Automoto

Fantastična četvorka

Maja Giljanović • subota, 03.04.2010.
Fantastična četvorka
Foto: EPA

Sljedeći vikend u Kataru se diže zastor sezone 2010. u MotoGP-ju. U godini u kojoj je proglašen moratorij na preinake na performanse najboljih će utjecati činjenica da će na raspolaganju imati samo šest motora za svih 18 utrka. Fantastična četvorka Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Casey Stoner i Dani Pedrosa i ovog je puta u prvom planu i svaki je pun motiva.

Posljednjeg dana testova prije 15-ak dana u Kataru FIM-a je objavila popise momčadi i vozača koji će se natjecati u ovogodišnjim klasama MotoGP, 125 ccm i prvi put u klasi Moto2. Moto2 je produkt želje Svjetske motociklističke federacije za omasovljenjem srednje klase, klasa do 250 ccm poslana je u povijest, a svih će u Moto2 pokretati Hondini četverotaktni motori od 600 ccm.

Budući se prošlogodišnji svjetski prvak do 250 kubika Hiroshi Aoyama odlučio na prijelaz u kraljevsku klasu, a srednju kategoriju su napustili i Hector Barbera, Marco Simoncelli, Alvaro Bautista i Aleix Espargaro, titula u Moto2 je "up for grabs". Širom je otvoren i put u klasi do 125 ccm jer svjetski prvak prošle godine Julian Simon je i sam prešao u Moto2.

Vezane vijesti

FB Corse i Inmotec nisu dobili palac gore za start u Kataru, procjena Dorne je da još nisu spremni uključiti se u borbu s najjačima, a strogu inspekciju je prošlo 10 momčadi.

Yamaha nakon najuspješnije sezone u povijesti i u 2010. na krilima svjetskog prvaka Valentina Rossija i viceprvaka Jorgea Lorenza ulazi kao prvi favorit, Ducati ambicije gaji na bivšim svjetskim prvacima Caseyju Stoneru (2007.) i Nickyju Haydenu (2006.), a Honda vjeruje u bivšeg 125 i 250 svjetskog prvaka Danija Pedrosu i bivšeg svjetskog prvaka u najslabijoj klasi Andreu Doviziosa bogatijeg za godinu neprocjenjivog iskustva (proslavio je 24-godišnji Talijan lani u Doningtonu svoju prvu u kraljevskoj klasi i sezonu završio na šestom mjestu).

Tu su i Colin Edwards i Ben Spies (Tech3Yamaha), Loris Capirossi i Bautista (Suzuki), Aoyama (Interwetten-Honda), Randy de Puniet (LCR Honda), Marco Melandri i Simoncelli (Honda Gresini), Mika Kallio i Espargaro (Pramac) te Barbera (Aspar).

Sezona je ovo u kojoj je proglašen moratorij tijekom kojeg će vozači od Katara 11. travnja do Valencije 7. studenog na raspolaganju imati samo šest motora, jedan motor će morati preživjeti tri utrke i pitanje je tko će se najbolje prilagoditi zakidanju na snazi nauštrb izdržljivosti. 18 je utrka u kalendaru, jedna više u odnosu na prošlu godine, ali Balatonring je i službeno dobio odbijenicu. Profitirali su Španjolci i uz Jerez, Catalunyu i Valenciju 19. rujna dobili i Aragon (300-ak kilometara od Barcelone).

Titulu svjetskog prvaka brani Rossi, 31-godišnjak ulazi silno motiviran osvojiti i jubilarni 10. naslov u karijeri (jedan u klasi do 125, jedan do 250, jednu do 500 i četiri u MotoGP-ju), a da je u formi najbolje ilustrira pogled na testove. Il Dottore je od šest test-vožnji krug bolje od svih odvozio pet puta (Stoner je prekinuo Rossijevu dominaciju posljednjeg dana testova u Kataru prije dva tjedna).

Stoner i sam puca od želje. Lani je na prvih pet utrka slavio u Kataru i Mugellu i bio uz bok Rossiju i Lorenzu, ali ubrzo je platio skupu cijenu misterioznoj bolesti koja ga je toliko iscrpila da je propustio Brno, Indianapolis i San Marino i do trenutka kad se vratio ispao je iz utrke. Koncem godine je drugim mjestom u Portugalu te trijumfima u Australiji i Maleziji pokazao da je bolest iza njega i brojna je armija njegovih navijača puna vjere da je 100 % zdrav sposoban skinuti Rossija s trona.

Lorenzo i dalje stišće zube zbog bolova u šaci, Španjolac koji je lani Rossiju zadao prilično glavobolje u veljači je na treningu motokrosa ozlijedio palac i metakarpalnu kost šake desne ruke, propustio je testove u Sepangu 25. i 26. veljače, a u Kataru je uzeo jedno šesto i jedno sedmo mjesto (više od sekundu iza Stonera).

Pedrosa je prošlu godinu završio u stilu, slavljem u Valenciji, ali ovog puta 25-godišnjak nakon svjetskih prvenstava u klasi do 125 ccm (2003.) i do 250 cmm (2004., 2005.) želi pokoriti i kraljevsku klasu. Lani se su u Hondi punom plijenu veselili samo u Valenciji, Laguna Seci i Doningtonu i na drugom su mjestu u poretku konstruktora za Yamahom zaostali gotovo 100 bodova.

Koliko je "fantastična četvorka" uistinu fantastična, najbolje ocrtava podatak da su od 2007. samo tri (3) utrke osvojili uljezi: Dovizioso Donington prošle godine, Capirossi Motegi i Chris Vermeulen Le Mans prije tri godine. Capirossi tijekom testova nije štedio riječi pohvale za performanse svog Suzukija GSV-R primijenjene šasije, Dovizioso na Hondi RC 212 V ne krije da se vidi uz bok najboljima, a Vermeulen je iz MotoGP-ja prešao u Superbike.

Prva destinacija sezone četvrti je put uzastopce Katar. Losail tradicionalno izvlači najbolje iz Stonera, 24-godišnjak je slavio sva tri puta otkad je Katar prva utrka u kalendaru, 2007. ispred Rossija za tri sekunde, 2008. prvi put pod reflektorima ispred Lorenza pet sekundi i prošle godine, nakon vikenda koji je obilježila rijetka pojava pljuska u pustinji i utrku odgodila na 24 sata, sedam sekundi ispred ponovno Rossija. Stoner i četvrti put? Kladionice tipuju na Rossija, a vi?

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik07.04.2010. u 10:22
    7 sekundi ispred Rossija... Hendikep na Stonera!
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik05.04.2010. u 16:50
    i ja !!
    Obrisan korisnik