F1 2014
McLaren-Honda sa horor startom u post-season testu u Abu Dhabiju...
i drugi dan samo 2 kruga odvožena Vandoorne, nema službenog vremena.
znam da je još dugo do starta sezone, al ovo ne izgleda ok...
Što se tiče FIA-e i tih glupih pravila, nabijem ih i na ovo 25-18-15 sistem bodovanja...
da se mene pita, bilo bi 10-8.....-1
bilo bi puno interesantnije, a i manja razlika među vozačima, ne bi imali prvaka nakon VN Mađarske (ili VN Italije)
već bi se tu gužvalo do 2-3 trke pred kraj.
imbecilno je da se na završetku sezone gledaju dupli bodovi. to tko je izmislio ispred streljačkog voda i "FEUER FREI!"
bilo bi super da se komunikacija ograniči između vozača i inžinjera na to samo za priču o svom bolidu, a ne za ove priče "taj i taj ti je na šupku, daj gasa", ili "imaš 30 s prednosti ohani malo" (Raikkonen u McLarenu nije davao *eb, i kad je imao 30s prednosti, htio je još, i tražio je najbrži krug... e di su ta vremena)
sve više i više uništavaju umjetnost utrkivanja... ja priznajem da jesam od ajmo reći "novije generacije" i 1998. mi je prva sezona koju sam pratio, i obožavam otad do danas McLaren (Mika je bio BOG), ali ono su bili dani, kaki klinci DRS-ovi, KERS-ovi, vražje matere. vozač, motor, bolid, ŽIVIO ROĐO.
Ipak se veselim novoj sezoni, i nadam se da će biti debelo zanimljivija nego ova. čestitke Mercedesu i Hamiltonu, budimo realni zaslužio je naslov. najbolji vozač na gridu definitivno, uz Alonsa koji je izvlačio 150% iz bolida, iz te crvene skalamerije. Interesantno će biti vidjeti Vettel-Ferrari kombinaciju, nadam se da ipak neće biti tako jaki kao M.Schumacher-Ferrari. Nadam se opet JAKOM McLarenu sa Hondinim motorima, Williams da ostane ovako jak, za Mercedes mislim da se ne moramo brinut, opet će napraviti šou od bolida. Zanimljivo će biti vidjeti i kako će se Aussie ponašati kao prvi vozač u uvjetno rečeno "velikoj ekipi" kao Red Bull. a teško je prognozirat ostatak grida, tu će biti i FIFI (Force India), Sauber i Lotus... dok ostatak grida recimo to tako je jako upitan (Marussia najizglednija za odustajanje, dok Caterham se jedva konsolidirao za Abu Dhabi). Dakle za sada imamo 7 sigurnih ekipa za iduću sezonu i 80% siguran postav vozača tih ekipa sveukupno. Sauber je relativno upitan, ajmo to tako reć (ne mora biti, to je samo moje mišljenje). e sad, hoćemo li gledati najmanje vozača na gridu u Australiji 2015. nakon onog debakla Michelina 2005. na US Grand Prixu, ili će se naći još neke ekipe za popunu grida, ostaje nam za vidjeti.
Sve u svemu, živjeli svi koji ste kao i ja pratili F1 ove sezone i koji ćete to činiti nagodinu, čitamo se i dalje
"If you can't support us when we draw or lose, don't support us when we win" - Bill Shankly"That Philadelphia team sucked, and he (Allen Iverson) took them to a championship" - Chris Webber
Ako netko napravi novu temu za sezonu 2015 neka nam ovdje odmah postavi link, jer evo pocela su testiranja i ubrzo ce biti vjerujem i novih pravila objavljeno i tako to pa da se moze o tome u novoj temi.
***Gianni Infantino, najpoznatija talijansko-švicarska verzija loto-djevojke - Saša Ibrulj----///Svanut ce taj dan...-///-***Cenosillicaphobia: Strah od prazne krigle piva ---"Mamicu pronevjeritelju, odlazi iz svetinje!!!"---
U Hondi nakon debakla nisu zabrinuti. Vjeruju da se može nadoknaditi godina dana zaostatka za konkurencijom te da će imati što za reći na stazi sljedeće sezone.
'Pozitivno je što znamo da u osnovi sve radi kako treba. Ono što nije radilo bila je elektronika. No, sam motor je dobar,' pravda se Hondin šef za Formulu 1 Yasuhisa Arai.
Ovakav razvoj događaja sigurno se ne sviđa Fernandu Alonsu koji nakon pet godina nekonkurentnog Ferrarija dolazi u McLaren, a mogao bi ga čekati još sporiji bolid.
Testiranje u Abu Dhabiju očekivano je završilo najbržim krugom Mercedesovog vozača Pascala Wehrleina. Sljedeće testiranje bit će s novim bolidima za 2015. godinu u veljači u Jerezu.
'Pozitivno je što znamo da u osnovi sve radi kako treba. Ono što nije radilo bila je elektronika. No, sam motor je dobar,' pravda se Hondin šef za Formulu 1 Yasuhisa Arai.
Ovakav razvoj događaja sigurno se ne sviđa Fernandu Alonsu koji nakon pet godina nekonkurentnog Ferrarija dolazi u McLaren, a mogao bi ga čekati još sporiji bolid.
Testiranje u Abu Dhabiju očekivano je završilo najbržim krugom Mercedesovog vozača Pascala Wehrleina. Sljedeće testiranje bit će s novim bolidima za 2015. godinu u veljači u Jerezu.
***Gianni Infantino, najpoznatija talijansko-švicarska verzija loto-djevojke - Saša Ibrulj----///Svanut ce taj dan...-///-***Cenosillicaphobia: Strah od prazne krigle piva ---"Mamicu pronevjeritelju, odlazi iz svetinje!!!"---
čestitke Hamiltonu, iako sam više za Rosberga navijo, ali Hamilton je blji i to je pokazo
sad britanci opet imaju jedna naslov više od njemaca, ali i više različiti osvajača
po ovome što čitam opet će njih dvojica odlučivat o naslovu i dogodine
svi pišu da Mercedes dobiva još jednu sekundu po krugu, da će dogodine biti još i bolji
to zna i konkurencija i nisu nimalo iznenađeni
probali su se dogovorit da ugine zabrana razvoja motora valjda još u ovoj godini, kako Mercedes nepristaje ništa od toga
jer svi moraju biti suglasni, pa će valjda dogodine mogu sa većinom glasova uvest neke nove promjene
odmrzniti će se razvoj motora, valjda se izbacuje hibridna jedinica, a ubaciti će još jedan turbo
i ukinuti ograničenje protoka goriva za to su valjda Renault, Honda i Ferrari
još jedna promjena u Ferrariu opet novi šef
sad britanci opet imaju jedna naslov više od njemaca, ali i više različiti osvajača
po ovome što čitam opet će njih dvojica odlučivat o naslovu i dogodine
svi pišu da Mercedes dobiva još jednu sekundu po krugu, da će dogodine biti još i bolji
to zna i konkurencija i nisu nimalo iznenađeni
probali su se dogovorit da ugine zabrana razvoja motora valjda još u ovoj godini, kako Mercedes nepristaje ništa od toga
jer svi moraju biti suglasni, pa će valjda dogodine mogu sa većinom glasova uvest neke nove promjene
odmrzniti će se razvoj motora, valjda se izbacuje hibridna jedinica, a ubaciti će još jedan turbo
i ukinuti ograničenje protoka goriva za to su valjda Renault, Honda i Ferrari
još jedna promjena u Ferrariu opet novi šef
S obzirom da je danas Vettel testirao Ferrari iz 2012. godine, zanimljiva slika (a i video ispod slike bi se mogao povezati)
https://www.youtube.com/watch?v=Z38qfEdlaO4
https://www.youtube.com/watch?v=Z38qfEdlaO4
Kad vec nema jos nove teme, evo ovdje:
SVJETSKA automobilistička federacija (FIA) jučer je nakon sastanku u Dohi potvrdila brojne promjene oko pravila i kalendara za sljedeću sezonu Formule 1.
Od 2015. vozit će se 21 utrka, a u kalendar se vraća VN Koreje nakon godinu dana pauze i vozit će se u svibnju. Meksiko se vraća u kalendar nakon 23 godine, a sezona počinje 15. ožujka u Australiji.
Promijenjen je i sportski pravilnik, odbačen je prijedlog o startovima s mjesta nakon sigurnosnog automobila, kao i dvostruki bodovi na zadnjoj utrci prvenstva
Određene su i nove kazne za vozače koji rade promjene na svojim motorima.
SVJETSKA automobilistička federacija (FIA) jučer je nakon sastanku u Dohi potvrdila brojne promjene oko pravila i kalendara za sljedeću sezonu Formule 1.
Od 2015. vozit će se 21 utrka, a u kalendar se vraća VN Koreje nakon godinu dana pauze i vozit će se u svibnju. Meksiko se vraća u kalendar nakon 23 godine, a sezona počinje 15. ožujka u Australiji.
Promijenjen je i sportski pravilnik, odbačen je prijedlog o startovima s mjesta nakon sigurnosnog automobila, kao i dvostruki bodovi na zadnjoj utrci prvenstva
Određene su i nove kazne za vozače koji rade promjene na svojim motorima.
Bodovi
Na zadnjoj utrci prvenstva neće se dijeliti dvostruki bodovi vozačima ni momčadima
Start s mjesta nakon sigurnosnog automobila
Nakon konzultacije s momčadima koje su iskazale zabrinutost po pitanju sigurnosti, članci 42.7 i 42.8 oko startova s mjesta su ukinuti.
Virtualni sigurnosni automobil
Nakon testova VSC sustava na utrkama u 2014. potvrđeno je uvođenje za 2015. Procedura se može pokrenuti kako bi se neutralizirala utrka – obično će se koristiti kada postoji potreba za dvostrukim žutim zastavama na bilo kojem dijelu staze i kada natjecatelji ili redari mogu biti u opasnosti, a okolnosti ne opravdavaju korištenje sigurnosnog automobila.
Prekidanje utrke
Prekidom utrke zatvorit će se izlaz iz pit-lanea, u koji će svi bolidi polako morati krenuti, a ne na startni grid. Prvi bolid koji stigne trebao bi produžiti direktno do izlaza pit lanea, a ostali bi trebali formirati kolonu iza prvog bolida.
Osoblje i oprema na gridu
Ako nakon signala od 15 sekundi na gridu ostane osoblje ili oprema momčadi, vozač tog bolida mora startati utrku iz pit lanea. U suprotnom će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi.
Kazne zbog promjene pogonske jedinice
Promjena kompletne pogonske jedinice više neće rezultirati automatskom kaznom, već će se umjesto toga kazne primijeniti kumulativno za pojedine komponente pogonske jedinice.
Ako vozač dobije kaznu na gridu, a njegova trenutna pozicija je takva da se cijela kazna ne može u cijelosti odraditi, ostatak će biti vremenska kazna tijekom utrke:
• ostatak kazne (1 do 5 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(a)
• ostatak kazne (6 do 10 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(b)
• ostatak kazne (11 do 20 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(c)
• više od 20 mjesta: Primijenit će se kazna u članku 16.3(d)
Vremenske kazne
Kazni od pet sekundi (članak 16.3a) dodana je nova kazna od 10 sekundi (članak 16.3b)
Nesigurno puštanje iz boksa
Ako je bolid nesigurno pušten iz boksa tijekom utrke, vozač će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi. Dodatna kazna će uslijediti svakom vozaču koji, po mišljenju sudaca, nastavi voziti bolid znajući da je pušten na nesiguran način.
Kvalifikacijska procedura
U slučaju 24 bolida, sedam bolida će ispasti u Q1 i Q2, u slučaju da na gridu imamo 22 bolida, šest bolida će ispasti u Q1 i kasnije u Q2. Isti princip primjenjuje se i u slučaju da imamo manji broj bolida na gridu.
Sigurnosni automobil - bolidi koji zaostaju najmanje jedan krug
Kada zadnji bolid prestigne vodećeg, sigurnosni automobil će se vratiti u boks na kraju sljedećeg kruga, a direktor utrke više ne mora čekati sve bolide da dođu na kraj poretka iza sigurnosnog automobila.
Tehnički pravilnik
Težina bolida bez goriva ne smije biti manja od 702 kg tijekom cijelog trkaćeg vikenda (povećanje od 1 kg).
Bilo kakav sustav ovjesa na prednjim ili stražnjim kotačima mora biti tako složen da njegov odziv bude isključivo rezultat promjena u opterećenju primijenjenom na prednje, odnosno stražnje kotače.
Kriterij za dobivanje superlicence
Prijedlog o uvjetima dobivanja superlicence odobren je za 2016. na bazi sljedećih kriterija:
Sigurnost
– uvjet da vozač ima važeću vozačku dozvolu
– uvjet minimalne dobi od 18 godina
– potvrda o poznavanju sportskog pravilnika Formule 1
Iskustvo
– 300 km u Formuli 1 testirajući aktualni ili stariji bolid kao minimalni uvjet
– najmanje dvije godine iskustva u nižim formulama
Performanse
– uvjet o osvojenim bodovima, na temelju vozačevih rezultata u prethodnim formulama
Kalendar svjetskog prvenstva Formule 1 za 2015.:
15/03 Australija
29/03 Malezija
12/04 Kina
19/04 Bahrein
03/05 J. Koreja (čeka potvrdu)
10/05 Španjolska
24/05 Monako
07/06 Kanada
21/06 Austrija
05/07 Velika Britanija
19/07 Njemačka
26/07 Mađarska
23/08 Belgija
06/09 Italija
20/09 Singapur
27/09 Japan
11/10 Rusija
25/10 SAD
01/11 Meksiko
15/11 Brazil
29/11 Abu Dhabi
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-2014-doha
[uredio nido - 04. prosinca 2014. u 12:43]
***Gianni Infantino, najpoznatija talijansko-švicarska verzija loto-djevojke - Saša Ibrulj----///Svanut ce taj dan...-///-***Cenosillicaphobia: Strah od prazne krigle piva ---"Mamicu pronevjeritelju, odlazi iz svetinje!!!"---
Njemački mediji pišu da su trojica maskiranih muškaraca provalili automobilima kroz staklena vrata fabrike te ukrali trofeje.
Policija navodi da su u vreće stavili 64 srebrna trofeja i brzo nestali s mjesta događaja.
Helmut Marko, čelnik Red Bulla, istakao je da je ulaz u fabriku izgledao kao da je bombardovan.
"Obezbjeđenje je u tom trenutku bilo u drugom dijelu zgrade. Sumnjamo da će ta banda sada istopiti te trofeje. Cijena srebra je veoma visoka, a ti trofeji ne mogu se nigdje prodati", rekao je Marko
Policija navodi da su u vreće stavili 64 srebrna trofeja i brzo nestali s mjesta događaja.
Helmut Marko, čelnik Red Bulla, istakao je da je ulaz u fabriku izgledao kao da je bombardovan.
"Obezbjeđenje je u tom trenutku bilo u drugom dijelu zgrade. Sumnjamo da će ta banda sada istopiti te trofeje. Cijena srebra je veoma visoka, a ti trofeji ne mogu se nigdje prodati", rekao je Marko
***Gianni Infantino, najpoznatija talijansko-švicarska verzija loto-djevojke - Saša Ibrulj----///Svanut ce taj dan...-///-***Cenosillicaphobia: Strah od prazne krigle piva ---"Mamicu pronevjeritelju, odlazi iz svetinje!!!"---
RAZOČARANI PRVAK
Za razliku od Palmera, Felipe Nasr iza sebe ima moćnog sponzora Banco do Brasil i to što ga je Britanac pobjeđivao na stazi ove sezone nije mnogo utjecalo: Brazilac je dobio mjesto u Sauberu za 2015. godinu.
'Demoralizirajuće je vidjeti vozače koje si lako pobjeđivao na stazi da dobivaju mjesto u Formuli 1. Trenutna F1 stvarnost šalje krivu poruku. Stvara se dojam da F1 zapravo ne treba najbolje vozače,' požalio se Palmer medijima. Nažalost, nije ni prvi ni zadnji prvak GP2 serije ili Formule Renault 3.5, dva natjecanja odmah ispod Formule 1, kojem titula za karijeru nije značila baš ništa…
'Vozači koji mi nisu bili ravni su u Formuli 1, a ja nisam!'
Novi prvak prestižne GP2 serije Jolyon Palmer iznimno je razočaran što ne može dobiti mjesto u Formuli 1, a neki od vozača koje je s lakoćom pobjeđivao već su u njoj…
Formula 1 sport je u kojem vozači ne ulaze samo zbog vozačkih sposobnosti, već i zbog sponzora koji stoje iza njih. Tužna je to realnost koju je među mnogima okusio na svojoj koži i Jolyon Palmer, novookrunjeni prvak GP2 serije, prestižnog natjecanja mladih vozača koje bi trebalo one najbolje voditi izravno u F1. Ali ne vodi.
Za razliku od Palmera, Felipe Nasr iza sebe ima moćnog sponzora Banco do Brasil i to što ga je Britanac pobjeđivao na stazi ove sezone nije mnogo utjecalo: Brazilac je dobio mjesto u Sauberu za 2015. godinu.
'Demoralizirajuće je vidjeti vozače koje si lako pobjeđivao na stazi da dobivaju mjesto u Formuli 1. Trenutna F1 stvarnost šalje krivu poruku. Stvara se dojam da F1 zapravo ne treba najbolje vozače,' požalio se Palmer medijima. Nažalost, nije ni prvi ni zadnji prvak GP2 serije ili Formule Renault 3.5, dva natjecanja odmah ispod Formule 1, kojem titula za karijeru nije značila baš ništa…
***Gianni Infantino, najpoznatija talijansko-švicarska verzija loto-djevojke - Saša Ibrulj----///Svanut ce taj dan...-///-***Cenosillicaphobia: Strah od prazne krigle piva ---"Mamicu pronevjeritelju, odlazi iz svetinje!!!"---
Proglašeni najbolji sportaši Zagreba, Sinkovići, Elkasević, Dinamo među dobitnicima
Mladostaši ispali iz CEV kupa, Francuzi su ipak bili prejaki
Ivanu Hukleku smiješi se naknadno dobivanje bronce s Olimpijskih igara u Tokiju
Pobjednički niz by SuperSport: Kontikki u završnici prestigao konkurenciju i osvojio 1000 eura!
Njemački vozač Sebastian Vettel u posljednjih godinu dana često je meta kritika, a sada ga je bocnuo i šef Formule 1 Bernie Ecclestone
Zahvaljujući nadmoćnom bolidu, Sebastian Vettel uzeo je četiri naslova (2010-2013), ali njegov pobjednički niz stao je ove sezone. Nije bio konkurentan Mercedesovim vozačima, ali ga je na stazi nadmašio i momčadski kolega iz Red Bulla Daniel Ricciardo.
Nijemac je zato tijekom prvenstva 2014. pokazivao svoju razmaženu stranu. Cijelo vrijeme je kukao, ukazivao na pogreške, osuđivao rad ljudi iz boksa, a kada se tome pridodaju neki potezi na stazi iz prošlosti, jasno je zašto nije omiljeno lice u Formuli 1 te ne uživa ugled kod mnogih stručnjaka Formule jedan.
Umjesto da se i dalje bori u bolidu red Bulla on je zbrisao prema Ferrariju. Nedavno ga je kritizirao bivši ravnatelj Benettona i Renaulta Flavio Briatore, a sada se među kritičare uključio i Bernie Ecclestone.
'Ja sam veliki obožavatelj Sebastiana Vettela, ali sam razočaran njegovim stavom koji se promijenio. On se ponaša kao poraženi čovjek, ali to nije njegov mentalitet', bio je kratak, ali svima jasan Ecclestone.
Nijemac je zato tijekom prvenstva 2014. pokazivao svoju razmaženu stranu. Cijelo vrijeme je kukao, ukazivao na pogreške, osuđivao rad ljudi iz boksa, a kada se tome pridodaju neki potezi na stazi iz prošlosti, jasno je zašto nije omiljeno lice u Formuli 1 te ne uživa ugled kod mnogih stručnjaka Formule jedan.
Umjesto da se i dalje bori u bolidu red Bulla on je zbrisao prema Ferrariju. Nedavno ga je kritizirao bivši ravnatelj Benettona i Renaulta Flavio Briatore, a sada se među kritičare uključio i Bernie Ecclestone.
'Ja sam veliki obožavatelj Sebastiana Vettela, ali sam razočaran njegovim stavom koji se promijenio. On se ponaša kao poraženi čovjek, ali to nije njegov mentalitet', bio je kratak, ali svima jasan Ecclestone.
***Gianni Infantino, najpoznatija talijansko-švicarska verzija loto-djevojke - Saša Ibrulj----///Svanut ce taj dan...-///-***Cenosillicaphobia: Strah od prazne krigle piva ---"Mamicu pronevjeritelju, odlazi iz svetinje!!!"---
Sljedeća sezona Svjetskog prvenstva Formule 1 mogla bi započetikontroverzom jer je ustanovljeno da u tehničkom pravilniku ne piše do kojeg datuma proizvođači moraju homologirati svoje motore.
Pitanje datuma je potegnuo Ferrarijev tehnički direktor James Allison, a podršku je dobio i od Renaulta. Njihovi odvjetnici sada detaljno proučavaju pravilnik i traže optimalnu opciju.
U pravilima stoji samo da “proizvođač ne može homologirati više od jedne pogonske jedinice”, no ne piše i datum do kojeg mora obaviti homologaciju.
FIA smatra kako je iz konteksta pravila jasno do kada se homologacija mora napraviti, no Ferrari i Renault vjeruju kako mogu iskoristiti rupu u pravilniku i 2015. započeti s motorom iz 2014., a novi i usavršeniji motor homologirati nakon nekoliko utrka.
- Nema specifičnog datuma do kojeg se motor mora homologirati, što znači da bismo u teoriji mogli odvoziti nekoliko utrka i tek onda homologirati motore. To bi nam omogućilo izuzetno vrijedan dodatni period razvoja, ali bi istovremeno značilo i start sezone sa sporijim motorom iz 2014. – izjavio je neimenovani i visokopozicionirani izvor iz Ferrarija za Autosport.
FIA-in glasnogovornik je priznao da pravilnik ne precizira rok homologacije, no vjeruje kako iz konteksta proizlazi “da je homologirani motor onaj s kojim se proizvođač pojavi u Melbourneu.”
Dodao je i kako vjeruje da će proizvođači i FIA do Australije pronaći zajednički jezik i riješiti problem.
Spomenimo kako je neslužbeni rok za homologaciju motora 28. veljače2015.
- Najnovije
- Najčitanije
PAP: Leon Marchand najbolji sportaš Europe
19 sati•Ostali sportovi
SuperSport nastavlja kao generalni partner FNC-a u 2025. godini
2 dana•Borilački
Pobjednički niz by SuperSport: Kontikki u završnici prestigao konkurenciju i osvojio 1000 eura!
3 dana•Nogomet
Usik još jednom bolji od Furyja, Britanac poručio: 'Bio sam uvjeren da sam dobio tu borbu'
4 dana•Borilački
Hrvatski olimpijski odbor proglasio najbolje u 2024. godini, Matić i Maričić najbolji pojedinci
7 dana•Ostali sportovi
Grbavac bez šansi protiv super raspoloženog Engleza koji je postavio novi rekord
7 dana•Ostali sportovi
Huklek će se morati strpjeti još neko vrijeme: 'Optimalan rok je godinu dana'
7 dana•Borilački
SuperSport HNL nominacije: Biraju se najbolji u prosincu!
3 dana•Nogomet
Wolverhampton s novim trenerom dočekuje Amorimove trupe
20 sati•Nogomet
Samo nebo je granica: Luka Vušković postigao pogodak karijere u golijadi u Bruggeu
12 sati•Nogomet
Sudačka komisija: Šibenik je zaslužio tri isključenja, dva su morala biti izravna!
3 dana•Nogomet
Chelsea u londonskom dvoboju želi držati priključak za prvim mjestom
21 sat•Nogomet
Gvardiol pogodio stativu, Haaland promašio penal, City opet bez pobjede
15 sati•Nogomet
Jurić: 'Protiv Fulhama i West Hama vidio sam da nismo daleko od tih protivnika'
10 sati•Nogomet
Jurić krenuo porazom na klupi Saintsa, Fulham do prve pobjede na Stamford Bridgeu nakon 45 godina
11 sati•Nogomet