i nije baš, ali za to su krivi sam Britanac i njegova momčad koji su se svojim pogreškama u kombinaciji s malo nesreće izbacili iz bilo kakvih kombinacija za vrh. Valja se prisjetiti osmog mjesta u Maleziji nakon sudara s Alonsom, šestog u Monacu nakon što ga je Sergio Perez "gurnuo" na deseto mjesto na startu, potpune katastrofe u Kanadi kada se zabio u momčadskog kolegu te odustao. Nije mu puno pomoglo to što je Button priznao krivicu za "bliski susret".

A Silverstone gdje je Lewis letio stazom pa ostao bez goriva? Mađarska gdje je McLaren potpuno promašio taktiku s gumama? Da ne spominjemo Belgiju i sudar s Kobayashijem i sve njegove "ljubavne sastanke" s Felipeom Massom. Jasno da je psihologija svakog vozača drukčija, no da se Lewis samo malo primirio, da u njemu nema tolike agresivnosti zbog kojih najčešćee dolazi do pogrešaka, možda bi ovu sezonu učinio iole zanimljivijom.

Jenson Button na koncu je izvukao najdulju slamku te osvojio prvo mjesto "ostatka svijeta". Britanac je poput vrijednog mrava tijekom cijele sezone spreman zimnicu te ju potvrdio na kraju sezone u Brazilu. Najbrži je bio u Montrealu, Mađarskoj i Japanu, a bodove nije ubilježio tek u Njemačkoj te u Silverstoneu zbog problema s kotačem, odnosno hidraulikom. U svoj toj općoj smušenosti momčadi iz Velike Britanije Button je ostvario maksimum onoga što je mogao te se plasirao tik iza Vettela.

"Imao sam 12 pobjedničkih postolja u 19 utrka, sve u svemu, mislim da je ovo bila dobra sezona u kojoj sam bio vrlo koncentriran i usredotočen. U McLarenu se osjećam kao u velikoj obitelji punoj ljubavi i izvukao sam mnogo pozitivnih stvari iz ovog drugog mjesta. Maksimalno ćemo otežati Red Bullu 2012. godinu", kazao je na kraju sezone Britanac.

Webber savršen partner, Alonso može i bolje

Vettelov partner u Red Bullu trenutačno je Australac Mark Webber koji mirno, poput dobrog radnika u svom poduzeću gleda kako Nijemac uzima drugi naslov svjetskog prvaka. Mnogo je poklonika "teorija zavjere" koji su uvjereni da Seb ne bi bio toliko dominantan da mu to ne omogućuje upravo Webber (svaka sličnost sa Schumacherom i Barrichellom je slučajna). Možda ima nešto u tome, ali tko može zamjeriti Christianu Horneru i društvu iz Red Bullove garaže kada je Vettel osvojio većinu kvalifikacija ove sezone. A nepisano je pravilo da će onda momčadski partner (u ovom slučaju Webber) čuvati leđa Vettelu. Usput, neće ga se truditi baš niti preteći.

Mark je marljivo skupljao bodove te na kraju završio na trećem mjestu poretka vozača, a jedinu pobjedu ostvario je u Interlagosu, posljednjoj postaji sezone, kada su u realnoj utrci za drugo mjesto bili tek Button i Alonso, a Vettel, navodno, imao problema s mjenjačem. Bilo kako bilo, da je Mark Webber bio "glasniji" u boksu njemačke momčadi, moguće je da bi ukrao pokoji bod svome kolegi, no ništa se bitno ne bi promijenilo u konačnom poretku vozača. Također, Australac je vrlo često imao problema i s KERS-om pa je na samom početku sezone zapravo sam kriv za sporednu ulogu.

Španjolac u Ferrarijevom bolidu zaključio je 2011. godinu na četvrtom mjestu, a koštao ga je loš početak sezone. Malezija (šesto mjesto) i Kina (sedmo mjesto) bile su jedine utrke, osim odustajanja u Kanadi, u kojima nije osvojio dvoznamenkast broj bodova. Na njegovu žalost, Jenson je bio nešto brži, sretniji i spretniji te sakupio malo više bodova.

"Ostajem u Ferrariju, uvjeren sam da ćemo se iduće godine boriti za naslov prvaka. Zadovoljan sam ovom sezonom, zadovoljan sam kako je momčad prilazila utrkama i kako smo se popravili na mjestima gdje smo prošlih godina bili slabi", rekao je Alonso u osvrtu na svoju sezonu u kojoj je samo jednom pobijedio, i to u Silverstoneu.

"Nevolje u raju" Masse i Lewisa

Felipe i njegove eskapade s Hamiltonom zaslužili su posebno poglavlje. Njihova "bajka" krenula je u Monte Carlu kada se nervozni Britanac sudario s Brazilcem te dobio sudačku kaznu, jednu od mnogih ove sezone. "Mislim da Hamiltona treba dodatno kažnjavati. Inače nikad neće naučiti", kazao je tom prilikom Felipe. U Silverstoneu su se također borili do zadnjeg centimetra na stazi, no, za divno čudo, sve je prošlo u najboljem redu.

Nakon Monze i sudara s Markom Webberom, Massi je "prekipjelo" u Singapuru kada je, prvo u subotu, a zatim i nakon utrke u kojoj se Britanac zabio u njegov stražnji kraj izrekao, sada već legendarnu izjavu, kako "Lewis ne koristi svoju glavu". Nije stao samo na tome: "Problem je u tome što on ne shvaća ni kada mora platiti za svoje poteze, a važno je da ga FIA nastavi neprestano kažnjavati jer Hamilton očigledno ne misli na moguće posljedice. Taj je dečko takve stvari napravio toliko puta ove godine".

Nakon VN Singapura, strasti su se smirile, no "ljubav" je ponovno buknula u Japanu. "Mislim da snimka govori dovoljno, Hamilton se mučio s gumama, ja sam vozio pored njega i bez razloga je skrenuo prema meni i udario me. Vi prosudite", nedvosmislen je bio Massa dok se Hamilton ispričavao pravdajući se da ga nije vidio. I Indijci su vidjeli njihov sukob, no ovoga puta suci su kaznili brazilskog vozača kojemu nije bilo jasno "zašto bi ga trebao pustiti". Ipak, sve bajke završavaju happy endom, pa su dvojica vozača nakon Interlagosa zakopali ratne sjekire. Barem do Melbourna sredinom ožujka.

Tako je Felipe u nedostatku boljih vozačkih rješenja na samoj stazi barem navijačima ponudio mrvice optimizma za sljedeću sezonu, iako se čini da su ovi vozači koji su iznad njega u poretku kvalitetniji.

Hoće li Sebastian Vettel nastaviti dominaciju i u novoj godini, ostaje da se vidi. Jedno je sigurno - definitivno je postao najtraženija lovina. Hoće li ljubitelji Formule 1 ovakve prizore viđati često i sljedeće godine? Ovisi o svima, ne samo o Vettelu...

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!