Prosvjedi srednjoškolaca
Zara je napisao/la:
Ne možeš sve gledati tako crno na biilo. Prvo ako ću ja biti kampanjac i otežati sama sebi faks, to je isključivo moja odluka, i ne vidim što bi se faks ili profesori ili neko treći tribali baviti s tim, tako da mi to s "poticanjem kampanjstva" ne drži vodu.
Druga stvar je da su sad oni uveli tu bolonju, al nisu minjali profesore, pa novim sustavom rade ljudi koji već 30 godina rade po istom programu. nemam pojma koliko je to efikasno i za profesore i za studente. Dok sam ja bila zadnja godina faksa (il sam već bila apsolvent.. nebitno), masu mi je profesora reklo da je bologna živo sranje (ne baš tim riješnikom), i da ne znaju kako ministarstvo misli da će to funkcionirati. Sad, to što ti pričaš o kritičkom razmišljanju kroz diskusije ili razvijanje komunikacijskih sposobnosti... hmm.. zvući kao preodgoj studenata. Mislim da se jako malo profesora uopće drži toga svega, pogotovo ovi koji su se navikli na stari režim, a koliko student zna komunicirati i raspravljati ovisi o njemu samom.
A ocjene koje spominješ... OK, ne mogu reći ništa za druge fakultete, al mogu pričati o svom. Kod mene, ako mislim proći ispit, odnosno izaći na usmeni, moraš imati 80-85 % gradiva u pismenom, što i nije baš malo, tako da meni iskreno dvica ili petica u indexu ne predstavlja neku veliku razliku. I ja jedno i za drugo sam se namučila, sve ostalo je srića.
Mislim da je kod nas, za početak stanje uma malo drugačije nego vani, a po meni ideja bologne možda i nije toliko loša al je bila prenagla. Tribali su se oni postupno prilagoditi tome, a ne ka muha bez glave krenuti u to zato što to rade sveučilišta van, pa ajmo sad i mi. Na kraju su, nakon par godina skužili da su se zajebali pa su počeli razmišljati o vraćanju starog sustava...
Vidi cijeli citat
Dakle redom...
U sustavu u kojem sam ja završio školovanje, a koji je kako se čini vrlo sličan tom bolonjskom, jednostavno NEMA TEORIJE da netko tko 8 mjeseci ne ide na predavanja, a onda 2 mjeseca uči danonoćno za jedan jedini ispit prođe taj predmet, da ne govorim završi školu. A u klasičnom sustavu, kao što je već rečeno, jebeš takvog studenta koji to ne radi. Naravno da se radi o tebi i tvojoj odluci, ali ekonomist u meni kaže da su varijable podešene tako da je bolje biti nego ne biti kampanjac (inače ne bi toliko ljudi bilo kampanjcima; nisu ljudi blesavi). Dakle, još uvijek stojim kod toga da stari sustav potiče kampanjstvo.
Svakome je najteže prihvatiti promjenu, pa je sve novo, bez obzira da li 100 puta bolje, "živo sranje". Znam čovjeka, inače pametnog, koji je, radeći preko ljeta na parkiralištu, proglasio Mercedesa sa automatskim mjenjačem živim sranjem prema njegovom Golfu, jer ga naravno nije znao vozit kad mu je lik dao ključeve i trinkgeld da ga parkira mjesto njega. Znači ako ljudi s 30 godina iskustva u akademiji kažu da je nešto živo sranje, ja bi reko da postoji veliki potencijal da je u pitanju dobra ideja.
Ne kužim ovo o preodgoju studenata? Pa jednostavno uče studente da misle svojom glavom i dolaze sami do nekih zaključaka, te da ih znaju objasniti, obraniti i argumentirati. A ne da bubaju napamet iz knjige ili ponavljaju ko papagaji ono što profesor kaže. Čuh izreku negdje da su najuspješniji ljudi oni koji postavljaju najbolja pitanja, a ne oni koji daju najbolje odgovore... ovi drugi crnče za ove prve... a ja bi reko da je cijeli taj klasični sustav usmjeren na to da studenta i nauči samo točnim odgovorima.
Da, baš... "koliko student zna komunicirati i raspravljati ovisi o njemu samom." Pa čemu onda uopće fakultet? Nek idu svi u dopisne škole, one nekretnine su prevrijedne da se koriste za takav kozmički nonsens.
A to s ocjenama je upravo to što govorim. Fakultetima je glavni proizvod obrazovani čovjek, a konzumenti su poslodavci. Poslodavac bi valjda morao imati barem nekakvu ideju o kvaliteti studenata na osnovu njegovih ocjena... Mislim, šta misliš da Kraš prodaje čokolade u raznim omotima i za različite cijene, a ti ne znaš jel obična, za kuhanje, bijela, s lješnjacima... dok ne otvoriš i ne zagrizeš, jer ni cijena ni omot ne daju naslutiti što je unutra?!? Kao poslodavac, naravno da ću reć da hebeš takav fakultet i takve studente i proć dalje.... Jel onda taj i takav sustav ikome i ičemu može služiti?
Ok, dost, idem spavat....
[uredio Kauboj - 29. travnja 2008. u 06:17]
I am going to space, and when I come back I have to pick up poodle crap.
Zara, malo mi bode oči tvoja rečenica,
"Prvo ako ću ja biti kampanjac i otežati sama sebi faks, to je isključivo moja odluka, i ne vidim što bi se faks ili profesori ili neko treći tribali baviti s tim".
Da li si ikad razmislila o tome da svaki fakultet ima sasvim ograničen "kapacitet"? Dozvoliti nekome da studira 8 godina podrazumeva, na drugoj strani, da neko drugi nema pristup fakultetu čitave 4 godine, jerbo se čeka na ovog prvog da konačno diplomira i oslobodi mesto! Prosta matematika.
I drugo, glede profesora koji već godinama rade po starom sistemu - Bože moj, mogli bi i oni da se malo potrude da savladaju nešto novo. U čemu je problem? Tzv. "Bologna" je u stvari američki sistem jednosemestarskih predmeta koji, istina, ima svoje nedostatke, ali mislim da je daleko efikasniji od starog evropskog modela gde čak možeš osvojiti zlatan sat od faksa za 10 godina studiranja!
prvo, jedan veliki za hurricana...
ovako dobar text srednjoskolac nije napisao na ovom forumu jos od vremena dok sam ja bio srednjoskolac....
sa da se rece za ovu maturu...
kazu, bit ce to kao prijemni za fax...(s tim da svaki fax zadrzava pravo prijemnog=paradox)...
ako je to kao prijemni za fax, onda bi svi trebali pisati isti test...ma tako je bilo i do sad....
recimo, ucenik viroviticke matematicke gimnazije i ucenik srednje skole iz bedekovcine bi na istom faxu pisali isti prijemni....
ako osoba x i osoba y idu na neki fax, onda neka na temelju jednkao teske procjene znanja (a sto je namjera d.m.) i upadaju na fax...
s te strane sam protiv prosvjeda...
e sad, druga stvar je da po losijim skolama, poput ekonomske ili industrijske ili strukovne ili dfhsdlhadlgl doista ne postoji nikakav standard...umjesto da u najmanju ruku profesori tih skola ostave djake na jednakom rastojanju s gimnazijalcima sto se tice znanja, oni ih jo vise "unazadjuju"....
to se treba promijeniti...
iako, siguran sam, kad bi se u srednju gradjevinsku ili autolimarsku uveli derivacije ili integrali iz matematike, ili bar 3-4 lektire po svakom knjizevnom razdoblju, iz hrvatskog, ili proucavanje organske kemije 2 godine iz kemije, ili johannesa brahmsa iz glazbenog....da bi ucenici tih, bez uvrede, slabijih skola izasli na ulice....
[uredio džon vejn - 29. travnja 2008. u 10:27]
Prošao sam oba sustava, naime u moskvi je provodilo amerikanizaciju visokoškolskog obrazovanja ali bez prava na izbor predmeta, što je zapravo „bolonja“ prije bolonje (btw ako nitko prije nije naveo, zove se bolonja zato jer je eu konvencija na kojoj je potpisan sporazum bio u Bologni). A ondak nakon transfera na zgb sveučilište odradio i po lijepom našem sustavu. Velika prednost onom prvom (baš bez izbora predmeta), doduše mogu se postići isti rezultati i kod nas ali nikako ne u potpunosti. Sve kolegije na zagrebačkom fakultetu koji su bili smisleno i kvalitetno predavani sam pratio, bilježio i vježbao ne kampanjski, ali takvih je bilo pet šest u moje četiri godine studija, a sve i da ih jebilo puno više fizički je neizvedivo sve ih odraditi kvalitetno jer je program prenakrcan. Tako da je gro kolegija i zamišljeno kao: daj skriptu da se igramooooo. Osim prenakrcanog programa problem su i prevelike grupe
Ali što je ministarstvo do sad sprovelo u svrhu usklađivanja, još povećalo grupe jer su iznimno inteligentno sproveli gerijatrijsku čistku bez pravog transfera znanja, potjeralo stare profesore a novih ili nema (jerbo je donedavno ministarstvo blokiralo zapošljavanje znanstvenih novaka-prvi stadij u uzgoju profesora) ili su nedorasli, izgubljeni između borbi za znanstvene projekte i pripreme te provedbe nastave.
Marifetluci sa znanstvenim projektima (raspodjela love za istraživanje) se isto često opravdavaju „bolonjom“, isto kao što su se te čistke skrivale iza te famozne deklaracije. Istina je što vostok zbori, to će se uskladit za pedeset godina, ali ako se ne krene neće se niti onda, sigurno je bolje krenuti u tom smjeru nego uporno inzistirati na statusu quo, ali kako se do sada provodi, neće dobro završiti.
[uredio mrkva - 29. travnja 2008. u 10:38]
NYC je napisao/la:
Zara, malo mi bode oči tvoja rečenica,
"Prvo ako ću ja biti kampanjac i otežati sama sebi faks, to je isključivo moja odluka, i ne vidim što bi se faks ili profesori ili neko treći tribali baviti s tim".
Da li si ikad razmislila o tome da svaki fakultet ima sasvim ograničen "kapacitet"? Dozvoliti nekome da studira 8 godina podrazumeva, na drugoj strani, da neko drugi nema pristup fakultetu čitave 4 godine, jerbo se čeka na ovog prvog da konačno diplomira i oslobodi mesto! Prosta matematika.
I drugo, glede profesora koji već godinama rade po starom sistemu - Bože moj, mogli bi i oni da se malo potrude da savladaju nešto novo. U čemu je problem? Tzv. "Bologna" je u stvari američki sistem jednosemestarskih predmeta koji, istina, ima svoje nedostatke, ali mislim da je daleko efikasniji od starog evropskog modela gde čak možeš osvojiti zlatan sat od faksa za 10 godina studiranja!
Vidi cijeli citat
Profesore, to se kod nas resava veoma jednostavno, principom - plati, pa se klati.. Nema veze sto imas samo jedan amfiteatar u koji moze da stane maksimalno 300 ljudi i sto je fakultet objavio da upisuje 500 novih studenata, jer ako se prijavi njih 1200, svi ce se upisati, jer zaboga, to je 1050 novih samofinansirajucih studenata.. Nema veze sto se, kad god krenem na predavanja, a pogotovo po potpise, sa ocem i majkom izljubim ko da idem u rat, jer su vece sanse da prezivim jos jednu Normandiju nego stampedo koji nastane kad profesor kaze da ce se potpisivati..
E sad sto se tice profesora.. Veoma mali broj njih, i to iskljucivo mladji ljudi, zele da se prilagode toj Bolonji.. Kao sto je Zara rekla, svaki drugi metuzalem vise od polovini svojih predavanja provede u kritickom osvrtu na nju, te ne valja ovo, ne valja ono.. Ja licno ne bih voeo da budem u kozi onoga kome je Uvod u gradjansko pravo i stvarno pravo jednosemestralni predmet.. To je nekih 1400 strana apstraknih pojmova, koji se moraju savladati za tri meseca.. A pritom nista se od gradiva ne moze izbaciti, jer zaboga, svaka profesorova je ko Njegoseva i ako izbaci dve recenice knjiga ce izgubiti smisao.. Sve dok su oni tako sujetni, Bolonja ce kod nas biti smesna..
Da ne govorim o predavanjima.. Voleo bih da svako ima prilike sedeti na predavanju iz, recimo finansijskog prava, gde covek sedne i brzinom svetlosti cita zakone.. Da, da zakone, jer ga mrzi da objavi novu knjigu.. P ti skupljaj ko muka po internetu pozitivno pravo, i nemoj slucajno da ne znas koliko iznosi akciza na cigarilose, jer bacas mesec dana ucenja u vodu.. Nema veze, sto celokupno pozitivno zakonodavstvo iz finansija nece vaziti kad moja generacija pocne da radi..
Sve u svemu, na ovim prostorima ne treba menjati samo sistem, potrebno je pre svega promeniti svest..
Našao sam jedan svoj stari tekst u kojem se objašnjavaju ciljevi bolonjskog procesa, pa ga evo isječak:
S odredbama Bolonjske deklaracije donesene 1999. godine, na čije se poštovanje Hrvatska obvezala 2001. godine, upoznao ih je profesor riječkog Ekonomskog fakulteta prof. dr. Ivan Mencer.
– Teče treća akademska godina otkako se u nas provodi izobrazba po tzv. Bolonjskom sustavu, a još uvijek su brojne nepoznanice vezane uz njegovu primjenu. Na ideji unificiranja sveučilišnog obrazovnog sustava u cijeloj Europi radi se od osnivanja EU, a spomenuta deklaracija predstavlja vrh tih nastojanja, objasnio je prof. dr. Mencer.
On je naglasio kako je glavni razlog za provođenje tog procesa bilo dizanje efikasnosti studiranja koje je bilo predugo, ali i povećanje konkurentnosti u odnosu na sveučilišno obrazovanje u SAD-u i Japanu, glavnim europskim konkurentima na gospodarskom, ali i na tržištu znanja.
– Reforma se temelji na šest osnovnih principa. To su lako čitljive diplome u svim državama, dvocikličnost studija s najmanje 3 godine dodiplomskog i pet godina poslijediplomskog studiranja, jedinstveni sustav bodovanja, omogućavanje mobilnosti studenata, nastavnika i administrativnog osoblja među sveučilištima, održavanje njihovih stručnih specifičnosti te jačanje svih komponenti društva u EU, ustvrdio je Mencer. Prema njegovim riječima, u pitanju je odličan dokument, no da bi u punoj mjeri zaživio u nas, potrebno je mnogo efikasnije korištenje nemalih sredstava uloženih u njegovu primjenu te pravovremeno donošenje svih akata na razini pojedinih sveučilišta.
– Teče treća akademska godina otkako se u nas provodi izobrazba po tzv. Bolonjskom sustavu, a još uvijek su brojne nepoznanice vezane uz njegovu primjenu. Na ideji unificiranja sveučilišnog obrazovnog sustava u cijeloj Europi radi se od osnivanja EU, a spomenuta deklaracija predstavlja vrh tih nastojanja, objasnio je prof. dr. Mencer.
On je naglasio kako je glavni razlog za provođenje tog procesa bilo dizanje efikasnosti studiranja koje je bilo predugo, ali i povećanje konkurentnosti u odnosu na sveučilišno obrazovanje u SAD-u i Japanu, glavnim europskim konkurentima na gospodarskom, ali i na tržištu znanja.
– Reforma se temelji na šest osnovnih principa. To su lako čitljive diplome u svim državama, dvocikličnost studija s najmanje 3 godine dodiplomskog i pet godina poslijediplomskog studiranja, jedinstveni sustav bodovanja, omogućavanje mobilnosti studenata, nastavnika i administrativnog osoblja među sveučilištima, održavanje njihovih stručnih specifičnosti te jačanje svih komponenti društva u EU, ustvrdio je Mencer. Prema njegovim riječima, u pitanju je odličan dokument, no da bi u punoj mjeri zaživio u nas, potrebno je mnogo efikasnije korištenje nemalih sredstava uloženih u njegovu primjenu te pravovremeno donošenje svih akata na razini pojedinih sveučilišta.
ma princip bolonje je sigurno bolji. ali izvedba je po meni losa... sigurno je lakse ucit malo po malo, nego sve odjednom ko psiho, a ionako vecinu zaboravis...
recimo mislim da ukidanje usmenog i nije neko podizanje kvalitete... mislim budimo realni, nije studentima mrsko prepisat nesto na ispitu. prepise dva kolokvija, i rijesi se ispita... a za usmeni se stvarno mora znat nesto...
ovo o ogranicenom kapacitetu u nas gubi smisao, jer ionako svake godine upisuju sve vise studenata, nije da imaju neki ograniceni broj, pa da se toga drze...
recimo mislim da ukidanje usmenog i nije neko podizanje kvalitete... mislim budimo realni, nije studentima mrsko prepisat nesto na ispitu. prepise dva kolokvija, i rijesi se ispita... a za usmeni se stvarno mora znat nesto...
ovo o ogranicenom kapacitetu u nas gubi smisao, jer ionako svake godine upisuju sve vise studenata, nije da imaju neki ograniceni broj, pa da se toga drze...
[uredio Marko Marušić - 29. travnja 2008. u 13:25]
- Najnovije
- Najčitanije
Sjajna Atalanta nastavlja s pobjedama, Zaniolo burno proslavio gol protiv bivšeg kluba
1 sat•Nogomet
Ante Budimir krasno zabio, ali Osasuna nije izdržala, Sevilla do boda
2 sata•Nogomet
Večer bez drame, glatke pobjede favoritkinja
2 sata•Rukomet
Messijev tjelohranitelj namješta nišanske sprave i na nogometnom terenu
2 sata•Fanatik
Krasić: 'Kad smo igrali bolje obranu, sve ostalo je izgledalo bolje'
2 sata•Košarka
Ozljedama oslabljeni Zadar ostao bez snage u posljednjoj četvrtini
3 sata•Košarka
Slovenija i Poljska izborile prolazak grupne faze Europskog prvenstva
4 sata•Rukomet
SuperSport HNL nominacije: Birajte najbolje u studenom, traže se nasljednici Livaje i Gattusa
10 sati•Nogomet
Uno-zero basta
16 sati•Nogomet
Ante Budimir krasno zabio, ali Osasuna nije izdržala, Sevilla do boda
2 sata•Nogomet
Sigur srušio Dinamo na Poljudu, Hajduk na sedam bodova prednosti ispred Modrih
1 dan•Nogomet
Budimir prijeti i Sevilli, Osasuna može do visokog šestog mjesta
12 sati•Nogomet
Dinamo na najbrutalniji način plaća ceh paklenom rasporedu
9 sati•Nogomet
Dobre vijesti iz Italije: Edoardo Bove se probudio iz kome, prvi rezultati zadovoljavajući
5 sati•Nogomet
Đalović: 'Ljuti me ponekad što se ne priča o Rijeci koja nema poraz'
6 sati•Nogomet