Automoto

Ferrarijeva "fešta" u Barceloni, Kimi se pretplatio na druga mjesta

Piše:Igor Šestak • utorak, 14.05.2013.
Ferrarijeva "fešta" u Barceloni, Kimi se pretplatio na druga mjesta
Foto: EPA

Završio je još jedan natjecateljski vikend u Formuli 1, a uzbuđenja ponovno nije nedostajalo, kao što ne nedostaje ni "repova" nakon utrke. Fernando Alonso briljirao je na domaćem tlu i proslavio svoju 32. pobjedu u karijeri, a na pobjedničkom postolju pridružili su mu se Kimi Räikkönen iz Lotusa i momčadski kolega Felipe Massa. Za to vrijeme, "ostatak svijeta" se daleko više bavio kontroverznim Pirellijevim gumama i njihovim životnim vijekom. Tko gubi ima se pravo ljutiti, kaže stara izreka, a nakon Velike nagrade Španjolske "ljute gubitnike" moglo se naći na svakom koraku.

Velika nagrada Španjolske, održana u nedjelju na stazi Catalunya pored Barcelone, ostat će upamćena po dva detalja - briljantnom nastupu Fernanda Alonsa i ekstremnom trošenju Pirellijevih guma.

Španjolski vozač u Ferrarijevom bolidu priredio je još jednu veliku "feštu" za domaće navijače. Učinio je to na istoj stazi 2006. godine - tada u bolidu Renaulta, učinio je to prošle sezone fantastičnim nastupom u Valenciji, a u nedjelju je postao šesti vozač u povijesti Formule 1 koji je tri puta slavio pred domaćim navijačima. Treba li uopće isticati, rekorder je i u toj rubrici Michael Schumacher s devet pobjeda na njemačkom tlu.

Slika 2 od 2.
Foto: EPA

Alonsov Ferrari ovoga je puta funkcionirao besprijekorno i ovaj je rezultat pravi melem na ranu nakon svih poteškoća koje su ga zadesile na prethodnoj utrci u Bahreinu. Talijanskoj momčadi nakon Španjolske ostaju tek brige oko rezultata u kvalifikacijama jer je Alonso u subotu bio sporiji od oba Mercedesa, Sebastiana Vettela i Kimija Räikkönena. Kvalifikacije u posljednje vrijeme u svijetu Formule 1 nemaju veliki značaj, o čemu svjedoči podatak da je od posljednjih osam utrka samo jednom pobjednik startao s prve startne pozicije. Međutim, iduća je utrka u Monte Carlu pa bi Ferrari želio biti malo brži u kvalifikacijama.

U utrci se zato "propetom konjiću" nije mogla naći zamjerka. Alonso je najveći dio posla odradio sjajnim manevrom u trećem zavoju utrke, kad je s vanjske strane projurio i kraj Räikkönena i kraj Lewisa Hamiltona, a nakon toga je samo nizao odlične krugove i strategijom s četiri ulaska u boks uvjerljivo nadmašio sve konkurente. Dojurio je do svoje druge ovosezonske i 32. pobjede u karijeri.

Njegov nastup razgalio je srca španjolskih navijača, no u svijetu Formule 1 se nakon utrke mnogo više govorilo o Pirelliju.

Razlog su naravno njegove gume, koje su u Barceloni uspjele pomaknuti granicu svog ekspresnog trošenja. Tijekom utrke odrađeno je gotovo 80 zaustavljanja u boksu, a čak je 12 vozača tijekom utrke četiri puta mijenjalo svoje gume. Takav razvoj utrke izazvao je vrlo burne reakcije.

Najglasniji su bili iz Red Bulla jer razvoj situacije njima posebno nije išao u prilog. Vlasnik momčadi Dieter Mateschitz izjavio je kako se "Formula 1 pretvorila u natjecanje u čuvanju guma", a nije bio jedini sa žestokim kritikama na račun Pirellija. Na aktualno stanje požalili su se i Lewis Hamilton i Jenson Button, ali i mnogi bivši vozači poput Davida Coultharda i Martina Brundlea.

Njihova zajednička poruka glasila bi otprilike ovako: "Gume su postale prevažan faktor u utrkama Formule 1, a vozači opterećeni njihovim čuvanjem nisu u mogućnosti pružiti svoj maksimum."

Smatrate li da bi Pirelli trebao redizajnirati gume?

ANKETA#603

Pirelli nije kriv za takvo stanje. Talijanska tvornica guma napravila je materijal kakav su čelnici Formule 1 tražili, materijal koji će garantirati uzbudljivost utrka. Pirellijev Paul Hembery i sam je nakon utrke priznao da su četiri zaustavljanja po vozaču previše te najavio određene promjene za nadolazeće utrke. Cilj je da vozači tijekom utrke u boks moraju dva do tri puta, ali Hembery je istaknuo i da Pirelli ne želi pomagati Red Bullu.

"Pirelli je sposoban napraviti gume koje će trajati cijelu utrku pa ćemo svi skupa ponovno gledati procesije. Promijenimo li gume, samo će jedna momčad profitirati, a to je Red Bull", poručio je.

Čelnici Formule 1 definitivno su se našli u nezahvalnoj situaciji jer bi trebali zadovoljiti dva kriterija koja nije lako povezati. S jedne strane, svi žele vidjeti vozače koji voze punim gasom i ne kalkuliraju u tolikoj mjeri, a s druge strane, nitko ne želi povratak na procesijske utrke kakve su dominirale Formulom 1 u ne tako dalekoj prošlosti.

Sasvim drukčije na cijelu situaciju gledaju u Lotusu. Kimi Räikkönen je u boksu bio tri puta i stigao do drugog mjesta, a njegov bolid definitivno je najpažljiviji prema Pirellijevom materijalu. Lotus je pokazatelj sa se s aktualnim gumama može izaći na kraj, a onima koji nisu pronašli lijek za trošenje guma preostaje tek jadikovati.

Finac je treću utrku zaredom bio drugi, 22. utrku zaredom završio je među osvajačima bodova, a u ukupnom se poretku približio Vettelu na samo tri boda. Njegov momčadski kolega Romain Grosjean nastavio je s pehovima. Već u osmom krugu morao je odustati zbog kvara na ovjesu.

Još jedan vozač koji nakon utrke nije imao pritužbe na gume bio je Felipe Massa. Ferrarijev Brazilac odradio je odličnu utrku i s devete startne pozicije stigao do treće stepenice pobjedničkog postolja. Njegova je ljutnja nakon utrke bila usmjerena prema sucima koji su mu na subotnjim kvalifikacijama uručili kaznu za ometanje Marka Webbera i spustili ga u poretku za tri pozicije. Prema njegovom mišljenju, jedino ga je start iz petog startnog reda udaljio od borbe za pobjedu.

Red Bullu Španjolska nije odgovarala kao Bahrein pa su nastojali reducirati štetu i učinili su to prilično dobro. Sebastian Vettel nije se pretjerano zamarao hvatanjem vodećeg trojca i utrku je završio na četvrtom mjestu. Prvo je pokušao odraditi utrku s tri zaustavljanja u boksu, no shvatio je da to neće ići pa je promijenio strategiju. Da je to učinio ranije, možda je mogao i do postolja. Mark Webber imao je katastrofalan start, no kasnije se popeo u poretku i osvojio peto mjesto.

Slika 1 od 1.
Foto: EPA

Iza njega utrku je završio Nico Rosberg u Mercedesu. Njemačka momčad imala je još jedan silno frustrirajući vikend. Njeni bolidi bili su uvjerljivo najbrži u kvalifikacijama, našli su se u prvom startnom redu, a onda kako je utrka odmicala samo tonuli u poretku. Mercedes brzinu u jednom krugu ne uspijeva prenijeti na utrku, a razlog tome je prebrzo trošenje guma. Rosberg je još dobro i prošao, dok je Lewis Hamilton utrku završio na izrazito slabom 12. mjestu.

Još jedan vrlo dobar nastup imao je Paul di Resta u Force Indiji i zauzeo sedmo mjesto, dok je njegov momčadski kolega Adrian Sutil bio 13. nakon velikih problema prilikom prvog zaustavljanja u boksu. Nijemca u početnoj fazi sezone prate pehovi i osvojio je čak 20 bodova manje od Britanca. Zadovoljni su nakon utrke mogli biti i u Toro Rossu jer je Daniel Ricciardo stigao do jednog boda. Njihov drugi vozač, Jean-Eric Vergne nije završio utrku zbog kvara.

Posebna priča su McLaren i Williams Momčadi koje su prošle sezone pobjeđivale u Formuli 1, ove su sezone daleko od željenih rezultata. Najavljivale su pozitivan pomak na Velikoj nagradi Španjolske, ali on se nije dogodio. Jenson Button i Sergio Perez dovezli su McLarene do osmog i devetog mjesta, a Williamsovi vozači još su jednom ostali izvan kruga osvajača bodova. Pastor Maldonado bio je 14., Valtteri Bottas dva mjesta slabiji, a u poretku konstruktora Williams nakon pet utrku ima veliku "nulu".

Bez bodova je još jednom ostao i Sauber, koji također ne može biti zadovoljan početkom sezone. Prošle godine je nakon pete utrke imao 41, a sada ima samo pet bodova i može se ustvrditi kako njihov ekstravagantni dizajn bolida nije urodio plodom. Esteban Gutierrez odradio je svoju najbolju utrku u Formuli 1 i stigao do 11. mjesta, a čak je i vodio u ranoj fazi dok su vodeći bili u boksu. Nico Hülkenberg je imao razočaravajući vikend i osvojio tek 15. poziciju. Na dnu poretka pobjedu je odnio Caterham zahvaljujući 17. mjestu Charlesa Pica. Vozači Marussije gledali su mu u leđa, a Giedo van der Garde morao je odustati.

Najuzbudljivijih trenutaka nedjeljne utrke podsjetite se u idućem video isječku.

Vozač vikenda

Fernando Alonso: Odradio je utrku bez pogreške i stigao do pobjede pred svojim navijačima. Budući da je u utrku krenuo s pete startne pozicije postao je prvi vozač u povijesti koji je na stazi Catalunya stigao do pobjede, a da nije startao iz jednog od prva dva reda. S 25 osvojenih bodova smanjio je svoj zaostatak za Sebastianom Vettelom u ukupnom poretku na 17 bodova.

Momčad vikenda

Ferrari: Osim rezultatom pobjednika Alonsa, Talijani su mogli biti zadovoljni i nastupom Felipea Masse. Brazilac je odlično startao i već u prvom krugu zaradio tri pozicije. Kasnije je odlično koristio prednosti svog bolida i poteškoće ostalih konkurenata te dogurao do treće pozicije. Ferrari je Španjolsku napustio s 40 osvojenih bodova, a to mu je donijelo skok na drugo mjesto konstruktorskog poretka s 14 bodova zaostatka za Red Bullom.

Potez vikenda

Fernando Alonso: Ferrari je poznat po odličnim startovima, no Alonso ovoga puta na startno-ciljnoj ravnini nije uspio zaraditi nijednu poziciju. Vozači ispred njega zatvorili su mu put i kroz prvi zavoj je prošao kao peti. Međutim, odlično je postavio svoj bolid za ulazak u drugi zavoj i stečenu brzinu iskoristio za briljantno pretjecanje Räikkönena i Hamiltona s vanjske strane trećeg zavoja. Tim si je potezom već u ranoj fazi utrke otvorio put prema pobjedi.

Tragičar vikenda

Lewis Hamilton: Britanac je u utrku krenuo s drugog mjesta, a čim su se ugasila crvena svjetla stvari su za njega krenule krivim smjerom. Već u prva tri zavoja izgubio je dvije pozicije, a tempo vodećih uspio je pratiti tek pet krugova. Ubrzo su ispred njega izbili Räikkönen i Massa, a kako je utrka odmicala padao je u poretku. U jednom periodu utrke borio se s Williamsima oko 15. mjesta, a na kraju je završio kao 12.

Izjava vikenda

Martin Whitmarsh: Veliku nagradu Malezije, drugu utrku sezone, obilježile su momčadske odredbe u Red Bullu i Mercedesu, a najžešće kritike tih poteza stizale su tada iz redova McLarena. U posljednjim krugovima Velike nagrade Španjolske Sergio Perez se opasno približavao Jensonu Buttonu, a iz momčadi su mu putem radija poručili da "pričuva svoje gume i ne riskira previše."

Za šefa momčadi Martina Whitmarsha tu se ne radi o momčadskim odredbama: "Sergiju nije upućena taktička uputa, već praktična. Mi mu nismo zabranili napad na Jensona, samo smo ga upozorili na loše stanje njegovih guma. Na kraju utrke one su bile sasvim potrošene."

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik15.05.2013. u 00:38
    Nevjerovatan manevar alonsa...forza ferrariiiiiii
    Obrisan korisnik
  • Charlie Harper14.05.2013. u 21:43
    Kako taktički pametno nije srljao na ravnici nego je ostavio kers na izlasku iz 3.zavoja.I fantastična kontola bolida u zavoju na vanjskoj strani
    Charlie Harper
  • Hektor33314.05.2013. u 21:05
    iz ovog videa se vidi koji ljedi na vrime zanju koristit kers
    Hektor333
  • nido14.05.2013. u 20:58
    Samo se nadam da Ferari postane konstantan!!!
    nido
  • Obrisan korisnik14.05.2013. u 20:44
    Šta reći,legende poput alonsa i kimija znaju vozit,njima ne trebaju najbolje gume poput red bullu da bi bili prvi
    Obrisan korisnik