Pravila nogometne igre

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 14.06.2009.
Poruka: 487
27. svibnja 2010. u 23:19
apsolutno se slazem da ovde teoriju i praksu moras da odvojis...jako jako jako teska odluka...ako postupis tako da dosudis kazneni udarac ti krsis ono-igranje rukom je kaznjivo ako je NAMERNO...ako ne dosudis(zanemarimo posledice u smislu opste pobune) ti ipak "bolje prolazis" u smislu procene igre,prosto postujes Pravila igre...i jeste tako,ako lopta igraca napuca na liniji vrata u ruku-igra tece dalje,nema namere,ruka u prirodnom polozaju,kratko rastojanje...ali...
da je prekrsaj(oboren napadac u izglednoj prilici) bio NEPAZLJIV(SLUCAJAN)-kazneni udarac i iskljucenje...tu se namera ne gleda,naravno !
ali ova ruka je jako veliki problem...
konkretno...sto je mozda i najbolje ali sigurno ne i najispravnije(a i ovde je sudija tako postupio)-kazneni i bez disciplinske...kazem,kosi se sa Pravilima jer je pogodak sprecen...a posto si vec zbog toga zasutavio igru-igrac mora napolje...
ne znam...
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 06.03.2010.
Poruka: 28.213
31. svibnja 2010. u 21:26
sjećam se te utakmice...mandžukić pokazuje pom.sucu da je prokrvario, ovaj misli da mu govori da je lud i glavni mu dao crveni
Kauboj
Kauboj
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 30.12.2003.
Poruka: 22.210
31. svibnja 2010. u 22:31
Dobih odgovore, i to napismeno! na ona svoja pitanja o puštanju prednosti nakon faula za žuti karton.  A i još neka.  PA da evo podijelim ovdje s vama.  Ako je nekome nešto nejasno zbog engleskog, drage volje ću objasniti, ali ne da mi se sad prevoditi baš sve na hrvatski...


1)  The player commits a cautionable offense, advantage is applied, and in the continuation of play, the player commits another cautionable offense.  At the next stoppage, should the referee issue two yellow cards (the 2nd obviously followed by the red), and if so, what's the correct procedure for administering a double caution like that?

The answer is yes, both cards should be shown.  The referee points to the spot for the original caution, showing the card, then points to the next spot, again showing the caution and then shows the red card, for the two cautions.  You can also find this info in the USSF Advice to Referees sections 12.30 & 12.32.
 
Under NO circumstances should the referee allow play to begin again before the cards are shown!!  Stop any attempted restart and announce the restart is only on your whistle.  Even if they start before you can get the whistle to your mouth to stop it, that is okay.  Simply blow the whistle, explain briefly that the game may not be restarted except on your whistle, issue the cards, see the player off and set up for the restart.  See 12.26.
 
2)  Adding a twist to 1) above, what if that player already had a caution in the game, so the two cautionable offenses were really his second and third?  It doesn't seem that the referee could administer a "double caution", as it would mean showing 3 yellow cards to the same player in the same game (Graham Poll's 3 yellows to Joe Simunic in WC 2006 notwithstanding:))?

Correct.  You can only kill him once.  Show the second yellow, then the red, and include details of the entire misconduct episode in the referee report, including the one that could not be issued.
 
3) What if the second offense is a sending-off offense?  Should the referee administer only the direct red, or, since most leagues accumulate cautions and suspend players after X cautions in the season, should the referee go back to the original foul, caution for it, and then issue the red for the second foul?  That seems really unwieldy, but perhaps it might make sense?

This is a sticky wicket indeed.  The appropriate procedure is to show both cards, but make sure the player is aware it is TWO cards, one for the caution and a second which is the red, a direct sending off.  One assumes advantage was allowed in the first instance, and when the second incident took place, it is the more serious and should control the restart.  The objective is not to allow a team to use their misconduct to disadvantage their opponent.
 
4) Same as 3), but the player already has a caution in the game.  Should the referee even apply the advantage rule after the first, cautionable foul, since it is, for all practical purposes, a sending-off offense?

In this case, the referee will have to use common sense.  If the second caution is one where an advantage to the attacking team has a real scoring opportunity, wait to issue the caution and sending off until either the attack fails or the ball goes out of play.  It is okay to stop play as soon as the 2nd caution occurs, but only if that is not a disadvantage to the opponent.



Regarding re-entry:
A) Injury treatment off the pitch - must a player return at the halfway line, anywhere across the touch line, or anywhere across any line?  Must there be a stoppage in play before the player is allowed to return?
 
The player can return across the touchline (anywhere) when beckoned by the referee, during play, assuming there wasn't a blood issue, which would require either the referee, AR1 or 4th official to check the player.  If play is stopped, the player may return over the goal line with the referee's permission.

B) Same questions for when the player is told by the referee to go off the pitch and correct his equipment.
 
This one is different.  If the player leaves the match (with permission or at the referee express direction) to correct equipment, he may only return at a stoppage, after having his equipment checked.  If play is stopped, it doesn't matter which line or where he enters.

C) A team has started the match short of full 11 players, and after the match begins, other players arrive - same questions for their proper entry into the game.

These are not substitutes, so there is no requirement to wait for a stoppage to allow them in.  If the referee has ARs or a 4th, they can be delegated the duty to inspect the player for correct equipment and his player pass, and upon a prearranged signal that all is as it should be, the referee will wave them on during play.  They can also enter at a stoppage, of course, and that may be the only way if there is a single referee. 

I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 14.06.2009.
Poruka: 487
31. svibnja 2010. u 23:27
1)igrac  u toku utakmice trazi od sudije da izadje sa terena za igru da bi zamenio kopacku...da li je bolje da sudija ne dozvoli izlazak sve dok lopta ne bude van igre ili...? rukovodim se onim da ukoliko igrac ne moze da dovede opremu u ispravno stanje nakon upozorenja sudije, u prvom prekidu mora da napusti teren...
2) CEO zivi zid se pomeri sa svog mesta pri izvodjenju sl.udarca...kako ide ono,kome bese opomena,najblizem lopti,onom sa desne ili leve strane?
Kauboj
Kauboj
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 30.12.2003.
Poruka: 22.210
01. lipnja 2010. u 04:53
1) Koristeći taj "common sense", ne vidim niti jedan razlog da igraču odbijem zahtjev za napuštanje terena... naime, ne mogu si zamisliti situaciju gdje to predstavlja prednost za njegovu momčad.  Isto tako, ne vidim kakve veze ima to pravilo koje spominješ sa situacijom da sudac odbije igraču dozvolu za izlazak...?

2) Nisam upoznat da ima neki takav naputak... ako ima, javi.  Ja im obično zaprijetim da ću bilo kome i svakome ko se pomakne pokazat karton, pa makar ih morao podijeliti 6.  Nikad još nisam morao ostvariti prijetnju.
I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 14.06.2009.
Poruka: 487
01. lipnja 2010. u 23:22
1)da...slazem se,ali onda bi svakom ko ti zatrazi da izadje(da promeni kopacku,da promeni dres...) tokom igre to morao dozvoliti...e sada ide ono pravilo da se igrac moze osvezavati SAMO U PREKIDU IGRE NA UZDUZNOJ LINIJI...a sto to ne bi bilo dozvboljeno kada je igra u toku,sto nije dozvoljeno da izadje radi osvezenja(ILI I TO JESTE DOZVOLJENO,NEGO SE HTELO RECI DA SE MOZE OSVEZAVATI NA TERENU KAD JE IGRA U PREKIDU)? a na kraju krajeva,mozemo doci do toga da br.igrac bude manji od 7(tada sigurno odbijas izlazak)...A NARAVNO,svakako moras pregledati njegovu opremu pre nego mu dozvolis da se vrati-A TO MOZE SAMO U PREKIDU IGRE...(mnogi mesaju sa povredom GDE SE MOZE VARTITI I U TOKU IGRE I U PREKIDU IGRE samo je uslov da se to desi u nastavku igre,da je igra nastavljena!)
2)ima,ima pravilo...pitacu...
Caracalla
Caracalla
Dokazano ovisan
Pristupio: 09.06.2003.
Poruka: 12.981
04. lipnja 2010. u 20:49
zanimljiv clanak sto suci moraju proci da bi dosli do sp.

http://www.cnn.com/2010/HEALTH/06/04/world.cup.referees.fitness/index.html?hpt=C2
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 14.06.2009.
Poruka: 487
05. lipnja 2010. u 19:56
uf...kauboj...bilo bi jako lepo da sve ovo prevedes...ako mozes,ili bar svojim recima odgovoris sta je ispravno!
Kauboj
Kauboj
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 30.12.2003.
Poruka: 22.210
07. lipnja 2010. u 08:22
Aco, ovo pravilo o tome kad i gdje se igrači smiju osvježavati je uvedeno kad je postala moda sa klupe igračima dobacivati one vrećice napunjene vodom koje bi onda oni samo bacili na travu pa je teren znao izgledati ko da ima dva odlagališta smeća pred klupama.  U principu, igrač se smije osvježavati kad hoće (dapače, sudac može dosuditi kratki prekid da bi se svi osvježili ako je velika vrućina).  Zadnje što ti kao sucu treba je da nekom zabraniš da se napije vode a on ti se skljoka na terenu - sučev prvi i najvažniji zadatak je sigurnost i zdravlje igrača, to je važnije od bilo kojeg od 17 Pravila, pa ako si u konfliktu, onda prvo moraš mislit na igrača a tek onda na Pravila.  Uglavnom, sad se to iskorijenilo s tim smećem po igralištu, pa dok ne ostavljaju stvari po terenu (ili ne krenu igrat s bocom u ruci ili tako nešto nebulozno), sve ok.

Što se tiče mojih pitanja, odgovori su otprilke ovako:

Ako igrač počini dva prekršaja za žuti karton u istoj akciji (ono kad je puštena prednost), onda mu treba dati dva žuta tako da pokažeš na mjesto prvog faula, daš žuti, pokažeš na mjesto drugog faula, daš žuti i crveni.  Drugi odlomak je o tom da ne smiješ dozvoliti nastavak igre prije nego podijeliš kartone...

Ako je igrač već imao žuti karton, sudac mu može pokazati samo još jedan žuti (praćen crvenim), a poslije toga nema više kazni ("možeš ga ubit samo jednom", kaže).  No u zapisnik i svoj izvještaj sa utakmice moraš napisati sve, uključujući i treći prekršaj za koji je zaslužio žuti koji mu nisi mogao dati.  (Pretpostavljam da onda prepuštaš vodstvu natjecanja da odluči šta će s tim.)

Ako je prednost puštena nakon prekršaja za žuti, a onda igrač zasluži i izravni crveni, također mu treba pokazati oba kartona, i učiniti vrlo jasnim to da su to DVA različita kartona, tj. da je crveni direktan.  Još kaže da nakon ozbiljnijeg faula, dakle ovog za isključenje, nema prednosti nego treba kontrolirano nastaviti utakmicu (na signal).  Glavni cilj suca je ne dozvoliti ekipi da nedisciplinom oduzme prednost protivniku.

Ako igrač ima žuti, i počini prekršaj za drugi žuti, igra se može zaustaviti ali samo ako se tako ne oduzima prednost protivniku.  No ako pustiš prednost, a onda isti igrač počini prekršaj za isključenje, onda pokazuješ i žuti (njegov drugi) i crveni.  Dakle, ne samo crveni.  I naravno u izvještaju pišeš sve...


Što se tiče vraćanja u igru, iz odgovora primijećujem dva principa.  Prvi je da se igrač može vratiti u igru i tokom igre, dakle ne mora čekati sljedeći prekid, ako ne treba biti pregledan prije ulaska.  Drugi je da ako se igrač vraća u igru tokom igre onda mora ući preko uzdužne linije bilo gdje na terenu, a ako se vraća u prekidu, onda može ući na teren preko bilo koje linije.  Dva jednostavna principa koji, barem meni, čine puno toga jasnijim.  Konkretno:

Ako je igrač vani radi ozljede, može se vratiti i tokom igre, preko uzdužne linije, osim ako nije u pitanju bilo krvarenje, jer takva ozljeda zahtjeva inspekciju prije vraćanja u igru.  Nakon što je pregledan da više ne krvari, u prekidu se može vratiti preko bilo koje linije bilo gdje na terenu.
Ako je igrač vani zbog popravljanja opreme (bez obzira je li ga sudac poslao van ili je sam tražio), onda mora biti pregledan prije povratka u igru, što znači da se može vratiti tek u prekidu.  A ako se vraća u prekidu, dakle, može se vratiti bilo gdje.

I zadnje pitanje je bilo o situaciji da ekipa počne utakmicu sa manje od 11 igrača, a kasnije pristigne još njihovih igrača.  U tom slučaju, novopristigli igrači, do jedanaestog naravno, se NE računaju kao izmjene.  Dakle mogu ući u teren nakon što im je provjeren identitet (registracija i tome slično) i oprema.  Ako ima tko da to napravi tokom igre, onda igrač može ući tokom igre i ne mora čekati prekid; ako ga mora pregledati glavni sudac onda, silom prilika, mora čekati prekid.
I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 27.11.2007.
Poruka: 9.585
11. lipnja 2010. u 21:04
kakvo je ovo pravilo danas izrečeno, nisam skužio?
ovo kod gola meksika protiv jar-aca.
golman je valjda izletio s gola i ostao jedan igrač jaraca na gol liniji i meksičani dobacili loptu igraču koji je bio najbliže tom igraču na gol liniji (ali iza njega definitivno) i to je svirano zaleđe?

znači li to da je bilo koji igrač formalno "golman" kad se nađe sam na strani iza svih ostalih igrača?
  • Najnovije
  • Najčitanije