Automoto

Pustinjska oluja

Borna Rupnik • četvrtak, 23.04.2009.
Pustinjska oluja
Foto: Hasan Bratic

Slično kao i u Kini, Velika nagrada Bahreina možda ne nudi bogatu povijest, no bit će poprište novog iznimno uzbudljivog okršaja u svijetu Formule 1, u kojem odnedavno caruju potpuno izmiješane karte. Staza smještena u samoj pustinji nakon dvije kišne utrke trebala bi donijeti suho vrijeme, ali čak ni za to ne postoji garancija...

Velika nagrada Bahreina

Ime staze: Bahrain International Circuit, Sakhir

Broj krugova: 57

Dužina kruga: 5.412 km

Dužina staze: 308.238 km

Najbrži krug: 1:30.252 min – Michael Schumacher (2004.)

Raspored:
Petak, 24. travnja: 1. trening – 09:00 h
Petak, 24. travnja: 2. trening – 13:00 h
Subota, 25. travnja: Trening – 10:00 h
Subota, 25 travnja: Kvalifikacije – 13:00 h
Nedjelja, 26. travnja: Utrka – 14:00 h

Stazi u pustinji Sakhir pripala je čast ugostiti prvu utrku Formule 1 na Srednjem istoku. Za njezin izgled pobrinuo se Nijemac Hermann Tilke, a izgradnja je počela 2002. godine kako bi 4. travnja 2004. mogla biti održana premijera, na kojoj je slavio Michael Schumacher, a Ferrarijevu dvostruku pobjedu upotpunio je Rubens Barrichello. Zanimljivo, na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja uspeo se Jenson Button u BAR Hondi, jedan od najvećih favorita nadolazeće utrke.

Nakon Schumachera, po dvije pobjede u nizu ostvarili su Fernando Alonso u Renaultu te Felipe Massa u Ferrariju, tako da je vrlo izgledno da će Bahrein u nedjelju dobiti novog pobjednika u novoj momčadi. Na Velikoj nagradi Bahreina 2006. godine Alonso i Schumacher priredili su žestoki obračun koji se potegnuo kroz cijelu utrku.

Tilkeov standardni dizajn s dugačkim ravninama i oštrim zavojima očit je i u Sakhiru, a širok prostor oko asfaltne površine omogućava mnogim vozačima da se u slučaju izlijetanja vrate na stazu, što bahreinsku utrku čini jednom od najsigurnijih na svijetu. Najveći problem na stazi može predstavljati pijesak iz okolne pustinje, kojeg povremeno nanose učestali naleti vjetra. Još jedna specifičnost ovog događaja je izostanak šampanjca za vrijeme pobjedničkog slavlja - iako alkoholna pića u Bahreinu nisu zabranjena, vozačima na postolju ipak se daruje bezalkoholno piće od ružinih latica.

Krug stazom s Michaelom Schumacherom

Nakon dvostrukog slavlja Red Bulla u Kini, mnogi očekuju da će Brawn GP ponovno biti neuhvatljiv za sve ostale, pod uvjetom da Bahrein ne šokiraju iznenadne padaline poput onih koje su odgodile utrku MotoGP-a. Button i Rubens Barrichello sigurno nisu preko noći zaboravili pobjeđivati, ali će Sebastian Vettel i Mark Webber krenuti osokoljeni novom dozom samopouzdanja.

"Staza u Bahreinu izvrsno odgovara mom stilu vožnje i dopušta da tjeram bolid do krajnjih granica. S dozom hrabrosti u zavojima se može steći osjetna prednost, važno je vjerovati u svoje mogućnosti pri kočenju", najavljuje vodeći u ukupnom poretku vozača, Jenson Button. S njime se slaže i šef momčadi Ross Brawn, koji tvrdi da ga ništa ne može iznenaditi, odnosno da već imaju spremna rješenja za očekivano visoke temperature na asfaltu i oko njega.

U Toyoti nastavljaju sanjati prvo slavlje, a zašto s posebnim iščekivanjima dolaze u Bahrein, pojasnio je Talijan Jarno Trulli, trenutno šesti vozač svijeta: "Ondje smo preko zime obavili tri testiranja i tada sam shvatio da ćemo biti u konkurenciji za visok plasman. Imamo neke podatke o potrebnim postavkama bolida". Njegov momčadski kolega Timo Glock pribojava se vjetra, koji ukoliko puše u nezgodnom smjeru može destabilizirati bolid.

Oba su McLarenova vozača u Kini osvojila bodove te ih više ništa manje od toga ne bi zadovoljilo, usprkos svim nedaćama koje muče ekipu Martina Whitmarsha. Svjetski prvak Lewis Hamilton ističe da voli ovu stazu koja dopušta pretjecanje i razmišlja što mu može donijeti odlučujuću prednost: "Redovito uživam na Velikoj nagradi Bahreina i mislim da bih mogao kvalitetno iskoristiti KERS. Osim toga, neprestano poboljšavamo bolid. Smatram da ćemo u Bahreinu vidjeti gdje se trenutno nalazimo". Drugi posrnuli velikan, Ferrari, nalazi se u još specifičnijoj situaciji - njima je ovoga puta svaki bod uspjeh, a ostanu li bez njega i četvrti put zaredom, u Maranellu najavljuju da će se polako početi okretati sljedećoj sezoni.

Bivši svjetski prvak i dvostruki slavljenik u Sakhiru, Renaultov Fernando Alonso, svoj optimizam gradi na odličnim kvalifikacijama u Šangaju i novom difuzoru na svome bolidu. Međutim, svjestan je opasnosti koje leže usred pustinje: "Uvjeti se mogu mijenjati iz kruga u krug. Najbolje prilike za izravni obračun pružaju se u prvom i četvrtom zavoju. Nadam se da možemo ponoviti rezultate iz Kine".

Posljednja utrka prije selidbe u Europu poslužit će i ostalim momčadima, ponajprije BMW Sauberu, Toro Rossu i Force Indiji, kao zadnja šansa za eksperimentiranje jer od Barcelone svi koji žele ostvariti kvalitetan rezultat moraju imati potpuno spremne bolide, a Indijci pod vodstvom Vijaya Mallyje tu su priliku shvatili vrlo ozbiljno. U Bahreinu će nastupiti s novim podvozjem i novim difuzorom, u nadi da će Adriana Sutila i Giancarla Fisichellu u potrazi za prvim bodovima pratiti i malo više sreće.

Premda su se neke stvari iskristalizirale u prve tri utrke, borba s brojnim novim pravilima i odgovarajućim novitetima još uvijek je u punome jeku, što jamči i četvrtu rundu neizvjesnih dvoboja na stazi. Na radost svih ljubitelja ovog oktanskog cirkusa, sigurno je jedino to da se ništa ne može sa sigurnošću tvrditi unaprijed. Sasvim dovoljan razlog za provesti još jedan vikend u društvu Formule 1.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!