Automoto

Odličan uvod u novu sezonu

Goran Markuš • utorak, 31.03.2009.
Odličan uvod u novu sezonu
Foto: EPA

Prva je utrka iza nas, a neočekivani rasplet situacije odličan je uvod u novu, prema svemu sudeći izuzetno zanimljivu sezonu. I dok cijeli automoto svijet bruji o sjajnom debitantskom nastupu Brawn GP-a Sportnet.hr vam donosi kratak osvrt učinkovitosti momčadi na prvoj ovosezonskoj utrci (redoslijedom kakvim su ekipe poredane na službenim stranicama Formule 1)...

Brawn GP

I prije početka sezona Brawn GP je obećavao, no vjerojatno nitko nije očekivao ovakvu dominaciju momčadi koja samo mjesec dana prije starta sezone nije bila sigurna niti u svoj opstanak u elitnom društvu Formule 1. Međutim, dominantnom vožnjom Jenson Button je bez ikakvih problema donio prvu pobjedu ekipi velikog Rossa Brawna, a da slavlje bude potpuno pobrinuo se Rubens Barrichello koji se nakon katastrofalnog starta ipak uspio vratiti i uz malo sreće doći do drugog mjesta.

Dvostrukom pobjedom Brawn GP je tako otklonio sve sumnje o "fiktivnoj" brzini koju su navodno "namještali" tijekom testiranja kako bi privukli sponzore, no svakako treba naglasiti i kako su uspjeli dokazati da za njihov uspjeh nije zaslužan isključivo kontroverzni stražnji difuzor. Naime, nakon nekoliko udaraca na samom startu od duplog difuzora na Rubensovom bolidu nije ostalo gotovo ništa, no njegov Brawn GP je i dalje jurio.

Iako je sezona tek počela dominacija bolida Rossa Brawna uistinu je nevjerojatna i pričanja o lovu na naslov sada su potpuno opravdana na što je Felipe Massa upozoravao i prije Melbourne: "Trenutno smo svi daleko iza njih. Oni su posebna liga", na što se savršeno nadovezao i Fernando Alonso: "Ukoliko se ne dogode neke veće promjene Brawn GP će biti apsolutni favorit uoči baš svake ovosezonske utrke".

Nažalost, muke Brawn GP-a još uvijek nisu gotove. Gotovo 300 ljudi ovih će dana biti otpušteno uslijed dramatičnog rezanja troškova koji su nužni zbog opstanka ekipe. Ipak, sjajni rezultati u Australiji pokrenuli su brojne glasine kako bi glavni sponzor momčadi, grupa Virgin, nakon isteka ugovora (već nakon VN Malezije) mogla otkupiti većinski dio ekipe čime bi svi financijski problemi, barem za ovu sezonu, bili riješeni. Iako nije htio komentirati izjave šefa Virgin grupe, Sira Richarda Bransona, aktualni vlasnik momčadi Ross Brawn izjavio je da se trenutno svi moraju usredotočiti na Sepang nakon čega će sjesti i porazgovarati o mogućim rješenjima za svoje probleme.

McLaren

Usprkos velikih problema, nakon Australije McLaren je druga momčad u ukupnom poretku konstruktora isključivo zahvaljujući trećem mjestu Lewisa Hamiltona. Naime, dok je Heikki Kovalainen već u prvom krugu zbog oštećenja bio prisiljen odustati, Hamilton je startavši sa tek 18. pozicije odradio fantastičan posao i tijekom utrke se postepeno penjao da bi uoči drugog izlaska safety cara držao nevjerojatno treće mjesto.

Ipak, nakon što su mu javili da slobodno propusti Jarna Trullija (potvrđeno nakon utrke), Hamilton je popustio i u prvi mah osvojio četvrto mjesto da bi suci nakon utrke kaznili Talijana i "donijeli" još dva boda srebrnim bolidima. Veliki je to uspjeh za momčad koja se uoči prve utrke sezone izgubili u prosječnosti, no ukoliko i dalje žele parirati najboljima čeka ih mukotrpan posao. Kao što je i sam Lewis napomenuo u Maleziji će biti zadovoljni sa ponekim bodom dok će u Kini možda ipak već moći ciljati na nešto bolje rezultate.

VN Australije u slikama

Toyota

Iako im je pet bodova Time Glocka donijelo sasvim solidnu treću poziciju u poretku konstruktora Toyota bez pogovora spada u krug najrazočaranijih ekipa nakon uvodne utrke u Australiji. Dvojac Trulli - Glock mučio se tijekom treninga i kvalifikacija koje su im donijelo šesto odnosno osmo startno mjesto uoči utrke, no tada ih zbog kršenja pravilnika suci pomiču na samo začelje.

U tim trenutcima za Toyotu je sve izgledalo crno, no odličan bolid i malo sreće donosi veliki preokret i prilikom prolaska kroz cilj Trulli je držao fantastično treće, a Glock odlično peto mjesto. Nakratko, činilo se da je mukama kraj, no kazna koja Trullija baca na 12. mjesto ponovno sve upropaštava. "Počinjem gubiti vjeru u Formulu 1. Čemu sve to?," ubrzo nakon izrečene kazne izjavio je Glock. Kao što je i Trulli kasnije potvrdio sad je vrijeme da se ekipa usredotoči na predstojeći vikend kako bi barem donekle uspjeli nadoknaditi izgubljeno: "Mislim da smo imali dovoljno nesreće za cijelu sezonu i u Maleziju putujemo sa velikim očekivanjima."

Renault

Samo nekoliko krugova prije kraja utrke Alonso se nalazio izvan kruga osvajača bodova, no igrom slučaja utrku je završio na odličnom šestom mjestu da bi se nakon kazne Trullija domogao još jednog boda. S obzirom na ono što je Renault pokazivao tijekom treninga i kvalifikacija ovo je uistinu veliki uspjeh, a da mladi Nelson Piquet nije izletio slavlje je moglo biti i puno veće. Pred Renaultom je još uvijek dalek put do samog vrha, no svakako spadaju u krug momčadi koje se kreću u pravom smjeru.

Williams

Dominacija Nice Rosberga na treninzima u petak obećavala je puno više nego što je Williams uspio ostvariti. S jedne strane Kazuki Nakajima je nagazivši pasicu izletio i tako sam uništio svoj nastup dok je loša taktika momčadi potpuno upropastila Rosberga koji je zbog katastrofalnih guma u posljednjim krugovima pao na tek devetu poziciju da bi ga sudar Vettela i Kubice te sigurnosni automobil koji je izašao na stazu "spasili". Ipak, mladi Britanac je uspio postaviti najbrže vrijeme kruga čime je između ostalog dokazao da uz samo malo sreće i pameti Williams može puno više.

Toro Rosso

Zasigurno najsretnija momčad izuzev Brawn GP je upravo Toro Rosso koji je nakon svih zavrzlama osvojio vrlo velika i prilično neočekivana tri boda. Bio je to odličan debitantski nastup Sebastiena Buemija koji je odradio prilično zrelu utrku i tako i prije kazne Trullija ušao u krug osvajača bodova. Međutim, svakako moramo napomenuti kako njihov bolid ne pokazuje brzinu koja bi im i ubuduće mogla osigurati ovakav odličan rezultat stoga je upravo na inženjerima da što prije Bourdaisu i Buemiju u ruke daju ne samo pouzdan već i brz bolid s kojim bi spomenuti dvojac mogao pravednije odmjeravati snage sa ostatkom društva u gornjem dijelu gridu.

Force India

Konzistentnost i strpljivost Adriana Sutila i Giancarla Fisichelle donijela je Force Indija fantastično deveto odnosno 11. mjesto, a da je bilo malo više sreće ekipa je mogla upisati i svoje prve službene bodove u Formuli 1. Kao što se i očekivalo njihov bolid je trenutno ipak najsporiji na gridu, no ukoliko bolidi ostanu pouzdani kao u Melbourneu uz malo sreće vozači Force Indije bi se uskoro napokon mogli naći među vodećom osmoricom što je zapravo i njihov jedini pravi ovosezonski cilj.

BMW Sauber

Osim što je "nosio" KERS bolid Nicka Heidfelda momčad je dupkom napunila gorivom što se pokazalo katastrofalnom kombinacijom, a tek deseto mjesto u konačnom poretku za iskusnog Nijemca činjenicu savršeno potvrđuje. S druge strane odličan Poljak Robert Kubica odradio je fantastičnu utrku tijekom koje se pokazao kao jedini pravi protivnik nedodirljivom dvojcu Brawn GP-a i Vettelu koji je gotovo cijelo vrijeme jurio na drugom mjestu.

Međutim, iako je samo tri kruga prije kraja sa očigledno puno bržim bolidom od vodećeg dvojca jurio prema prvoj poziciji, neoprezan i nepotrebno ishitren napad na Vettela pokazao se kobnim. Naime, nakon ulaska u desni zavoj s vanjske strane Nijemca, Poljak je pokušao zatvoriti Sebastiana koji se nije htio predati sve dok nije bilo kasno što rezultira sudarom nakon čega su oba vozača prisiljena odustati. Bio je to najgori mogući rasplet utrke koja je za BMW obećavala puno više. Ipak, nije sve tako crno. Naime, sjajna vremena Kubice pokazuju da je bolid Maria Theissena trenutno među bržima na gridu zbog čega su i očekivanja uoči VN Malezije prilično velika.

Sudar Roberta Kubice i Sebastiana Vettela

Red Bull

Red Bull je u Australiji pokazao da uz BMW trenutno ima vjerojatno najbolje složeni bolid od društva koje ne koristi kontroverzne stražnje difuzore. Brzina njihovih bolida tijekom cijelog je vikenda obećavala puno bolje rezultate, no malo nesreće i nesmotrenosti stajalo ih je ostanka bez ijednog boda. Dok je Mark Webber ispred domaće publike bio žrtva gužve već na prvom zavoju čime je za njega utrka praktički bila završena, fantastična vožnja Vettela, koji je sjajno iskoristio loš start Barrichella, zamalo mu je donijela velikih osam bodova.

Međutim, za mnoge prečvrsta obrana protiv očigledno bržeg BMW-a rezultira sudarom koji potpuno upropaštava cijeli vikend za Red Bull. Da stvar bude još gora pobrinuli su se suci koji su kaznili Vettela sa pomakom od deset pozicija unatrag na VN Malezije čime su šanse mladog Nijemca na stazi u Sepangu puno manje. Iako se mnogi slažu sa Kekeom Rosbergom: "Kažnjen je jer je preiskren momak. Riječ je o običnom trkaćem incidentu", činjenica je da je sam Vettel izravno izgubio vrlo važne bodove koje će tijekom sezone morati nadoknaditi. Uzevši u obzir viđeno ukoliko nastave kako su započeli Red Bull se može nadati vrlo uspješnoj sezoni.

Ferrari

Da vam je itko prije sezone kazao da će Ferrari u Maleziju putovati bez ijednog boda vjerojatno bi se samo nasmijali, no nakon VN Australije više se nitko ne smije. Bliski susret sa zidom uzrokovao je odustajanje Kimija Räikkönena dok je deset krugova ranije njegov momčadski kolega, Felipe Massa zbog kvara ni kriv ni dužan parkirao svoj bolid u boksu.

Ipak, vremena za oplakivanje jednostavno nema i momčad se mora što prije okrenuti sljedećoj utrci u Maleziji. "Izuzevši Brawn GP, mislim da smo prilično kompetentni. Katastrofalan vikend je iza nas i naša jedina solucija je rad, rad i rad - samo tako možemo ostvariti značajniji uspjeh", izjavio je Massa čime je jasno istaknuo još uvijek očekivano visoko ciljeve talijanske momčadi.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!