Hrvatska politička scena

Dejan NS
Dejan NS
Većinski vlasnik Foruma
Pristupio: 26.01.2005.
Poruka: 24.360
22. svibnja 2025. u 09:54

ginter je napisao/la:

Dejan NS je napisao/la:
Aha

To znači, ako ja dobro sabiram 2 i 2 da je narod imao kintu za novi auto (kakav god da je Yugo 45) i da su se toliko kupovali da "Zastava" nije moglo dovoljno da ih proizvede, kolika je bila tražnja :-), pa se toliko čekao na isporuku. 

I moji su čekali 2-3 meseca na novu Ladu Samaru, a par godina pre toga isto toliko na novi Renault 4 iz Novog Mesta

btw slična situacija je bila i sa Golfovima (TAS) i sa Opel Kadetima (IDA Kikinda)

 

Vidi cijeli citat
E, čekaj sad!  Prvo si morao imati sreću da ti uopće omoguće uplatu!  Koliko je bilo vremena naročitu u doba inflacije kad "Zastava" njezina prodajna mreže nije primala uplate. Novi automobili na tržnicama  držali cijenu 20 30% višu od službenog cjenika. Prvo se morala čekati odluka SIV-a da se cijena dovede u sklad inflacijom. IMV nije s tim imao problema oni su u startu uračuna ali inflaciju unaprijed (pišem za 1988-1989). TAS Golfovima si mogao birati boju samo ako platiš u devizama. Golf 1 TAS-ov s 4 vrata nisu prodavali osobama, samo firmama i taksistima. Golf 2 s četvero vrata su i građani mogli kupiti, ali jedinicu ne. Golf 2, 1,3 benzinac je stalno bio u ponudi, ali kupovali su ga jako rijetki, možda u krajevima s više hladnoće da je bio češći. 

Vidi cijeli citat

sve si u pravu

bilo je svega

već sam napisao kako su moji 87e kupili novu Ladu Samaru

ali poenta mog posta, je da je potražnja za novim vozilima koja su se pravila/sklapala u Jugi bila ogromna.

Ja sam protiv svakog nacionalizma,jer je nacionalizam najnizi oblik drustvene svesti - Koca Popovic
basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 25.899
22. svibnja 2025. u 10:28

Dejan NS je napisao/la:

basketas je napisao/la:

Dejan NS je napisao/la:

Vilenjak je napisao/la:

Dejan NS je napisao/la:


Čekaj, čekali su Jugo godinu dana na isporuku?

Vidi cijeli citat

da

Vidi cijeli citat

 

Aha

To znači, ako ja dobro sabiram 2 i 2 da je narod imao kintu za novi auto (kakav god da je Yugo 45) i da su se toliko kupovali da "Zastava" nije moglo dovoljno da ih proizvede, kolika je bila tražnja :-), pa se toliko čekao na isporuku. 

I moji su čekali 2-3 meseca na novu Ladu Samaru, a par godina pre toga isto toliko na novi Renault 4 iz Novog Mesta

btw slična situacija je bila i sa Golfovima (TAS) i sa Opel Kadetima (IDA Kikinda)

 

Vidi cijeli citat


Ili je tvornica bila smece, prekrcana uhljebima koji nisu mogli napravit nista kako treba?

 

Ako su podaci na koje sam naisao tocni, za cijelog vjeka firme prosjek 25.000 auta na godinu.

 

Proguglaj malo njemacke proizvodace  pa vidi brojke.

 

Plus koliko je posla bilo tu namjesteno s tim sistemom, odi u "salon" imas tri yuga u tri boje pa biraj.

Vidi cijeli citat

Vrlo je moguće da je tvornica bila "smeće prekrcano uhljebima" i apsolutno je jasno da ponuda svakako nije bila "na nivou"

S druge strane i takva tvornica je nešto pravila, a onda vidimo da je za proizvode takve tvornice bila velika navala  (nrod imao kintu + krediti, čekovi) i da se na auto čekalo mesecima.

Ponoviću, da je slično bilo (čekalo se na plaćen auto mesecima)  i sa IMV Novo Mesto (Renault) i sa TAS-Sarajevo (Golf) i sa IDA - Kikinda (Opel).

Ja sam imao 15 god kad su moji kupili novu Ladu Samaru 1987. god. Sećam se da je bilo, malo kredit, malo čekovi, malo keš za učešće...i kupio se nov auto (btw. Samara je bila sjajna!). A moji su bili, (oboje sa srednjom školom) tada neka srednja klasa. 

Ovim ne želim da glorifikujem SFRJ, niti da kažem "da je onda bilo bolje"..

Svaki deo istorije ima svoje dobre i loše strane.

Da je SFRJ bila baš toliko dobra, ne bi propala (dobro sad, ja ću uvek da tvrdim da je to najbolja ideja za balkanska plemena :-) , sa, nažalost jako lošom praksom (počevši od prve Jugoslavije)

Ali da je sve bilo loše - jbg - nije

i da..prilično je smešno porediti SFRJ sa Nemačkom, zar ne :-)

Vidi cijeli citat


Želim samo reći da to što se čekalo dugo na isporuku ne mora nužno značiti da je velika navala.

 

Paralela (fiktivna, ne znam brojke) - Rimac napravi 5 auta godišnje, ako si 15-ti u u redu čekat ćes tri godine, iako navala nije velika.

 

Jugoslavija je imala oko 23.000.000 stanovnika, nek je petina auta išla van i nek je 30% građana maloljetno - dobijes da je 15.000.000 građna pretendiralo na 20.000 automobila.

Moja duša živi za tebe...kad je tesko i kad sunce miluje...
Ante
Ante
Potencijal za velika djela
Pristupio: 10.12.2020.
Poruka: 3.150
22. svibnja 2025. u 10:57

Po logici stvari, što je dobro, ne propada. Niti ljudi iz toga žele izaći...

[uredio Ante - 22. svibnja 2025. u 10:58]
Yuze1911
Yuze1911
Nedokazan i sumnjiv
Pristupio: 15.05.2025.
Poruka: 78
22. svibnja 2025. u 12:00

Može mi neko poslat link za temu "Hrvatska politička scena"

Jer vidin da san zaluta na temu Jugoslavije...

Samo jedna riječi bi bila to……..Neopisivo🇭🇷🇭🇷
ginter
ginter
Potencijal za velika djela
Pristupio: 06.03.2015.
Poruka: 2.127
22. svibnja 2025. u 12:08

basketas je napisao/la:
Želim samo reći da to što se čekalo dugo na isporuku ne mora nužno značiti da je velika navala. Paralela (fiktivna, ne znam brojke) - Rimac napravi 5 auta godišnje, ako si 15-ti u u redu čekat ćes tri godine, iako navala nije velika. Jugoslavija je imala oko 23.000.000 stanovnika, nek je petina auta išla van i nek je 30% građana maloljetno - dobijes da je 15.000.000 građna pretendiralo na 20.000 automobila.
Vidi cijeli citat
Samo, i Yugo, 101/128 pa i Lade su roba najnižeg cjenovnog razreda. Osmadesetih, zbog "mjera stabilizacije" konstantno smanjivana kvota kontingenata Škode i Dacije (procijenjeni su kao najoštrija potencijalna konkurencija Zastavi). I Lade bi se našle na crnoj listi ali one su monetarno išle preko Zastavinih kanala pa ajde... Poljacima se poklopilo da su im uz unutrašnje političke probleme koincidirao i istek licence za model 125 (nisu smjeli više koristiti naziv "Polski fiat"), a zbog gospodarskih poteškoća u  državi nisu bili u mogućnosti kupiti licencu za moderniji motor za Poloneza. Iz istih razloga Peglice nisu dolazile u YU oko četiri godine (83,84,85,86) jer Poljaci nisu imali sređen ugovorni odnos s Talijanima, ali i s Zastavom kao prodajnom mrežom. 

I još nešto, nemojte zaboraviti i na inflaciju, ne onu hiperinflaciju s kraja 88. i 89. već od 82-84 koja je smanlila plaće za oko 40%. S te strane kupovna moć je osamdesetih slabija, kredita za automobile nije bilo od 1978. i to je rezultiralo da Yugo bio tražen, čak je i u "američkoj verziji" postao kao neka šminka.

[uredio ginter - 22. svibnja 2025. u 13:40]
"Kdor ne skače, ni Slovenc hej, hej ,hej"
provincijalac
provincijalac
Potencijal za velika djela
Pristupio: 30.08.2024.
Poruka: 1.184
22. svibnja 2025. u 12:14

Evo zanimljivog podatka koji je danas izvukao Jutarnji, kao potvrdu koliko su stranačka mašinerija i uhljebljivanje važni, a pojedinac praktički nebitan, bez obzira je li genijalac, čovjek prosječnih sposobnosti ili totalni nesposobnjaković.

Nataša Tramišak je na posljednjim parlamentarnim izborima (dakle, prije godinu dana) u svojoj izbornoj jedinici (koja je puno veća od OBŽ-a) dobila 1.500 preferencijalnih glasova, a u nedjelju na lokalnim izborima za župana OBŽ-a 55.000 glasova.

Da je HDZ postavio kao kandidata za župana plišanog medvjeda, rezultat bi vjerojatno bio isti. Pritom ne želim uvrijediti Natašu Tramišak, jer mi se čini kao sposobna žena, nego istaknuti (i otkriti toplu vodu) da je pojedinac (kandidat) kod nas gotovo nebitan kada je riječ o izborima. Ne glasa se za njega nego za stranku (uz izuzetak nekih manjih sredina). 

Ante
Ante
Potencijal za velika djela
Pristupio: 10.12.2020.
Poruka: 3.150
22. svibnja 2025. u 12:25

Yuze1911 je napisao/la:

Može mi neko poslat link za temu "Hrvatska politička scena"

Jer vidin da san zaluta na temu Jugoslavije...

Vidi cijeli citat


Pa, ima neka tajna veza između ove dvije teme... :)

ginter
ginter
Potencijal za velika djela
Pristupio: 06.03.2015.
Poruka: 2.127
22. svibnja 2025. u 12:28

Dejan NS je napisao/la:
Ne razumem ovo za direktora, misliš zato što sam (slučajno) Srbin, pa bih imao "prednost"?
Vidi cijeli citat
Poznato mi je nekoliko primjera manje uspješnih Srba u RH, koji odbijaju takvu tezu da su bili u povoljnijem položaju. Ali obzirom na njihov karakter, takvi kakve su osobe, ne bi bili uspješniji i da su rođeni i odrasli u Srbiji. Statistički je bilo dosta Srba po HR na upravljačkim položajima, ali isto tako postajalo i Srba, kao u svim narodnima, tada i danas koji su s dvije lijeve, limitirani i jednako ne bi bili uspješni gdje god da su.

Ali ima u toj priči i još našto, 12% Srba u HR nije bilo podjeljeno, svi su koketirali s "Partijom", dok su Hrvati bili podjeljeni na partijaše i one koje to nisu, kao i na one koji idu u crkvu i one koji ne idu, koji potječu iz partizanskih obitelji, i oni iz onih drugih. Praktički Srbin kad se javio na natječaj nisu mu mogli baš izmisliti ograničavajuče činitelje da ga eliminiraju. Primjer iz druge polovine šezdesetih, u Orahovici, prijave za primanje u vojnu školu, prijavilo ih se 24, 6 Srba i 18 Hrvata, Srbi su svi bili zdravi i primljeni su, dok su Hrvati svi imali medicinski nepovoljne nalaze i odbijeni su. 

"Kdor ne skače, ni Slovenc hej, hej ,hej"
ginter
ginter
Potencijal za velika djela
Pristupio: 06.03.2015.
Poruka: 2.127
22. svibnja 2025. u 12:37

provincijalac je napisao/la:
istaknuti (i otkriti toplu vodu) da je pojedinac (kandidat) kod nas gotovo nebitan kada je riječ o izborima. Ne glasa se za njega nego za stranku (uz izuzetak nekih manjih sredina).
Vidi cijeli citat
Oko 1/3 svih u 35 godina ikada izabranih s HDZ-ovih lista, su takvi koji apsolutno nikada ne bi ušli u Sabor da nisu godinama kao mačak oko vruće kaše obilazili hijerarhijski više pozicionirane da ih stavi na obećavajuća mjesta na listi. Preferncijalno glasovanje je djelomično razotkrilo "slijepe putnike" po listama, ali još uvijek mjesta gore donose prolaz jer mnogi ne zaokružuju kandidata.

[uredio ginter - 22. svibnja 2025. u 12:39]
"Kdor ne skače, ni Slovenc hej, hej ,hej"
Skopje
Skopje
Mali dioničar
Pristupio: 14.03.2010.
Poruka: 5.669
22. svibnja 2025. u 13:04

ginter je napisao/la:

Primjer iz druge polovine šezdesetih, u Orahovici, prijave za primanje u vojnu školu, prijavilo ih se 24, 6 Srba i 18 Hrvata, Srbi su svi bili zdravi i primljeni su, dok su Hrvati svi imali medicinski nepovoljne nalaze i odbijeni su. 

Vidi cijeli citat

To sam cuo da se radilo i u 80ih od ljudi koji su htjeli postati vojni piloti. To sto su mi rekli je da kad su bile prijave za pilota da su manje-vise svi Srbi zdravi i pravi, a Hrvatima su izmisljane raznorazne dijagnoze.

Ne zelim da se hvalim sam sebe nie moj stil, ali ipak. Ja sam jedan od najveci rukomet expert/analiticar u atmosveri. Pratim 15 evropski ligi a 5 pratim detaljirano. ---- by Bastion. (Stefan84)