Automoto

Sebastian Vettel odjurio u neizvjesnost

Borna Rupnik • utorak, 06.10.2009.
Sebastian Vettel odjurio u neizvjesnost
Foto: EPA

Dvije su utrke do kraja ovogodišnjeg prvenstva Formule 1, a prvi favorit za naslov prvaka još uvijek ima opipljivu prednost, odnosno 14 i 16 bodova viška. Međutim, nakon Velike nagrade Japana manje je onih koji bi mu unaprijed uručili titulu jer mu konkurenti i dalje imaju svoje adute u rukavu...

Brawn GP

S obzirom na vrlo burne kvalifikacije koje su obilježile naknadne kazne, Ross Brawn je vjerojatno zadovoljan bilo kakvim bodovima koji su ga približili na milimetar od konstruktorskog naslova. Ali atmosfera u momčadi je daleko od bajne. Jenson Button svoju je pomalo ziherašku vožnju (osmo mjesto u velikoj su mu mjeri darovali Adrian Sutil i Heikki Kovalainen, premda mu treba priznati vrlo dobar prolaz pored Roberta Kubice) začinio i navodnim sukobom sa šefom ekipe oko budućih primanja.

Rubens Barrichello sedmom je pozicijom otkinuo bod Buttonove prednosti, a boljeg ga je plasmana koštao i izlazak sigurnosnog automobila na stazu. U ovom trenutku Brazilac djeluje spremnije, motiviranije i hrabrije od Britanca. Upravo u tome se vidi njegova prilika, tim više što će narednu utrku voziti pred vlastitom publikom, a Button je, priznao on to ili ne, izrazito nervozan u svojoj žurbi da što prije osigura trofej.

Red Bull

Dominaciju Sebastiana Vettela u Suzuki najbolje opisuje podatak da se mladi Nijemac desetak krugova prije kraja utrke - opustio. Rutinski je sačuvao svoje prvo mjesto sa starta, a jedina mu je briga bila obraniti napad Lewisa Hamiltona u prvom zavoju. Nakon toga sve je išlo kao podmazano te je Red Bullov vozač bez ikakvih problema stigao do nove pobjede.

Takva forma Sebastiana Vettela, ali i njegovog bolida, podgrijava nade da Red Bull ima vremena i mogućnosti zapapriti Brawn GP-u. Jedini je problem što Vettelu u preostale dvije utrke nema izbora i od njega će se tražiti identične, fantastične predstave. Utrka je za Marka Webbera bila gotova i prije nego što je počela, zahvaljujući izlijetanju na trećem treningu, propuštanju kvalifikacija i velikim problemima sa štitnikom za glavu zbog kojih je u prva dva kruga dva puta morao u boks. Australac je zapravo odradio jedno pošteno testiranje i okrunio ga najbržim krugom.

Ferrari

Svi u Maranellu jedva čekaju da sezona završi, a na trećem ih mjestu konstruktorskog poretka drži isključivo Kimi Räikkönen. Fincu je praktično uručen otkaz, a on s bolidom na kojem se već mjesecima ništa ne radi osvaja možda i ključne bodove. S petog se mjesta pomaknuo na četvrto, izvlačeći maksimum iz svog F60, za što mu unatoč nekim ranijim uspavankama uistinu treba odati priznanje.

Zlobnici bi rekli da bi Giancarlu Fisichelli bilo bolje da je ostao u Force Indiji, no on ne žali za svojom odlukom premda je odvozio još jedne slabe kvalifikacije. Tijekom utrke je napredovao za dva mjesta i pokazao da zna i da može, ali da mu crveni bolid jednostavno nije sjeo. Pamtimo mu i neuobičajen izlazak iz boksa s Kovalainenom - tu je bitku izgubio.

McLaren

Aktualni svjetski prvak imao je jednu šansu za pobjedu u Japanu. Prvu polovicu zadatka obavio je prestigavši Jarna Trullija prije prvog zavoja, ali oko Sebastiana Vettela više nije bilo mjesta. To bi mu bil zacementiralo drugu poziciju da nije bilo problema s mjenjačem pri drugom izlasku iz boksa. Tu je Hamilton izgubio dragocjenu sekundu, a ni KERS više nije bio od koristi. Ipak, u McLarenu se ove godine pobjedničkom postolju ne gleda u zube.

Kovalainen je mogao bolje proći da je bio manje nestrpljiv u dvoboju s Adrianom Sutilom, no barem je ponudio gledateljima više uzbuđenja. To mu, naravno, neće donijeti simpatije pri razmatranju vozačke postave za 2010. godinu, pri čemu je plus u svoju rubriku upisao dobivenim izravnim dvobojem s Fisichellom. 11. mjesto samo po sebi neće ostati zabilježeno u analima.

Toyota

Što se točno zbivalo s Toyotom sredinom sezone ostaje jedan od većih misterija Formule 1. U posljednja dva tjedna vratili su se među kandidate za toliko željenu pobjedu. Timo Glock bio je drugi u Singapuru, a odlični Jarno Trulli domogao se iste pozicije u Suzuki. Toyotin je vikend obilježilo teško Glockovo izlijetanje u borbi za startni poredak, a kako im FIA nije dopustila zamjenu vozača, svojim su se navijačima predstavili samo s jednim bolidom.

Talijan na startu nije mogao ništa protiv Hamiltonovog KERS-a, ali je sve nadoknadio tijekom preostala 52 kruga i zasluženo proslavio izvrstan plasman. Hoće li to biti dovoljno da na kraju sezone Toyota ne objavi povlačenje ostaje za vidjeti, isto kao što je potpuno neizvjesno hoće li Glock i Trulli, neovisno o dobrim izvedbama, zadržati svoja mjesta za upravljačem.

Williams

Peto mjesto Nice Rosberga sasvim je solidan uspjeh u koji su ugrađeni dobar odabir strategije te vrlo dobra vožnja nositelja slavnog prezimena, koji je svojim rezultatima sve bliže odlasku iz Williamsa. Ambiciozniji bi bolid uistinu bolje odgovarao njegovim mogućnostima. Najveća prijetnja njegovom rezultatu bilo je sudačko saslušanje poslije utrke zbog reakcije na izlazak sigurnosnog automobila.

S druge strane, Kazuki Nakajima broji svoje posljednje dane u Formuli 1. U domovini se nije iskazao: bio je jedan od najlošijih vozača na stazi te tako upotpunio slab dojam koji u Williamsu ostavlja tijekom cijele sezone. Samo jedno nadolijevanje goriva nije mu se isplatilo, a Japanac se jednostavno nije snalazio u gustom prometu.

Renault

Fernando Alonso bio je najveći zagovornik kazni poslije subotnjih kvalifikacija da bi naposljetku zapravo najgore prošao baš on. Zato je sa 16. pozicije startao prepun goriva, jednom je mijenjao gume i ispunio zacrtano - osjetno popravio plasman. Nije se osjetilo da je mislima već u Ferrariju iako je njegova momčad jedna od onih koja s pravom već neko vrijeme gleda prema nadolazećem proljeću.

Romain Grosjean ponovno je odvozio u skladu sa svojim mogućnostima, koje mu nude bitku za izbjegavanje začelja. Prije Brazila i Abu Dhabija najvažnije mu je saznanje da ima utrku više iskustva u rukama, a nitko ne može osporiti da je Veliku nagradu Japana završio mjesto više od onoga na kojem je počeo.

BMW Sauber

Za BMW bi možda bilo bolje da su ranije najavili odlazak iz svijeta Formule 1. Poslije tog događaja rezultati im se kreću uzlaznom putanjom. Nick Heidfeld je staloženom vožnjom bez većih grešaka osvojio nemala tri boda, pokazavši da se se Ferrarijem i Williamsom ipak ne može ravnopravno obračunavati, dok se Robert Kubica mogao domoći i poneke naslovnice.

U samoj završnici utrke prijetio je uzeti Jensonu Buttonu posljednji raspoloživi bod. Međutim, BMW ipak nije imao potrebnu brzinu za presudni korak. Poljak se kvalitetno nosio s izazovima teškog bolida i gužve na stazi te još jednom pokazao zašto će iduće godine preseliti u neku adekvatniju momčad.

Force India

Dani Force Indije u Belgiji i Italiji ipak su bili samo privremena manifestacija. Indijci su se potom vratili u sredinu poretka, no to ne mijenja činjenicu da su ove godine postigli osjetan i nadasve pohvalan napredak. Adriana Sutila prvo je sputala kazna, a potom dodir s Heikkijem Kovalainenom. Na taj su način bodovi ostali nedostižni.

Vitantonio Liuzzi smjestio se mjesto niže u poretku, ali je ostavio vrlo dobar dojam. U dva je navrata prestigao dvostrukog svjetskog prvaka Fernanda Alonsa, a zatim je demonstrirao snagu i Kazukiju Nakajimi. Uzevši u obzir start s 18. mjesta, nema mu se puno toga za prigovoriti.

Toro Rosso

Sebastien Buemi i Jaime Alguersuari jedva su uspjeli zajedničkim snagama skupiti dovoljan broj krugova da se, barem u šali, može reći da je Toro Rosso završio Veliku nagradu Japana. Buemi se poslije kvara na kvačilu povukao u 11. krugu, a Alguersuari je izdržao točno 44 kruga prije nego što je izletio. Kada se tome dodaju nezgode u kvalifikacijama, u Toro Rossu će vjerojatno zaključiti da bi im bilo pametnije da nisu ni putovali u Japan.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!