Automoto

Vettel se u Kanadi riješio sjevernoameričkog "prokletstva" i poslao jasnu poruku konkurentima

Piše:Igor Šestak • utorak, 11.06.2013.
Vettel se u Kanadi riješio sjevernoameričkog "prokletstva" i poslao jasnu poruku konkurentima
Foto: EPA

Red Bullov vozač Sebastian Vettel u nedjelju je osvojio Veliku nagradu Kanade, jednu od dvije utrke iz ovogodišnjeg kalendara Formule 1 na kojoj ranije u karijeri nije uspio pobijediti. Budući da je druga Velika nagrada SAD-a jasno je kako Nijemcu sjevernoamerički kontinent do ove godine nije donio previše radosti, no sada je skinuo to "prokletstvo" i usput svojim konkurentima jasno poručio kako će ga teško zaustaviti na putu do četvrtog uzastopnog naslova svjetskog prvaka...

Sedma utrka aktualne sezone Formule 1 održana je proteklog vikenda u Kanadi. Na stazi Gilles Villeneuve u Montrealu kroz povijest je bilo mnogo uistinu kaotičnih utrka, no ovogodišnja nije bila takva. Naprotiv, bila je daleko mirnija nego se to moglo očekivati, ali ne može se reći da nije bilo sadržaja za ljubitelje oktanskog cirkusa.

Nažalost, ostat će upamćena po tragičnom događaju koji se dogodio pred sam kraj utrke i u kojem je život pod prilično bizarnim okolnostima izgubio jedan od djelatnika uz stazu.

Kako ukloniti bolide i ne riskirati živote?

Redari uz stazu često riskiraju vlastite živote kako bi životi vozača sigurniji. Nađe li se neki od bolida u zaštitnoj ogradi upravo su redari ti koji istrčavaju na stazu ili pored nje dok kraj njih pri velikim brzinama jure ostali bolidi. Takve situacije izrazito su riskantne, baš kao i izlasci dizalica na stazu poput one koja je usmrtila nesretnog kanadskog redara. Bolid se tada nastoji ukloniti što brže kako bi utrka nesmetano tekla, a možda bi u takvim situacijama izlazak sigurnosnog automobila trebao postati pravilo. Čitav proces uklanjanja bolida i njegovih dijelova odvijao bi se u sigurnijim uvjetima i životi onih koji to čine ne bi bili toliko izloženi nekoj novoj tragediji.

Nakon što je Esteban Gutierrez u 63. krugu izletio i udario svojim Sauberom u zaštitnu ogradu, redari uz stazu krenuli su u akciju uklanjanja njegovog bolida. Stigla je i dizalica koja je trebala podići bolid preko ograde, kada se još uvijek neimenovani 38-godišnji djelatnik spotaknuo pokušavajući podići radio koji mu je ispao te pao pod kotače golemog stroja.

Bio je to treći smrtni slučaj na utrkama Formule 1 od ulaska u ovo stoljeće, ali i prvi od 2001. godine kad je na Velikoj nagradi Australije poginuo jedan od sudaca nakon što ga je prilikom sudara na stazi pogodio kotač. Broj ovakvih fatalnih nesreća značajno se smanjio u posljednje vrijeme zahvaljujući značajnom poboljšanju sigurnosnih uvjeta na stazama Formule 1, no riječ je opasnom sportu u kojem uvijek postoji određeni rizik. Posljednji vozač koji je život izgubio na utrci Formule 1 bio je Ayrton Senna.

Što se tiče događanja u samoj utrci, ona je u potpunosti protekla u znaku Sebastiana Vettela. Na subotnjim kvalifikacijama trostrukom svjetskom prvaku nije smetala kiša i ostvario je svoj treći uzastopni pole position na stazi u Kanadi, a u nedjelju je bio apsolutno neuhvatljiv za svoju konkurenciju od trenutka kad su se ugasila crvena svjetla pa sve do ciljne crte.

Tijekom utrke je napravio dvije pogreške koje su ga mogle skupo stajati, ali ipak nisu. Prilično netipično za njega, dvaput je gubio kontrolu nad svojim bolidom pa je u 11. krugu okrznuo zid, a u 52. promašio prvi zavoj i izletio na travu. Bolid nije oštetio, a među njegovim konkurentima jednostavno nije bilo onoga koji bi te pogreške Red Bullovog vozača iskoristio. Nakon Velike nagrade Kanade ostao je jedini vozač koji je ove sezone odvozio sve krugove (441) na svih sedam održanih utrka.

Svojom 29. pobjedom u karijeri Vettel je srušio i jednu neugodnu tradiciju. Od početka svoje suradnje Nijemac i momčad Red Bulla nikad nisu upisali pobjedu na sjevernoameričkom kontinentu, a sada su i stazu Gilles Villeneuve dodali na listu onih koje su "poharali". Od staza u ovogodišnjem kalendaru Formule 1, Red Bull nema pobjedu jedino na stazi u Sjedinjenim Američkim Državama, na kojoj se do sada održala samo jedna utrka.

Samo četvorica u istom krugu s pobjednikom

Koliko je Sebastian Vettel bio dominantan na Velikoj nagradi Kanade potvrđuje i podatak da je za cijeli krug obišao sve vozače osim prve četvorice iza svojih leđa. S njim u krugu ostali su samo Alonso, Hamilton, Webber i Rosberg, a već je šesti Vergne umjesto 70 odradio 69 krugova utrke.

S novih 25 bodova Vettel je dodatno učvrstio svoje vodstvo u ukupnom poretku i trenutačno ima 36 bodova viška od prvog pratitelja, a jedini "minus" u Kanadi mu je činjenica da nije odvozio najbrži krug utrke. Međutim, sve je ostalo u "obitelji" jer je krug stazom Gilles Villeneuve najbrže svladao njegov momčadski kolega Mark Webber, koji je utrku završio na četvrtom mjestu i donio Red Bullu još važnih bodova.

Drugo mjesto u utrci pripalo je Fernandu Alonsu koji je tako stigao do svog 90. plasmana na pobjedničko postolje. Ferrarijev Španjolac poručio je kako to drugo mjesto za njega ima "okus pobjede" jer je imao prilično težak vikend i u utrku je startao sa šeste pozicije. Istaknuo se odličnim pretjecanjima Rosberga, Webbera i Hamiltona, a nakon utrke se tješio da je možda mogao i parirati Vettelu da nije već u prvom krugu zapeo u prometu. Drugi Ferrarijev vozač, Felipe Massa, u subotu je imao novo izlijetanje (nakon dva u Monte Carlu), no u nedjeljnoj je utrci bio prilično dobar i stigao do osmog mjesta nakon što je startao sa 16.

Dosta razloga za zadovoljstvo imali su nakon utrke u Kanadi u momčadi Mercedesa. Lewis Hamilton je završio na trećem, a Nico Rosberg na petom mjestu, što je Mercedes dovelo na treće mjesto u ukupnom poretku konstruktora. Lewis je nakon utrke priznao kako je ponovno imao problema s kočnicama i gripom svog bolida te da se zato nije uspio obraniti od napada Fernanda Alonsa, ali ovoga puta nisu imali većih problema s Pirellijevim gumama i ostvareni rezultati svakako su uspjeh za Srebrne strijele.

Šesto mjesto osvojio je Jean-Eric Vergne i stigao do svog rezultata karijere. Odradio je vrlo mirnu i pametnu utrku, a njegov uspjeh još je veći s obzirom da nije bilo odustajanja vozača iz timova koji inače drže vrh poretka. Također, šesto mjesto je najbolji rezultat za Toro Rosso još od Velike nagrade Brazila 2008. godine kad je Sebastian Vettel u tom bolidu osvojio četvrtu poziciju. Prema špekulacijama medija, uspješniji od vozača Toro Rossa iduće bi sezone mogao zamijeniti Marka Webbera u Red Bullu, a Vergne je ovim rezultatom ostvario značajnu prednost pred Danielom Ricciardom koji je bio tek 15.

Ostale zanimljivosti

Lewis Hamilton je prvi put u karijeri završio utrku u Kanadi, a da nije pobijedio. Ranije je u Montrealu triput pobijedio i dvaput odustao.

Jenson Button je u Kanadi stigao do 12.445 odvoženih krugova u karijeri i izbio na treće mjesto vječne liste. Prestigao je Davida Coultharda (12.394), dok su ispred njega ostali Michael Schumacher (16.825) i Rubens Barrichello (16.631).

Felipe Massa je postao 11. vozač u povijesti Formule 1 koji je probio granicu od 10.000 odvoženih krugova.

Force India je u Kanadi proslavila svoju 100. utrku u Formuli 1, a Paul di Resta i Adrian Sutil su joj priskrbili sedam osvojenih bodova. Britanac je u utrku startao sa 17. pozicije i strategijom jednog ulaska u boks osvojio odlično sedmo mjesto, dok je Nijemac bio deseti. Mogao je i do boljeg rezultata da se nije izvrtio na početku utrke i kasnije dobio kaznu prolaska kroz boks zbog ignoriranja plavih zastava, koju je naknadno ocijenio nepravednom.

Vrlo loš vikend imali su u Lotusu i jedina utjeha može im biti deveto mjesto Kimija Räikkönena, kojim je 24. put zaredom završio među deset najboljih te izjednačio rekord Michaela Schumachera po broju utrka završenih među osvajačima bodova. Ipak, valja istaknuti kako njihov uspjeh nije baš identičan jer je Michael u "svoje vrijeme" morao biti među šest najboljih kako bi osvojio bodove, dok je Kimi sedam puta bio plasiran između šestog i desetog mjesta. Njegov momčadski kolega Romain Grosjean imao je još jednu utrku za zaborav i osvojio je tek 13. mjesto.

I dok je Kimi nastavio svoju seriju osvajanja bodova, prekinuta je golema serija McLarena. Naime, vozači britanske momčadi osvajali su bodove na 64 uzastopne utrke još od prve utrke u 2010. godini, no Sergio Perez i Jenson Button u Kanadi su uspjeli prekinuti taj niz osvajanjem tek 11. i 12. pozicije.

Nastavljena je agonija Williamsa i Saubera. Iako je Valtteri Bottas u subotu senzacionalno stigao do treće startne pozicije, u utrci po suhoj stazi Williamsovi vozači nisu imali nikakvu šansu i završili su na 14. i 16. mjestu. Svoju potragu za formom morat će potražiti na Silverstoneu, baš kao i vozači Saubera koji nisu stigli do cilja. Začelje poretka i ovoga je puta bilo rezervirano za Caterham i Marussiju. Od četvorice vozača najbolji je bio Jules Bianchi, dok se Giedo van der Garde istaknuo sudarima s Webberom i Hülkenbergom, zarađenim kaznama i na kraju odustajanjem.

Vozač vikenda

Sebastian Vettel: Čim su se ugasila crvena svjetla Vettel je odjurio naprijed ne dozvolivši Hamiltonu niti najmanju priliku za preuzimanje vodstva. Iz kruga u krug povećavao je svoju prednost, a u vodstvu nije bio jedino od 16. do 19. kruga jer je išao u boks prije Mercedesovog vozača. Ranije spomenute pogreške uspio je ostaviti iza sebe i u dominantnom stilu stići do svoje treće pobjede u ovoj sezoni.

Momčad vikenda

Red Bull: Pobjedom Vettela i četvrtim mjestom Webbera Red Bull je u Kanadi bio momčad koja je zgrabila najviše bodova, njih 37. Time je dodatno povećala svoju prednost u poretku konstruktora te uoči osme utrke sezone ima 56 bodova više od Ferrarija i 67 više od Mercedesa.

Potez vikenda

Fernando Alonso: Budući da prave borbe za pobjedu u Kanadi nije bilo jer je Vettel bio izrazito nadmoćan, ostalim je vozačima preostalo tek boriti se za drugo mjesto. Odluka o pobjedniku te borbe pala je u 63. krugu kada je Alonso nakon dugačkog i zanimljivog duela s Hamiltonom izbio na drugu poziciju te ju sačuvao do kraja za skok na drugo mjesto ukupnog poretka.

Tragičari vikenda

McLaren: Niti u prvih šest utrka McLarenovi vozači nisu imali previše uspjeha. Najbolji rezultat bilo im je peto mjesto Jensona Buttona u Kini, ali su barem osvajali bodove. U Kanadi je McLaren prvi put nakon 1. studenoga 2009. godine ostao bez osvojenog boda i sada je očito kako će ovo biti jedna od najneuspješnijih sezona te slavne momčadi. Nakon prvih sedam utrka McLaren je tek šesti u poretku konstruktora, a Button i Perez drže desetu i 13. poziciju u poretku vozača.

Izjava vikenda

Kimi Räikkönen: Finac je u Kanadi imao mnogo problema sa svojim Lotusom i osvojio je slabo deveto mjesto. U ukupnom poretku ga je prestigao Alonso, a mogao je tek biti zadovoljan činjenicom da je 24. put zaredom osvojio bodove. Uspije li u istome na idućoj utrci u Velikoj Britaniji srušit će rekord Michaela Schumachera, no Kimi je o tome u svom stilu rekao: "Ne zanimaju me rekordi, već osvajanje bodova".

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik11.06.2013. u 23:31
    Pa vozac vikenda je Vettel, dana mozda Di Resta. Da se bolje kvalificirao, mogao je i bolje plasiran biti, ali nije. A za vozaca dana ni Massa nije los kandidat. Jest Ferrari brzi od FI, ali Massa je bio odmah iza Di Reste a sa zacelja je startao.
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik11.06.2013. u 22:24
    Nemojte me krvo shvatit, ali zar Paul Di Resta nije vozač vikenda, lik je s Force Indiom došao sa 17 do 7 mjesta, ne kažem da je FI loša momčad dapače jako su dobri, al trebo je biti vozač vikenda...Lagano je Vettelu sa Red Bullom biti 1. kad čovjek ima najbolji bolid na gridu
    Obrisan korisnik